A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 288 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-693-719-5
Megjegyzés: Angol nyelvű fejezettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Nem szorul különösebb magyarázatra hazánkban, hogy mit is jelent a poroszos nevelés. Sokan ismerik ennek tipikus jellemzőit még akkor is, ha nem volt különösebb pedagógiai előkép-zéttségük. Ezen elvek határozták meg a hazai iskolagyakorlatot, s sokan éppen ezzel szemben fogalmaztak meg új utakat, lehetséges pedagógiai irányzatokat, tanítási módszereket, melyek már a gyermek képességeit, egyéniségét helyezték a középpontba. A poroszos nevelés továbbra is a rideg módszereket, a gyerekekkel szemben támasztott egységes elvárásokat juttatja eszünkbe. Gondolhatnánkjogosan, hiszen ezt akár a saját iskolai tapasztalatunk is mondatja velünk.
Érdekes azonban ezen túlemelkedni, s megvizsgálni, hogy ki felelős ezekért az elvekért? Vajon (melyik korban és) mi motiválhatott bárkit is arra, hogy kidolgozzon egy olyan pedagógiai koncepciót, amiben megengedhető akár a „testi fenyítés" is?
Fellapozva különböző korok pedagógiai tankönyveit, folyóiratait, Herbart nevével találkozunk. Ha pedig... Tovább

Fülszöveg


Nem szorul különösebb magyarázatra hazánkban, hogy mit is jelent a poroszos nevelés. Sokan ismerik ennek tipikus jellemzőit még akkor is, ha nem volt különösebb pedagógiai előkép-zéttségük. Ezen elvek határozták meg a hazai iskolagyakorlatot, s sokan éppen ezzel szemben fogalmaztak meg új utakat, lehetséges pedagógiai irányzatokat, tanítási módszereket, melyek már a gyermek képességeit, egyéniségét helyezték a középpontba. A poroszos nevelés továbbra is a rideg módszereket, a gyerekekkel szemben támasztott egységes elvárásokat juttatja eszünkbe. Gondolhatnánkjogosan, hiszen ezt akár a saját iskolai tapasztalatunk is mondatja velünk.
Érdekes azonban ezen túlemelkedni, s megvizsgálni, hogy ki felelős ezekért az elvekért? Vajon (melyik korban és) mi motiválhatott bárkit is arra, hogy kidolgozzon egy olyan pedagógiai koncepciót, amiben megengedhető akár a „testi fenyítés" is?
Fellapozva különböző korok pedagógiai tankönyveit, folyóiratait, Herbart nevével találkozunk. Ha pedig tovább nyomozunk, sajnos leginkább azzal szembesülünk, hogy hazánkban csak kevés kutató foglalkozott alaposabban pedagógiai gondolataival.
Miképp lehetséges tehát az, hogy úgy vált dominánssá, az iskolai gyakorlatban kitörölhetetlenné egy 19. századi pedagógus elképzelése, hogy munkásságáról, pedagógai gondolatainak ösz-szetettségéről meglehetősen kevés tudásunk van?
A könyv hiánypótló vállalkozás. A szerző megkísérli megérteni Herbart jelentőségét, s ismertetni azokat a motivációkat, melyek az újabb értelmezési rétegek kialakulásához járultak hozzá. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Bicsák Zsanett Ágnes

Bicsák Zsanett Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bicsák Zsanett Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában
Állapot:
2.540 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba