kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 610 oldal |
Sorozatcím: | Gondolatok a nevelésről |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
I. kötet | |
Előszó | 4 |
Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez | 5 |
"...saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről-oktatásról | 10 |
"Nevelni annyit tesz, mint emberré tenni" - Juhász Gyula pedagógiai szemlélete | 17 |
"A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei | 33 |
A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében | 55 |
"...minden javítást, a nevelést is, önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője | 74 |
Imre Sándor: Pálya kezdetén | 90 |
Bevezetés a szülői gondolkodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései c. írásából | 97 |
Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-33 | 112 |
Maria Montessori: Az ember nevelése (Részletek) | 122 |
Maria Montessori módszertani kézikönyve (Részletek) | 127 |
Burchhard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra és magán- "népiskolámra" | 133 |
Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája | 159 |
Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (Részletek) | 173 |
"Igaztól, jótól, széptől sose féltem..." - Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus | 209 |
Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (Részletek) | 236 |
A "személyiség paedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István | 249 |
Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet | 266 |
II. kötet | |
Comenius: Elöljáró beszéd | 5 |
Nagy László: Az érdeklődés fejlődéstana | 7 |
Fináczy Ernő: Didaktika | 21 |
Az oktatás fogalma és feladata | 21 |
Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása | 28 |
Az oktatás módszere | 34 |
A tanár egyénisége az oktatásban | 44 |
Csapó Benő: Kognitív pedagógia | 47 |
A kognitív pedagógia előzményei | 47 |
A tudás változása | 60 |
A kognitív fejlődés és a tananyag | 86 |
Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve | 97 |
Báthory Zoltán: Tantervi műfajok | 102 |
Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv | 117 |
Horváth Attila: Érték és alaptanterv | 135 |
Orosz Sándor: A tanítási módszerekről | 145 |
Gyakorlati pedagógia | 179 |
Nemes Irma: Történelem | 179 |
Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata | 187 |
Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés | 197 |
A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói | 197 |
A diagnosztikus értékelés eszközei | 218 |
A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai | 237 |
Bognár Cecil: Az osztályozásról | 258 |
Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés | 267 |
Néhány diagnosztikus érétkelési eszköz | 278 |
Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály | 278 |
Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizika tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése | 297 |
Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképességének diagnosztikus vizsgálata | 306 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.