1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasúthistória Évkönyv 2010-2011

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Vasúthistória Évkönyv sorozatnak ez a 18. kötete. Az első könyv megjelenése óta csaknem negyed évszázad telt el. Az 1984-ben megalakult MÁV História Bizottság már kezdettől fogva célul tűzte ki... Tovább

Előszó

A Vasúthistória Évkönyv sorozatnak ez a 18. kötete. Az első könyv megjelenése óta csaknem negyed évszázad telt el. Az 1984-ben megalakult MÁV História Bizottság már kezdettől fogva célul tűzte ki vasútjaink tárgyi emlékeinek megőrzése mellett, a hazai vasúttörténeti szakirodalom - korábbiaknál szélesebb körű - művelését. Vasúthistória Évkönyvek rendszeres kiadása jó példa a fenti célkitűzés eredményes megvalósítására.
Jelen kötet tanulmányai között egyaránt megtalálható a hazai vasútügy régi és közelmúltjának egy-egy fejezete. Két írás jubileumhoz kötődik. 2010-ben tízéves lett - a világviszonylatban is számottevő - Magyar Vasúttörténeti Park, és 2011-ben ünnepeltük a Déli Vasút alapításának 150 éves jubileumát. A közelmúlthoz kapcsolódik az a tanulmány, amely bemutatja az Európai Unió vasúti piacnyitással kapcsolatos előírásainak fejlődését és ennek hazai vonatkozásait.
Az Évkönyv eddig megjelent köteteiben a cikkek többsége a hazai vasúttörténet műszaki és gazdasági kérdéseivel foglalkozott. Indokolt olvasói igény azonban - a további kötetekben vasutasokkal kapcsolatos írások közzététele is. Ebben a kötetben ilyen tárgyú tanulmány a MÁV elsőszámú vezetőinek váltásával foglalkozik.
Reméljük, hogy jelen Évkönyv valamennyi tanulmánya érdekes és hasznos ismereteket ad a t. Olvasók számára és hozzájárul a hazai vasúttörténet egy-egy fejezetének megismeréséhez.
Ezúton is köszönettel tartozunk Szerzőinknek, akik színvonalas munkáikkal gazdagították a hazai vasúttörténeti szakirodalmunkat. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Kisteleki Mihály - Vincze Tamás:
10 éves a Magyar Vasúttörténeti Park 7
Zelovich Kornél: A déli vasút keletkezése, fejlődése
és jövőbeli feladata hazánkban (fakszimile) 22
Keller László: Vasúti közlekedésünk
a nyolcvanas évtized második felében 26
Farkas Gyula: A vasúti piacnyitás fejlődése
Európában és hazánkban 39
Dr. Csiba József: A MÁV 1916-ban készített fejlesztési terve 71
Soltész József: A Magyar Középponti Vasút első mozdonyai 89
Malatinszky Sándor: Keskeny nyomtávolságú gőzmozdonygyártás
Magyarországon. A kezdetektől 1905-ig 124
Villányi György: Keskeny nyomtávolságú villamos iparvasutak 157
Szécsey István: Ganz motorkocsik és személykocsik
az észak spanyolországi Baszk Vasút részére (1928-29) 170
Tóth Sándor: A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. létrejötte 185
Horváth Lajos Ferenc: „Székely" páncélvonatok 1918-1919 215
Dr. Kubinszky Mihály: A közelmúlt expresszvonatai 228
Cziegler Mária: Ahogy jöttek és ahogy mentek.
A MÁV első számú vezetői a Magyar Királyi Államvasutak Hivatalos Lapja tükrében, 1887-1944 238
Egy gyűjtemény kincsei. Turóczy László képes-levelezőlapjai 266
Dr. Opauszki István: „Egy új, eredeti és másutt még nem létező institutio"
Vasutak és Csatornák Központi Telekkönyvének története 1868-1981 273
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem