1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A személyiség- és közösségfejlesztés útjai és módszerei

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 104 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-09-3227-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szerző - aki maga is sok évtizede propagandista - a mozgalmi munka legkülönfélébb területein személyiség- és kollektívafejlesztéssel foglalkozók részére összegezi tapasztalatait. Ezeket vizsgálja meg a felnőtt-oktatástan, a politikai pedagógia és a vezetéselmélet fényénél, és így kapcsolja vissza következtetéseit a hatékonyabb megoldások érdekében.
Nehéz kérdésekre keres választ. Ezek közül csak néhányat emelünk ki:
- Hogyan válhat a pártoktatás és az agitáció az lapszervezeti élet szervesebb és alakító részévé? Azaz: milyen szerepük lehet a politikai oktatás résztvevőinek - a nagy politikával összhangban - a helyi politika kialakításában?
- Mit jelent az, hogy az oktatásban nem elég csak a tartalmat közvetíteni, vagyis például csak előadást, vagy legfeljebb konzultációt tartani a munkahelyi demokráciáról, a kreativitásról stb.?
- Mit jelent és milyen haszonnal jár a partnerkapcsolat a propagandista vagy a vitakörvezető és a résztvevők között?
- Milyen szerepe lehet a... Tovább

Fülszöveg

A szerző - aki maga is sok évtizede propagandista - a mozgalmi munka legkülönfélébb területein személyiség- és kollektívafejlesztéssel foglalkozók részére összegezi tapasztalatait. Ezeket vizsgálja meg a felnőtt-oktatástan, a politikai pedagógia és a vezetéselmélet fényénél, és így kapcsolja vissza következtetéseit a hatékonyabb megoldások érdekében.
Nehéz kérdésekre keres választ. Ezek közül csak néhányat emelünk ki:
- Hogyan válhat a pártoktatás és az agitáció az lapszervezeti élet szervesebb és alakító részévé? Azaz: milyen szerepük lehet a politikai oktatás résztvevőinek - a nagy politikával összhangban - a helyi politika kialakításában?
- Mit jelent az, hogy az oktatásban nem elég csak a tartalmat közvetíteni, vagyis például csak előadást, vagy legfeljebb konzultációt tartani a munkahelyi demokráciáról, a kreativitásról stb.?
- Mit jelent és milyen haszonnal jár a partnerkapcsolat a propagandista vagy a vitakörvezető és a résztvevők között?
- Milyen szerepe lehet a barátságnak a mozgalmi munkában?
- Miért nem elég csak az értelemre hatni, ha mégoly színvonalas is?
- Hogyan "védekezik" a személyiség a nem megfelelő ráhatás ellen?
- Lehet-e "kényszer" -csoportokból közösség? S ha elvileg igen, mit tehetünk érte "alulról" és "felülről"?
A kérdésre - természetesen - a könyv nem ad receptszerű választ! A gondolkodást azonban mindenképpen megindítja, és jó néhány módszerbeli ötlettel is szolgál.
Vissza

Tartalom

Bevezető9
Az agitáció, a propaganda és mozgalmi munkánk néhány megoldandó problémája11
A személyiség- és közösségfejlesztés főbb területei
(Az andragógia részterületeként munkálkodva)15
A propaganda és az agitáció rokon területei és közös vonásai15
Néhány tanulmányozandó mechanizmus17
Tájékoztatás17
Feladatadás, -végzés19
Problémamegoldás - részvétel a döntésben - döntés21
Szakmai tanulás munka közben23
Kapcsolódás a tömegkommunikációhoz és a regeneratív, felfrissítő, erőt adó szórakozáshoz24
A mozgalmi hatásrendszer sajátos vonásai29
A külső tényezőkből adódó sajátosságok29
A hatásrendszer mozgalmi jellege29
Másodlagos tevékenység29
A távlati és a napi politikai feladatok segítése30
Mozgalmi légkör30
Rokon területek a mozgalmon belül: a propaganda és az agitáció30
Közös vonások31
Kiegészítő, módosító jegyek33
A közösség mint eszköz és cél36
A közösségfejlesztés törvényszerűségeinek hasznosítása36
A közösség lényege, ismervei43
A közösségfejlesztés feladatai50
A képzés és a meggyőzés törvényszerűségei52
Az alapvető összefüggések áttekintése52
A cél54
A tartalom (ismeretanyag értelmezésében)56
A képzési-meggyőzési folyamatok áttekintése57
A tanítás-tanulás gyermeki sémája59
A fejlesztés folyamata a propagandatevékenységben (pártoktatásban)59
A meggyőzés folyamata az agitációs tevékenységben (kiemelten a vitakörben)60
A folyamatok elemzése80
A három változat összehasonlítása60
A képzési (tanítási-tanulási) folyamat elemei61
Az agitációs folyamat előkészítése a vitakörben64
Követelmények és feladatok65
Az ideológiai-politikai képzés alapelvei67
A propagandista és az agitátor70
Módszerek74
A módszer szerepe, lényege74
Az egyes módszerek bemutatása témáink szempontjából81
Foglalkozásvezetői módszerek81
Az előadás81
A bemutatkozás81
A magyarázat82
A konzuláció82
Vitatechnikák83
A résztvevők jáltal indított viták technikája83
Vezetői közléssel indított módszerek technikája85
Csoportmunkával indított vitatechnikák87
Vezetői kérdéssel indítás89
Szituációs módszerek96
Esetmódszer96
Szerepjáték99
Szövegelemzés101
Résztvevői módszerek101
Megfigyelésgyűjtés101
Kiselőadás101
Jegyzettanulmányozás102
Programozott tanulás102
Módszerkombinációk102
A módszertani kultúra104
Felhasznált irodalom106

Várnagy Marianne

Várnagy Marianne műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Várnagy Marianne könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem