Fülszöveg
Milyen könyvet próbáltunk összeállítani? Olyat, hogy aki - diák vagy tanár és leendő tanár vagy netán szülő - kézbe veszi, kiáltson fel: Úristen! Ilyen van? Szerzőinket szubjektivitásra bíztattuk. (Titkos, de most bevallott meggyőződésem: az objektivitás emberi dolgokban mindig csak látszat. Reméljük, hogy az iskola - gyerek és tanár személyes találkozása - emberi még ma is, még a középiskolában is.) Szubjektivitásra bíztattuk őket a módszerek a tapasztalatok leírásában de még az egyetemi kollegának összeállított témakörök, irodalmi ajánlások stb. leírásában, megszerkesztésében is.
Az itt bemutatott - vagy inkább csak felvillantott? - alternatív módszerek és felfogásmódok mind ezt az erőteljes jelenlétet célozzák meg, azt akarják kiváltani, megvalósuláshoz segíteni.
Vekerdy Tamás
Szeretem a Van más megoldás is címmel megjelenő kötetet. Szeretem, mert érdekes, izgalmas, sokféle és sok területre kiterjedően prezentál megoldásokat, módszereket, eljárásokat. Szeretem, mert közöm van...
Tovább
Fülszöveg
Milyen könyvet próbáltunk összeállítani? Olyat, hogy aki - diák vagy tanár és leendő tanár vagy netán szülő - kézbe veszi, kiáltson fel: Úristen! Ilyen van? Szerzőinket szubjektivitásra bíztattuk. (Titkos, de most bevallott meggyőződésem: az objektivitás emberi dolgokban mindig csak látszat. Reméljük, hogy az iskola - gyerek és tanár személyes találkozása - emberi még ma is, még a középiskolában is.) Szubjektivitásra bíztattuk őket a módszerek a tapasztalatok leírásában de még az egyetemi kollegának összeállított témakörök, irodalmi ajánlások stb. leírásában, megszerkesztésében is.
Az itt bemutatott - vagy inkább csak felvillantott? - alternatív módszerek és felfogásmódok mind ezt az erőteljes jelenlétet célozzák meg, azt akarják kiváltani, megvalósuláshoz segíteni.
Vekerdy Tamás
Szeretem a Van más megoldás is címmel megjelenő kötetet. Szeretem, mert érdekes, izgalmas, sokféle és sok területre kiterjedően prezentál megoldásokat, módszereket, eljárásokat. Szeretem, mert közöm van ehhez a „jó gyakorlathoz", mert a lehetséges, helyett a van értelmében adnak reményt az ilyen „jó gyakorlatok" elterjedéséhez. Szeretem, mert mindegyik írás mögött ott látom a szerzőt, és mindegyik írásban ott érzem a szerző saját elkötelezettségét, hitét és kétségeit. Természetesnek vélem, hogy a szakemberek - saját érdeklődésüktől, szakmai kompetenciájuktól és a prezentációtól is függőn - igen különbözően ítélhetik és ítélik majd meg a kötetben leírt, bemutatott megoldások szakmai súlyát, jelentőségét, használhatóságát. Abban azonban biztos vagyok, hogy a könyv minden írása megéri az elolvasására fordított időt.
Mihály Ottó
Ritkán gondolunk arra, hogy nem sok olyan hivatás van, melynek minden napjában, a nap minden percében meg kell mérettetni. Amelyben közvetlennek tűnik a siker és a kudarc, amelyben a legapróbb tévedés, gyengeség hosszú távra ellehetetlenítheti az ember minden erőfeszítését, amelyben egy jókor kimondott szó, egy mosolyra derülő arc, végleg beívódhat valaki másnak az emlékezetébe, anélkül, hogy erről akár a szó kimondója, akár hallgatója tudna egyáltalán. Tudom, nem jó olyan hivatásra készülni, amelyben tömegek dolgoznak, de egyben hiszen ha csak minden tizedik tanár, tanító tekinthető alkotó értelmiséginek - s sokkal, de sokkal jobb az arány - az több tízezer embert jelent, olyanokat, fiatalnak nyújthatnak szellemi, lelki támaszt. A legnagyobb erő, ami ebben elképzelhető. Csak találjuk meg, hol van, vagy hol lehet ezután. Ebben a keresésben kíván segíteni ez a tapasztalatokat közzétevő képzési leírások.
Horn György
Vissza