1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Változás- és válságmenedzsment

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 106 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A változáskésztetések és a változásmenedzsment napjaink gyakori fogalmai. Ritkán esik viszont arról szó, hogy változáskésztetések, a változások sikeres vagy sikertelen kezelése... Tovább

Előszó

A változáskésztetések és a változásmenedzsment napjaink gyakori fogalmai. Ritkán esik viszont arról szó, hogy változáskésztetések, a változások sikeres vagy sikertelen kezelése (változásmenedzsment) és a válságkezelés (válságmenedzsment) igen szorosan összefüggnek. Az információtechnológiákkal „felturbósított" gazdaságban nemcsak állandósulnak, de rendkívüli módon fel is gyorsulnak a változások. A társadalmak, a gazdálkodó szervezetek, sőt még a családok és az egyének is állandó sürgetésben, állandó változáskésztetések közepette élnek. Tény, hogy napjainkra mind gyakrabban kell változni, változtatni. Bár a kívülállók képzetében gyakori a vélekedés, hogy az állandó, permanens változásokra vállalkozók, sőt a radikálisan változók a legsikeresebbek; a valóság távolról sem ilyen egyszerű.
Jól jelzi ennek realitását az is, hogy napjainkra egyre többet olvashatunk sikertelen szervezeti változások történeteiről, egyébként sikeres menedzserek kudarccal végződő, sokszor válságos helyzetekbe torkolló változási projektjeiről, másokkal ilyen irányú tapasztalatait megosztó tanácsadók - bizonytalan tanulságokat hordozó - összegző tapasztalatairól. A következtetés nyilvánvaló: változások nélkül napjaink egyetlen szervezete sem lehet sikeres, azonban az igazi sikerhez csak változtatni kevés. Tehát nem mindegy, hogy hogyan változunk! Milyen is legyen akkor a sikeres változás, a változtatás? Hogyan, és milyen módszereket alkalmazzunk ahhoz, hogy a változtatási programok ne torkoljanak válságba? Egyáltalán milyen szemléletű, elvi alapú és módszereket alkalmazó változtatások lehetnek célravezetők: a radikális (BPR) jellegűek, vagy az állandó finomítással operáló inkrementális (CPI) jellegűek (Dobák [1999])?
Nem a véletlen, hogy nemcsak a gyakorló tanácsadók, de a menedzser szakirodalom is mind többet foglalkozik ezekkel a kérdésekkel, hiszen az egyre kevésbé elkerülhető változásoknak gyakran komoly szervezeti akadályai vannak, sőt jelentős kockázatokkal is járnak. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 4
I. A VÁLTOZÁS- ÉS A VÁLSÁGMENEDZSMENT ALAPFOGALMAI, ÖSSZEFÜGGÉSEI, CÉLJA ÉS TARTALMA 9
A változás 10
A válság 11
Ml a változásmenedzsment? 11
A változásmenedzsment célja 11
változásokat kiváltó tényezők 12
A változásmenedzsment főbb jellemzői 13
Ml a válságmenedzsment? 13
A válságmenedzsment célja 14
A válságmenedzsment főbb jellemzői 14
példák a változás- és válsághelyzetek kialakulására 17
Ellenőrző kérdések 25
II. A VÁLTOZÁS, ILL. A VÁLSÁG KIVÁLTÓ TÉNYEZŐI ÉS FŐBB MOZZANATAI 26
A változástól a válságig vezető folyamat és főbb stációi 27
A változásokat kiváltó főbb tényezők 28
Külső tényezők 28
Belső tényezők 29
Mi történik a szervezettel, ha nem reagál a változástényezőkre? 31
A külső változásoktól való elmaradás rizikófaktorai 31
A termék életciklus és a technológia-változás igényeinek helytelen kezeléséből
fakadó rizikófaktorok 32
A szervezet főbb életszakaszainak rizikófaktorai 32
A változtatások döntési tényezői 39
A változásmenedzselés folyamatának főbb komponensei és sikertényezői 48
A sikeres változások menedzselésének nyolc alapvető lépése 51
A nem reagált változáskésztetéseket követő válságjelek 53
Ellenőrző kérdések 57
III. AMI MÉG A VÁLSÁG VISSZAFORDÍTHATATLAN SZAKASZA ELŐTT VAN 58
Ml jelzi előre a válságot? - A válságot megelőző okok, folyamatok 59
A szervezeti egészség és betegség - hogyan mutatható ki a betegség, illetve mivel
"mérhető" az egészség? 61
A szervezeti egészség 61
A szervezeti egészség "mérése" 61
A funkcionális vagy alapbetegségek 62
A rendszerbetegségek 63
A baj megállapítása 64
A szervezeti bajmegállapítás diagnosztikai alapkérdései 65
betegség-kezelés, terápiák 67
Betegség vagy válság? - A bajmegállapítás és a terápia különbözőségeiről 76
válság megállapítás és előrejelzés 77
A válságmenedzser eszköztára 78
A válság-előrejelzés 82
Ellenőrző kérdések 84
IV. A VÁLSÁG TÍPUSAI, A VÁLSÁGMENEDZSELÉS FOLYAMATA, ALAPKÉRDÉSEK
ÉS MÓDSZERKOMBINÁCIÓK_85
A válság típusai - a válság alaphelyzetei 86
A válságmenedzselés folyamata 90
A válságkezelés során alkalmazott alapmódszerek és módszerkombinációk 99
1. Alapmódszerek 99
2. Kombinált módszerek 100
A reorganizáció és reorganizációs terv 101
Ellenőrző kérdések 103
IRODALOMJEGYZÉK 104
Esetpélda - Hogyan menthették volna meg a Héphaisztosz Kft-t? 105

Dr. Noszkay Erzsébet

Dr. Noszkay Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Noszkay Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem