1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vélemények, elképzelések a társadalomtudományi képzés megújításáról

11 interjú és egy ankét tükrében

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 163 oldal
Sorozatcím: Tantervelméleti füzetek
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-681-430-9
Megjegyzés: Angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval. Megjelent 350 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az új tantervek bevezetése óta közel négy év telt el, és egyáltalán nem mondhatni, hogy az oktatásüggyel kapcsolatos viták lecsillapodtak volna. A tantervkészítő és a tantervi bevezetést irányító... Tovább

Előszó

Az új tantervek bevezetése óta közel négy év telt el, és egyáltalán nem mondhatni, hogy az oktatásüggyel kapcsolatos viták lecsillapodtak volna. A tantervkészítő és a tantervi bevezetést irányító apparátus joggal gondolhatja, hogy döntéshozó mechanizmusába eddig még soha nem épült be ennyi vitafórum, soha nem volt még ilyen lehetőség az érdekes nézetkülönbségek feltárulására, azok egyeztetésére, s teheti fel a kérdést: miért nem jött létre akkor a koncenzus? A szaktudomány képviselői viszont, beleértve a pedagógiai kutatógárdát is, nem kevesebb meggyőző erővel állítják, hogy bár a véleményüket elmondták, sőt le is írták, az mégsem jutott kellően érvényre a reformmunkálatok során. Miért kérdezték meg akkor őket? A pedagógus-társadalom döntő többsége pedig azok közé a reformok közé sorolja a jelenlegit is, amelyet már megint előkészítés nélkül és a fejük fölött hajtottak: végre a tanügyigazgatás irányítói. Mégis kinek a dolga ez, ha nem azoké, akik nap mint nap csinálják? A munkahelyek és a felsőfokú szakképző intézmények általános és folyamatos színvonalcsökkenésről beszélnek. Hogyan lehet így az intenzív fejlesztésre áttérni? Ezek a tünetek komoly dilemmák elé állítják a távlati oktatásfejlesztésen dolgozó kutatókat. Például minket is, akik a társadalomtudományi képzés megújításával foglalkozunk. És ha a kompetencia kérdését boncolgatjuk, rá kell jönnünk arra, hogy az oktatásügy azért közügy, mert szolgáltatás is, amiben mindenki kompetens, legalábbis a fogyasztás szintjén. Úgyis, mint közvetlen fogyasztó /szülő és tanuló/ és úgyis mint közvetett fogyasztó /társadalmi termelő/. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Bécsy Tamás: irodalomtörténész válasza 9
Csepeli György: szociálpszichológus válasza 24
Gutter József: filozófus válasza 31
Mezey Éva: rendező válasza 40
Mész Lászlóné: tankönyvszerkesztő válasza 52
Nagy Attila: könyvtáros válasza 60
Széchy Éva: pedagógiai kutató válasza 64
Szépe György: nyelvész válasza 68
Szűcs Barna: fizika-matematika szakos tanár válasza 81
Szűcs Ervin: mérnök válasza 94
Závodszky Géza: történész-tankönyvíró válasza 103
Ankét /Hozzászólók: Hanák Péter, Szűcs Ervin, Csepeli György, Závodszky Géza, Bécsy Tamás, Mész Lászlóné, Széchy Éva, Szebenyi Péter, Szépe György, Mezey Éva/ 112
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vélemények, elképzelések a társadalomtudományi képzés megújításáról Vélemények, elképzelések a társadalomtudományi képzés megújításáról Vélemények, elképzelések a társadalomtudományi képzés megújításáról

A borító enyhén kopottas. A kötés megtört.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba