1.066.620

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasúti szállítás és infrastruktúra II.

Széchenyi István Egyetem

Szerző
Lektor
Győr
Kiadó: Universitas-Győr Nonprofit Kft.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 161 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9819-49-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vasúti közlekedés
1. Az utazási szükségletek
Az ember élete helyváltoztatások sorozatából és az ezek között vagy ezekkel egyidejűleg végzett tevékenységekből áll. Az ember kénytelen helyét... Tovább

Előszó

A vasúti közlekedés
1. Az utazási szükségletek
Az ember élete helyváltoztatások sorozatából és az ezek között vagy ezekkel egyidejűleg végzett tevékenységekből áll. Az ember kénytelen helyét változtatni, mert különböző teendőinek, végrehajtandó tevékenységeinek, szükségletei kielégítésének helyei nem esnek földrajzilag ugyanarra a pontra.
Az ember tevékenységeinek elvégzésére, szükségleteinek kielégítésére nem minden hely egyformán alkalmas. Az ember egyes teendőit földrajzilag különböző pontokon, de ugyanazokat a teendőit többnyire azonos vagy közel azonos helyen hajtja végre. Ezért a tevékenységi helyek a térben bizonyos fokig rögzítődnek, s ezek között a különböző emberek helyváltoztatása ugyancsak egyre jobban rögzítődő útvonalakon folyik, miért is ezeken áramlatok alakulnak ki.
A térben bizonyos fokig rögzítődő ténykedések időben is többé-kevésbé rögzítődnek, s ezt elsősorban a társadalmi termelés és kapcsolatok jellege, az évszakok, a nappal és az éjszaka változása, az ember élettani felépítettsége és sajátosságai határozzák meg. Az emberek kapcsolatai, s ezért a helyváltoztatások is fokozatosan meghatározott útvonalakon, meghatározott céllal, kötött időpontokban, egyre inkább rendszeresen ismétlődővé váltak. További vizsgálódásaink során csak azokat a helyváltoztatásokat vizsgáljuk, amelyek meghatározott, technikailag erre a célra készített pályákon áramlatok formájában is jelentkeznek.
1.1. Az utazási szükségletek okai, osztályozásuk
A személyközlekedés motívumát, kiváltó okát (kik, miért közlekednek?) a következőkben szokták megadni:
a) Munkával kapcsolatos közlekedés, amely lehet a lakó- és a munkahely különböző földrajzi elhelyezkedéséből származó közlekedés.
Az ilyen jellegű közlekedési szükséglet a legnagyobb, s időbeli megoszlása szorosan összefügg a munka kezdetével, ill. befejezési időpontjával.
Ebbe a kategóriába tartoznak a távolsági közlekedési eszközöknél jelentkező dolgozók hétvégi és hétleji, valamint az idény- és az építőipari munkások időszakos utazásai. A munkahelyek egymás közötti forgalma a munkaidőhöz igazodva zajlik, és - rövid hivatalos, fogadási idők mellett - koncentrált is lehet.
b) A rendszeres oktatással összefüggő (lakás és iskola közötti) helyváltoztatások nagyon hasonlítanak a lakó- és munkahely közöttiekhez. A munkahelyet a vizsgált területen fekvő közép,- és felsőfokú iskolák (az általános iskolák nem!) helyettesítik. Vissza

Tartalom

A rész
A vasúti közlekedés 7
1. Az utazási szükségletek 7
1.1. Az utazási szükségletek okai, osztályozásuk 7
1.2. Az utazási szükségletek befolyásoló tényezői 9
1.3. Az utazási szükségletek tervezése 13
1.4. Az utas(forgalom) számlálások 14
2. A személyszállítás technológiai folyamata 15
2.1. Be-, kiszállási műveletek 17
2.2. Átszállási műveletek 18
2.3. Gyaloglási, várakozási műveletek 18
2.4. Utaskiszolgálási müveletek 19
3. Személyszállítási berendezések, berendezéscsoportok 19
3.1. A személyközlekedést lebonyolító szolgálati helyek 19
3.2. A személypályaudvarok 25
3.3. A tároló(üzemi) pályaudvar 44
3.4. A személyszállító járművek 54
4. A személyszállítás üzeme 62
4.1. Távolsági forgalom megszervezése 62
4.2. Az elővárosi forgalom megszervezése 70
4.3. A személy- és tároló pályaudvarok üzeme 82
4.4. A személy- és tároló pályaudvari üzemterv 89
4.5. A felvételi épületben folyó tevékenység megszervezése 90
A városi kötöttpályás közlekedés 95
1. A városi kötöttpályás közlekedés sajátosságai 95
2. Rendszerinfrastruktúrák 96
2.1. Villamosvasút 96
2.2. Trolibusz 116
2.3. Gyorsvasúti közlekedés 130
3. A városi kötöttpályás közlekedés megszervezése 135
3.1. A menetrend megtervezése 138
3.2. A menetrend tarthatósága 142
4. Különleges vasutak a városi közlekedésben 145
4.1. Fogaskerekű vasutak 145
4.2. Sikló vasutak 150
4.3. Kötélpályák 157
Irodalomjegyzék 161

Szabó Lajos

Szabó Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem