kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 359 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, kihajtható térképmelléklettel. |
Előszó | 3 |
A közlekedési földrajz | 5 |
Általános ismeretek | 5 |
A közlekedési ágak és a földrajzi helyzet | 7 |
A földrajzi munkamegosztás és a nemzetközi munkamegosztás | 9 |
A természet-földrajzi elemek társadalomgazdasági vonatkozásai | 13 |
A földrajzi munkamegosztás társadalom-gazdasági alapjai | 14 |
A közlekedés területe, a különböző gazdasági körzetek | 17 |
A közlekedési hálózatok formái és a hálózati ellátottság | 19 |
A közlekedési hálózatok legfontosabb pontjai | 24 |
A közlekedési hálózatok útvonalai | 31 |
A szabad és kötött pályák jellemzése | 31 |
A folyó mint közlekedési útvonal | 31 |
Domborzati viszonyok és útvonalak | 33 |
Extenzív és intenzív vonalvezetés | 34 |
A járművek földrajzi munkamegosztásával kapcsolatos összefüggések | 35 |
A közlekedés teljesítményének földrajzi megoszlása | 37 |
A közlekedési munkamegosztás | 39 |
A közlekedési munkaerő földrajzi megoszlása | 42 |
A szállítás hatóköre | 44 |
A szállítások időtartama | 46 |
A közlekedési izochron vonalak | 48 |
Egyenlő szállítási költségek vonalai | 51 |
A vasúti földrajz térképei | 52 |
Magyarország vasúti térképeinek jelrendszere | 61 |
A zónaidő | 64 |
A vasútvonalak osztályozása | 66 |
A vasútállomások osztályozása | 68 |
Magyarország tervezési-gazdasági körzetei | 71 |
A központi tervezési-gazdasági körzet | 75 |
Természeti adottságok, erőforrások | 76 |
Budapest agglomerációja | 77 |
Gazdaság, ipar | 77 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 85 |
Közlekedés | 88 |
Idegenforgalom | 90 |
Alkörzetek, vonzásterületek | 90 |
Az Észak-magyarországi tervezési-gazdaság körzet | 93 |
Természeti adottságok, erőforrások | 94 |
Gazdaság, ipar | 96 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 102 |
Közlekedés | 104 |
Idegenforgalom | 105 |
Alkörzetek, vonzáskörzetek | 106 |
Az Észak-alföldi tervezési-gazdasági körzet | 109 |
Természeti adottságok, erőforrások | 109 |
Gazdaság, ipar | 110 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 112 |
Közlekedés | 114 |
Idegenforgalom | 115 |
Alkörzetek, vonzásterületek | 115 |
A Dél-alföldi természeti-gazdasági körzet | 117 |
Természeti adottságok, erőforrások | 118 |
Gazdaság, ipar | 119 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 121 |
Közlekedés | 122 |
Idegenforgalom | 123 |
Alkörzetek vonzásterülete | 123 |
A Dél-dunántúli tervezési-gazdasági körzet | 125 |
Természeti adottságok és erőforrások | 126 |
Gazdaság, ipar | 127 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 130 |
Közlekedés | 131 |
Idegenforgalom | 132 |
Alkörzetek, vonzásterületek | 133 |
Az Észak-dunántúli tervezési-gazdasági körzet | 135 |
Természeti adottságok és erőforrások | 137 |
Gazdaság, ipar | 138 |
Mezőgazdaság és élelmiszeripar | 141 |
Közlekedés | 142 |
Idegenforgalom | 143 |
Alkörzetek, vonzásterületek | 143 |
Magyarország vasúthálózata | 151 |
Budapest a nemzetközi vasúti közlekedés jelentős középpontja | 151 |
A budapesti bal és jobb parti körvasút jelentősége | 151 |
A budapesti körvasút jelentősebb állomásai | 154 |
Magyarország vasúti fővonalai és azok elágazásai | 155 |
Budapest-Nyugati pu.-Szob oh. | 155 |
Budapest-Keleti pu.-Sátoraljaújhely oh. | 158 |
Budapest-Nyugati pu.-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony oh. | 169 |
Cegléd-Szeged | 177 |
Budapest-Keleti pu.-Szolnok-Lőkösháza oh. | 181 |
Budapest-Keleti pu.-Kelebia oh. | 185 |
Budapest-Déli pu.-Dombóvár-Gyékényes oh. | 188 |
Budapest-Déli pu.-Székesfehérvár-Szabadbattyán-Lepsény-Siófok-Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa-Murakeresztúr oh. | 196 |
Budapest-Keleti pu.-Győr-Hegyeshalom oh. | 202 |
Áltós vonalak | 210 |
A MÁV kezelésében álló jelentősebb keskenynyomközű vasutak gazdasági feladatainak ismertetése, a helyi közlekedés lebonyolításában vállalt szerepük | 215 |
A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) vonalhálózata | 217 |
Magyarországot érintő nemzetközi vasúti személyforgalom legfontosabb útvonalai | 221 |
Magyarország-Csehszlovákia-Német Demokratikus Köztársaság | 221 |
Magyarország-Csehszlovákia-Lengyelország | 222 |
Magyarország-Szovjetunió | 223 |
Magyarország-Románia-Bulgária | 224 |
Magyarország-Jugoszlávia-Bulgária-Törökország és Görögország | 225 |
Magyarország-Jugoszlávia-Olaszország | 226 |
Magyarország-Ausztria-NSZK-Franciaország | 227 |
A Magyarországot érintő nemzetközi teherforgalom legfontosabb tranzit útvonalai | 228 |
A MÁV vonalain közlekedő nemzetközi személyszállító vonatok felsorolása az 1985/1986. évi érvényességgel | 230 |
A külföldi vasutak cégjele | 231 |
A magyar vasúti hálózat kialakulásának és fejlődésének története | 232 |
A hazai vasútépítés kezdetei | 232 |
A vasútépítés helyzete az abszolutizmus időszakában | 246 |
A hazai vasúthálózat fővonalainak kialakulása a kiegyezést követő időszakban. Általános jellemzés | 252 |
A kiegyezést követő korszak vasúti építkezései. Mikó Imre közlekedésügyi miniszter vasúthálózati tervezete. Az államvasúti halózat kialakulásának kezdetei | 258 |
A legfontosabb magánvasutak építkezései az 1867-1974 közötti időszakban | 263 |
Az 1973. évi gazdasági válság és következményei | 275 |
Az 1880-as évek vasútállamosításai | 278 |
Az 1873. évi gazdasági válság-periódus és a vasútállamosítás időszakának vasútépítkezései. A MÁV üzletvezetőségének területi helyzetének alakulása | 286 |
A helyiérdekű vasutak kialakulása a századforduló idején | 301 |
A magyarországi vasutak helyzetének alakulása az első világháborút követő időszakban | 306 |
Vasútépítések és technikai létesítmények az első világháború után | 318 |
A szocialista vasút kialakulása és fejlődése | 327 |
A magyar vasútvonalak építése 1845-1927-ig | 334 |
Irodalomjegyzék | 353 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.