Fülszöveg
A piaci verseny erősödésével egyre nagyobb szerepet játszik és jelentősen felértékelődik a vállalat hírneve.
Az évek során fáradságos munkával, folyamatosan minőséget produkálva felépített hírnév azonban könnyen veszélybe kerülhet. Egy vállalat hírnevén esett folt alapvetően befolyásolhatja a vállalat jövőbeni működését, kilátásait, stratégiai célkitűzéseinek megvalósulását, de - és erre az utóbbi időben is láthattunk példát (Arthur-Andersen - Enron), jelentős hatással lehet egy egész iparág működésére is.
Egyes kimutatások szerint a '90-es évek nagy sajtóvisszhangot kapott válságaiért egyértelműen az érintett vállalat menedzsmentje felelős, és ezek a válságok - sokak várakozásával ellentétben - nem hirtelen, hanem lassan, fokozatosan, és a vezetők szeme láttára alakultak ki.
Ez a könyv azoknak szól, akiknek fontos vállalatuk hírnevének megőrzése, mind a végfelhasználók (vásárlók), mind pedig a partnerek vonatkozásában. Akár néhány fős vállalkozásról vagy multinacionális...
Tovább
Fülszöveg
A piaci verseny erősödésével egyre nagyobb szerepet játszik és jelentősen felértékelődik a vállalat hírneve.
Az évek során fáradságos munkával, folyamatosan minőséget produkálva felépített hírnév azonban könnyen veszélybe kerülhet. Egy vállalat hírnevén esett folt alapvetően befolyásolhatja a vállalat jövőbeni működését, kilátásait, stratégiai célkitűzéseinek megvalósulását, de - és erre az utóbbi időben is láthattunk példát (Arthur-Andersen - Enron), jelentős hatással lehet egy egész iparág működésére is.
Egyes kimutatások szerint a '90-es évek nagy sajtóvisszhangot kapott válságaiért egyértelműen az érintett vállalat menedzsmentje felelős, és ezek a válságok - sokak várakozásával ellentétben - nem hirtelen, hanem lassan, fokozatosan, és a vezetők szeme láttára alakultak ki.
Ez a könyv azoknak szól, akiknek fontos vállalatuk hírnevének megőrzése, mind a végfelhasználók (vásárlók), mind pedig a partnerek vonatkozásában. Akár néhány fős vállalkozásról vagy multinacionális vállalatról van szó, a bizalomvesztés mindig jelentős profitcsökkenést eredményez.
A könyv célja, hogy az egyébként jól képzett és vezetésben jártas menedzsereknek jól használható mankót adjon ahhoz, hogy egy, a vállalatuk sajátságaihoz adaptált, hatékony válságmenedzselési tervet dolgozhassanak ki, illetve legalább egyszer végiggondolják, hogy hogyan is cselekednének ők egy esetleges válsághelyzetben.
Ebben a tekintetben hiánypótló szerepet szolgál, hiszen - bár elméleti jellegű könyvek fellelhetők - a témát gyakorlati szempontból megközelítő mű nem található a magyar menedzsmentirodalomban.
A mű a válság kialakulásának, a válság elemzésének, a válságkezelési stratégiának és a válságkezelés folyamatának elméleti alapjait és gyakorlati megoldásait mutatja be, mindezeket „életből vett példák" (nemzetközi és hazai esettanulmányok) bemutatásával és elemzésével. Kiemelten foglalkozik a válságkezelés fontos részével, a médiakommunikációval is.
Vissza