1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Monitor '97

A tanulók tudásának változása

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 330 oldal
Sorozatcím: Mérés-értékelés-vizsga
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-480-0
Megjegyzés: 1000 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol és német nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Vári Péter: A Monitor '97 vizsgálat főbb szempontjai és eredményei11
A korábbi vizsgálatok13
A Monitor-vizsgálatok koncepciója13
Mintavételi szempontok15
Az alkalmazott statisztikai módszerek16
A Monitor-vizsgálatokban részt vevő korosztályok és tudásterületek20
Visszajelzések22
Elemzési szempontok25
A tanulói teljesítmények alakulása26
Olvasás-szövegértés27
Matematika31
Természettudományok34
Számítástechnika38
Kognitív képességek44
A háttéráltozók hatása a teljesítményekre47
Bérczes Judit: Olvasás-szövegértés65
Hogyan olvasnak a magyar fiatalok?67
Miért van szükség az olvasás-szövegértés mérésére?67
A korábbi vizsgálatok erdményei a jelen tükrében68
A tanulók olvasása és szövegértése72
A szövegek kiválasztása72
A tesztelemzéshez szükséges szintek75
A tanulók teljesítményének jellemzése78
A teljesítmények összehasonlítása a láncfeladatok megoldottsága alapján78
Az alteszteken nyújtott teljesítmények összehasonlítása84
Az olvasásmegértés országos megoszlása85
A fiúk és a lányok teljesítménye közötti különbség93
A fiúk és a lányok teljesítménye közötti különbség altesztenként95
Hogyan változott az olvasásképesség 1995-höz képest?97
MIlyen olvasási képességgel rendelkeznek a mai fiatalok?99
Az írásbeliség értelmezésének változása101
Összegzés103
Irodalom105
Krolopp Judit: Matematika107
Matematikaoktatás és tudásmérés Magyarországon109
A matematikaoktatás változásai az elmúlt három évtizedben109
A Monitor-felérések hagyománya Magyarországon110
Milyen matematikatudással rendelkeznek a tanulók?113
A matematikatudás mely részét tekintjük eszköztudásnak?113
Hogyan mértük a tanulók matematikatudását?114
A tanulók tudásának jellemzése116
A tudásvizsgálat célja és módszerei116
A negyedikesek teljesítménye119
A hatodikusok teljesítménye123
A nyolcadikosok teljesítménye126
A tizedikesek teljesítménye129
A tizenkettedikesek teljesítménye129
A fiúk és a lányok matematikatudása közötti különbségek135
Hogyan mértük a fiúk és a lányok matematikatudása közötti különbségeket?135
Amit a fiúk tudnak jobban137
Amiben a lányok tájékozottabbak138
Tudásgyarapodás az egyes évfolyamok között139
Hogyan mértük az évfolyamok közötti tudásgyarapodást?139
Az öt évfolyam közötti tudásnövekedés141
A matematikatudás változása 1995-höz képest144
A matematikatudás változásának vizsgálata144
Hogyan változott a tanulók tudása 1995 és 1997 között?145
Mit tudtak jobban és mit rosszabbul a tanulók 1997-ben, mint két évvel korábban?146
Irodalom148
Szalay Balázs: Természettudomány149
A természettudomány-oktatás és tudásmérés áttekintése151
A magyar természettudomány-oktatás 1960 és 1997 között151
Felmérések 1970 és 1997 között153
A tanulók természettudományos tudása154
Kulturális eszköztudás a természettudományos tárgyakban154
Hogyan mértük a tanulók természettudományos tudását?154
A tanulók tudásának jellemzése158
A tudásvizsgálat célja és módszerei158
Mit tudnak a 4. osztályosok?160
MIt tudnak a 6. osztályosok?1667
Mit tudnak a nyolcadik osztályosok?171
Mit tudnak a 10. osztályosok?178
Mit tudnak a 12. osztályosok?184
A fiúk és a lányok tudása közötti különbségek187
Amiben a lányok tájékozottabbak191
Amit a fiúk tudnak jobban192
Tudásgyarapodás az egyes évfolyamok között193
Hogyan jellemezhető a tudásgyarapodás az általános iskolában?193
Tudásnövekedés a középiskolában196
A gyakorlati oktatás helyzete a teszteredmények tükrében199
Mit árul el a Monitor '97 a diákság gyakorlati tudásáról?200
Összegzés, következtetések203
Irodalom208
Andor Csaba - Vári Péter: Számítástechnika209
A számítástechnikai kultúra változása211
A tanulók számítástechnikai tudásána mérése213
A teszt jellemzői213
A számítástechnikai tudás szintjei216
A tanulók tudásának jellemzése219
Általános alapismeretek219
Programhasználat és géphasználat222
Programozási ismeretek224
Az egyes évfolyamok közti teljesítménykülönbségek226
A részteszteken elért eredmények227
Teljesítménykülönbségek a település- és iskolatípus szerint229
Hogyan változott a számítástechnikai tudás 1995-höz képest?233
A háttérváltozók hatása a tanulói teljesítményekre237
Teljesítménykülönbségek a számítástechnikai háttérváltozók szerint237
A számítástechnikai tudás és a tanulói háttérváltozók251
A tanulók számítástechnikával kapcsolatos beállítódásai257
Bánfi Ilona: A háttéradatok elemzése265
A háttérkérdőívek szerepe267
A hazai és a nemzetközi kutatások tanulságai268
A korábbi Monitor-felmérések270
A háttéradatok és a tanulói teljesítmények elemzése276
Településtípusok szerinti különbségek276
Iskolatípusok szerinti különbségek289
Nemek közötti különbségek295
A szociokulturális és a szocioökonómiai státusbeli háttérváltozók hatása306
Összegzés319
Irodalom321
Melléklet322
Rövidítések327
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Monitor '97

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
4.340 Ft
1.730 ,-Ft 60
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Monitor '97

Szép és tiszta példány.

Állapot:
4.340 ,-Ft
39 pont kapható
Kosárba