A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Változás- és válságmenedzsment az alapoktól

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: N & B. Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A változáskésztetések és a változásmenedzsment napjaink gyakori fogalmai. Ritkán esik viszont arról szó, hogy változáskésztetések, a változások sikeres vagy sikertelen kezelése... Tovább

Előszó

A változáskésztetések és a változásmenedzsment napjaink gyakori fogalmai. Ritkán esik viszont arról szó, hogy változáskésztetések, a változások sikeres vagy sikertelen kezelése (változásmenedzsment) és a válságkezelés (válságmenedzsment) igen szorosan összefüggnek. Az információtechnológiákkal „felturbósított" gazdaságban nemcsak állandósulnak, de rendkívüli módon fel is gyorsulnak a változások. A társadalmak, a gazdálkodó szervezetek, sőt még a családok és az egyének is állandó sürgetésben, állandó változáskésztetések közepette élnek. Tény, hogy napjainkra mind gyakrabban kell változni, változtatni. Bár a kívülállók képzetében gyakori a vélekedés, hogy az állandó, permanens változásokra vállalkozók, sőt a radikálisan változók a legsikeresebbek; a valóság távolról sem ilyen egyszerű.
Jól jelzi ennek realitását az is, hogy napjainkra egyre többet olvashatunk sikertelen szervezeti változások történeteiről, egyébként sikeres menedzserek kudarccal végződő, sokszor válságos helyzetekbe torkolló változási projektjeiről, másokkal ilyen irányú tapasztalatait megosztó tanácsadók - bizonytalan tanulságokat hordozó - összegző tapasztalatairól. A következtetés nyilvánvaló: változások nélkül napjaink egyetlen szervezete sem lehet sikeres, azonban az igazi sikerhez csak változtatni kevés. Tehát nem mindegy, hogy hogyan változunk! Milyen is legyen akkor a sikeres változás, a változtatás? Hogyan, és milyen módszereket alkalmazzunk ahhoz, hogy a változtatási programok ne torkoljanak válságba? Egyáltalán milyen szemléletű, elvi alapú és módszereket alkalmazó változtatások lehetnek célravezetők: a radikális (BPR) jellegűek, vagy az állandó finomítással operáló inkrementális (CPI) jellegűek (Dobák [1999])?
Nem a véletlen, hogy nemcsak a gyakorló tanácsadók, de a menedzser szakirodalom is mind többet foglalkozik ezekkel a kérdésekkel, hiszen az egyre kevésbé elkerülhető változásoknak gyakran komoly szervezeti akadályai vannak, sőt jelentős kockázatokkal is járnak. Vissza

Fülszöveg

„A szerző könyve nem a klasszikus szakmai művek csoportjába sorolható. Mondhatnám azt is, hogy új stílust teremt azzal a szemléletmóddal, melynek egyidejűleg célja a laikus számára is érthetővé tenni a változás- és válságmenedzsment megértését, ugyanakkor használható oktatási segédletként, vagy gyakorló szakemberek kézikönyveként.
Napjaink olyan aktuális problémájához nyújt közvetlen segítséget a könyv tartalma, mely alapvetően meghatározza sok vállalkozás működési biztonságát, életben maradását, vagy esetleg sikeressé válását.
Egyszerű, de ugyanakkor szakmai igényességű a tartalmi rész, mely a definíciók megértésétől a gyakorlati példákig vezeti az olvasót, belső logikája egyértelmű, követhető. A jól megválasztott és megfelelő helyekre kellő gyakorisággal beillesztett kicsi feladatok még inkább érthetővé és használhatóvá, mi több, kifejezetten hasznossá teszik a leírtakat. Segítségükkel a gyakorlatban közvetlenül alkalmazhatóvá válnak bizonyos módszerek, trükkök, esetpéldák,... Tovább

Fülszöveg

„A szerző könyve nem a klasszikus szakmai művek csoportjába sorolható. Mondhatnám azt is, hogy új stílust teremt azzal a szemléletmóddal, melynek egyidejűleg célja a laikus számára is érthetővé tenni a változás- és válságmenedzsment megértését, ugyanakkor használható oktatási segédletként, vagy gyakorló szakemberek kézikönyveként.
Napjaink olyan aktuális problémájához nyújt közvetlen segítséget a könyv tartalma, mely alapvetően meghatározza sok vállalkozás működési biztonságát, életben maradását, vagy esetleg sikeressé válását.
Egyszerű, de ugyanakkor szakmai igényességű a tartalmi rész, mely a definíciók megértésétől a gyakorlati példákig vezeti az olvasót, belső logikája egyértelmű, követhető. A jól megválasztott és megfelelő helyekre kellő gyakorisággal beillesztett kicsi feladatok még inkább érthetővé és használhatóvá, mi több, kifejezetten hasznossá teszik a leírtakat. Segítségükkel a gyakorlatban közvetlenül alkalmazhatóvá válnak bizonyos módszerek, trükkök, esetpéldák, melyek jól segítik a kevésbé felkészült olvasót is.
A szerző célja jól érezhető a leírtakból. Önzetlen segítség a bajba került, vergődő vállalkozónak, és/vagy felkészülési lehetőség a magabiztos, ma még sikeres, de előrelátó, a változásokat követni akaró vezetők számára."
Dr. habil. Bencsik Andrea, egyetemi docens Vissza

Tartalom

Előszó 5
1. A változás- és a válságmenedzsment alapfogalmai 8
1.1 Bevezető gondolatok 9
1.2 A változás- és válságmenedzsment kialakulásának szakmai előzményei 11
1.3 A változás és a válság 14
1.4 Mi a különbség a változás és a válság, a változásmenedzsment és a
válságmenedzsment között? 18
1.4.1. Mi a változás? 18
1.4.2. Mi a válság? 20
1.4.3. Mi a változásmenedzsment? 22
1.4.4. Mi a válságmenedzsment? 24
1.5 A változás és válságkezelés összefüggései 26
2. A változást kiváltó tényezők - A sikeres és a sikertelen
változáskezelés - A válság 32
2.1 A változástól a válságig vezető folyamat és főbb stációi 33
2.1.1. A változástól a válságig 33
2.2 A változások főbb kiváltó tényezői 34
2.2.1. Külső környezeti hatások: 35
2.2.2. Belső tényezők 36
2.2.3. A szervezet főbb életszakaszaival kapcsolatos tényezők 38
2.3 A változásmenedzselés folyamatának sikertényezői 38
2.3.1. A változtatás sikere - a feltételek oldaláról 38
2.3.2. A sikeres változásmenedzsment főbb lépései 41
2.3.3. A sikertelen változásmenedzsment háttér okai, tényezői 44
2.4 Mi történik a szervezettel és mikor, ha nem reagál a
változástényezőkre? 44
2.4.1. A külső változásoktól való elmaradás rizikófaktorai 45
2.4.2. A termék- életciklus és a technológiák változási igényeinek
helytelen kezelésének rizikófaktorai 46
2.4.3. A szervezet főbb életszakaszainak rizikófaktorai 46
2.5 Rizikófaktorok után válságjelek... (... avagy miből vehető észre, hogy
baj van és mi a célszerű magatartás?) 55
3. Ami még a válság közvetlen bekövetkezte előtt van 62
3.1 Mi előzi meg a válságot? 63
3.2 A szervezeti egészség és betegség 66
3.2.1. A szervezeti egészség 66
3.2.2. A szervezeti egészség „mérése" - 67
3.2.3. Milyen szervezeti betegségek léteznek? 67
3.3 A baj megállapítása 72
3.4 A szervezeti bajmegállapítás diagnosztikai alapkérdései 74
3.5 Betegség-kezelés, terápiák 75
3.6 Betegség vagy válság? - a bajmegállapítás és a terápia
különbözőségeiről 88
3.7 Válság megállapítás és előrejelzés 90
3.7.1. A válságmenedzser eszköztára 90
3.7.2. A válság-előrejelzés 96
4. A válságmenedzselés folyamata, alapkérdések és
módszerkombinációk 99
4.1 A válságmenedzselés folyamata 100
4.2 A válságkezelés során alkalmazott alapmódszerek és
módszerkombinációk 111
4.3 A reorganizáció és reorganizációs terv 113
Szakirodalom 115
MELLÉKLET 118

Dr. Noszkay Erzsébet

Dr. Noszkay Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Noszkay Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem