Kiadó: | Országos Közoktatási Tanács |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 163 oldal |
Sorozatcím: | Nemzetnevelők Könyvtára IV. - Gyermek- és Ifjúságtanulmány |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Királyi Magyar Egyetemi Nyomda nyomása, Budapest. |
Bevezetés | 3 |
A lelki egészségtan feladatköre | |
A normális gyermek | |
Normális és abnormális | |
Különlegességek | |
Gyermekhibák | |
Más szempontok | |
Célkitűzés | |
A gyermekkor lelki rendellenességei | |
A csecsemőkor és kisgyermekkor jellegzetes lelki rendellenességei | 16 |
Az első életév - Szoktatás | |
A gyermekkori hazugságok | 18 |
A hazugságok fajai - Nevelői eljárások | |
A hazugság szerepe a serdülő- és ifjúkorban | 22 |
A lopás, mint gyermekkori és ifjúkori rendellenesség | 25 |
A gyermek- és ifjúkori lopáspok esetei | |
Kleptománia | |
Nevelési szempontok | |
A problematikus gyermek | 30 |
Meghatározás | |
A problematikus gyermekek egyes csoportjai | |
Az egyetlen gyermek | 35 |
Az egyetlen gyermek lelki jellegzetességei | |
Züllés veszélye és züllöttség | 37 |
A züllöttség fogalma | |
A züllöttség egyes alakjai | |
A bűnöző gyermekek és fiatalkorúak | 39 |
A bűnöző dgyermek | |
Ifjúkori bűnözések | |
A bűnözés lélektani elemzése | |
A nehezen nevelhetők | 51 |
A nehezen nevelhetők ismertető jelei | |
A nehezen nevelhetőség okai | |
A serdülő- és ifjúkor sajátos nevelési nehézségei | |
A nevelés feladatai | |
A gyógyító nevelés | 62 |
A gyógyító nevelés fogalma | |
A gyógyító nevelés köre | |
A gyengeelméjű iskolásgyermek | 67 |
A gyengeelméjűség jelentkezései | |
Átmeneti alakok | |
Az ideges gyermek | 72 |
Az ideges gyermek ismertetőjelei | |
Az idegesség okai | |
Ideges állapotok | |
Serdüléskori idegesség | |
A hisztériás gyermek | 82 |
A hisztéria értelmezése | |
Alkat és környezeti hatás | |
Az ideges és hisztériás gyermek neveléséről | 87 |
Az idegesek | |
A hisztériások nevelése | |
A gyermekkori nemi élet rendellenességei | 98 |
Rossz szokások | |
Tudásvágy, kiváncsiság | |
A nemi élet hibái az iskoláskorban | |
Nevelői szempontok | |
A serdülő- és ifjúkor egyes rendellenességei | |
A serdülőkor lelki jellegzetességei | 111 |
A serdülő- és ifjúkor különleges "hibái" | |
A fejlődésben gyökerező lelki sajaátosságok | |
Védekező cselekvések | 114 |
A védekezések lényege | |
A védekezések túlzott felhasználásai | |
A lelki összeütközések és védekezések esetei és fajai | |
Nevelői szempontok | |
Menekülések | |
Énes törekvések túlzásai | 125 |
Az én érvényesítései | |
Állhatatlanság | |
A serdülő- és ifjúkor nemi életének rendellenessége | 128 |
A bajok fajai és esetei | |
A bajok okai | |
Nevelési szempontok | |
Nemi felvilágosítás | |
Jellemnevelés | |
Kóros és beteg lelkiállapotok a fiatalkorban | 141 |
Pszichopatia | |
Pszichaszténia | |
Serdüléskori súlyos elmezavarok és érzelmi zavarok | |
Az érzelmi élet betegségei és zavarai | |
Fiatalkori öngyilkosságok | 150 |
Az öngyilkosság rejtélye | |
Magyarázó feltevések | |
Pályaválasztási nehézségek | 154 |
Egyéniség és életpálya | |
Pályaválasztási tanácsadás |