kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 299 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-17-9161-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52536/33. Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezető | |
A társadalom, a kultúra és az iskola kapcsolata a tanulók iskolához való viszonya szempontjából | 9 |
A kritikus fejlődési csomópontok és az iskolához való viszony | 38 |
Az iskolához való viszonnyal kapcsolatos néhány szakirodalmi megközelítés | 49 |
Szorongás és kudarc | 49 |
Iskolai túlterhelés, tanulói fáradtság | 60 |
Az iskola pszichés klímája | 61 |
Az iskola negatív módszereiről | 64 |
A tanár-diák viszony | 72 |
Az iskolához való viszony értelmezése | 82 |
Helyzetkép a tanulók iskolához való viszonyáról | 95 |
Vizsgálati módszereinkről | 95 |
Adatok és összefüggések a tanulók iskolához való viszonyáról | 105 |
Az iskola jelentőségének felismerése | 105 |
A tanulók iskolához való viszonya szeptemberben | 112 |
Városi és falusi osztott iskolába járó tanulók iskolához való viszonya szeptemberben, decemberben és júniusban | 113 |
A falusi részben osztott és osztatlan iskolába járó tanulók iskolához való viszonya (szeptemberben) | 156 |
Középiskolások viszonya az iskolához szeptemberben | 159 |
A decemberi kontrollvizsgálat | 167 |
Városi és falusi iskolába járó tanulók viszonyának alakulása júniusban | 177 |
A felnőttek kognitív életvezetésének előzményeiről | 189 |
Vizsgálatok a pedagógusok gyermekismeretéről | 196 |
A vizsgálat célja és módszerei | 196 |
Adatok a pedagógusok gyermekismeretéről | 200 |
Milyennek látják a tanulók tanítóik és tanáraik magatartását? | 221 |
Néhány szakirodalmi vonatkozás | 224 |
Vizsgálatnk tapasztalatai, eredmények | 237 |
Irodalom | 289 |