Fülszöveg
Fülöp Lajos tanár, festőművész második kötetét tartja kezében az olvasó. Megtiszteltetés számomra, hogy ehhez a könyvéhez is írhatok néhány sor ajánlást.
Bátran állíthatom, hogy ismerősei vagy az őt kevésbé ismerő, leendő olvasói nem csalódnak ebben a kötetben sem.
Korosztálya egy kis nosztalgiával gondol vissza azokra az időkre - a 20. század közepe -amelyek az elbeszélésekben, novellákban megjelennek, mert átélte azokat az időket. Szinte mindannyian tudunk hasonló történeteket a gyermekkorunkból.
A fiatalok pedig megismerhetnek egy letűnt korból olyan eseményeket, amelyek mindennaposak voltak az években.
A gyermekkori történetek közül több az iskolához kötődik. A szerző emléket állít a szegényes, mostoha körülmények között működött egytanítós, összevont nyolc osztályos egyházi iskoláknak és a megalakuló állami általános iskolák első éveiben a megváltozott légkörben és körülmények között átalakuló nevelésnek, oktatásnak, a különböző egyéniségű, különböző nevelési módszereket...
Tovább
Fülszöveg
Fülöp Lajos tanár, festőművész második kötetét tartja kezében az olvasó. Megtiszteltetés számomra, hogy ehhez a könyvéhez is írhatok néhány sor ajánlást.
Bátran állíthatom, hogy ismerősei vagy az őt kevésbé ismerő, leendő olvasói nem csalódnak ebben a kötetben sem.
Korosztálya egy kis nosztalgiával gondol vissza azokra az időkre - a 20. század közepe -amelyek az elbeszélésekben, novellákban megjelennek, mert átélte azokat az időket. Szinte mindannyian tudunk hasonló történeteket a gyermekkorunkból.
A fiatalok pedig megismerhetnek egy letűnt korból olyan eseményeket, amelyek mindennaposak voltak az években.
A gyermekkori történetek közül több az iskolához kötődik. A szerző emléket állít a szegényes, mostoha körülmények között működött egytanítós, összevont nyolc osztályos egyházi iskoláknak és a megalakuló állami általános iskolák első éveiben a megváltozott légkörben és körülmények között átalakuló nevelésnek, oktatásnak, a különböző egyéniségű, különböző nevelési módszereket alkalmazó tanítónak.
Az érdekfeszítő elbeszélések szereplői főképpen falusi, már kora éveiktől sokféle házi és mezei munkát végző gyermekek és a menhelyi, „állami" gyermekek, akiknek nehéz, bár néha romantikusnak tűnő sorsa szívet szorító és elgondolkodtató.
A novellák közül néhány pedagógiai témájú, szinte pedagógiai esetleírás, nevelési módszer arról, hogyan kell bánni a nehezen fékezhető gyerekekkel, a kevésbé okosakkal.
Az izgalmas kutyatörténetek az ember és talán legkedvesebb háziállatai sajátos kapcsolatáról szólnak.
Fülöp Lajos elbeszélései megőriznek számunkra -s az utókornak, a 21. század emberének - egy letűnt korszakot, s a korszakból nem keveset a falusi gyermekek életéről, az akkori fiatalok mindennapjairól, játékairól, csínytevéseiről, s ezen keresztül egy szeletet a felnőttek világából is.
Köszönet a szerzőnek, hogy nem hagyta feledésbe veszni ezt a falusi gyermekkort, az izgalmas élményeket, vágyakat, álmokat, könnyeket és vadregényes kalandokat.
Bízom abban, hogy a történeteket nemcsak a korosztálya olvassa, a mai iskolás korúak is érdeklődésselforgatják.
Dr. Tóth Dezső
Vissza