Előszó
SZÁMTAN-MÉRTAN
A számtant és mértant párhuzamosan adjuk elő, mindent a maga idejében. Eltérünk az iskolában szokásos tanítási módtól, néha a formáktól is. A dolgokat olyan módszer szerint adjuk elő, hogy a napi munkájában elfáradt felnőtt ember szórakozva tanuljon.
A számtant az egyszeregynél, a mértant a pontnál kezdjük és mégis rövid idő alatt megtanuljuk mindazt, amire szakmai számításaink során szükségünk lesz.
A számtan-mértan anyag olyan összefüggő tanulmány, mint a lánc, amiből, ha egy szem hiányzik, a lánc szétesik. Tehát az anyagnak minden legkisebb részét is tudni kell ahhoz, hogy az egészet megértsük. Igyekezzünk tehát mindent megtanulni.
Mielőtt az anyag érdemi részének tárgyalásába kezdenénk, felhívjuk a figyelmet arra, hogy mindig kockás papíron számoljunk és tanuljuk meg a számjegyek helyes leírását. Egy kockába csak egy számjegyet írjunk, tehát ha azt akarjuk leírni, hogy 15, egyik kockába írjuk az egyest, a másikba az ötöst. A számjegy ne töltse be a teljes kockát, mert akkor a számjegyek összefolynak és nem lesznek jól láthatók.
A számjegyek írásával kapcsolatban még három dologra hívjuk fel a figyelmet:
1. Az egyes az nem egy vonalból áll, annak szára is van, mindig így kell írni: 1.
2. A hármas felső szárát húzzuk jó erősen balra, míg az ötösét jobbra, így: 3 és 5.
3. A hármas és a kilences számjegyeket össze szoktuk téveszteni, annak ellenére, hogy azt mi magunk írtuk. Ezt a hibát úgy küszöbölhetjük ki, hogy a kilences szárát nem kanyarítjuk fölfelé, hanem azt csak függőegesen lehúzzuk.
Vissza