1.067.297

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Válságkezelés és kríziskommunikáció

Szerző
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Marketing tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 275 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-04-9067-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv közvetlenül a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketingkommunikáció szakirány kiegészítő képzését szolgálja. Ezért nem foglalkozik olyan ismeretekkel, amelyeket a hallgatók e tárgy oktatását megelőző vagy azt követő stúdiumokban sajátítanak el. Ugyanakkor alaposan mérlegeli és sokoldalúan kielégíti azoknak az oktatási intézményeknek az igényei is, amelyek a marketingkommunikáció témakörét, benne a válságkezelés és a kríziskommunikáció problematikáját más tantárgyi struktúrában tanítják.

Tartalom

Előszó a második kiadáshoz13
Bevezetés az első kiadáshoz15
Elméleti és modell-építési vonatkozások
Probléma-zavar-válság-katasztrófa19
Válsághelyzetek a labilis szituációk rendszerében21
A modern válságjelenségek gazdasági szemlélete és elméleti alapfogalmai21
A válság és a válságkezelés fogalmak történelmi gyökereiről és hátteréről25
Kielégítő magatartás és korlátozott racionalitás a gazdálkodásban26
Döntési helyzetek, bizonytalanság és kockázat27
A normatív, a leíró (descriptive) és az előíró (prescriptive) döntéselméletek30
A nyitott és a zárt modellek építési elvei és alapstruktúrái32
A válság kutatási és elemzési elvei35
Információ és elemzés35
A kutatás és az elemzés szintjei39
Elméleti általánosítások és a meghatározható folyamatszakaszok41
Az időtáv: stratégia-meghatározó tényező42
A válság általános és kommunikációs jellemzői43
A válságjelenség négy általános összetevője43
A válságfolyamat időpéeriódusai45
A kétféle valóságkép mint válságforrás46
Ún. előszobaablak-módszer a válság minősítésére47
A válságok ún. kemény és puha csoportjáról48
A kríziskommunikáció általános jellemzőiről49
A kontrollálhatóság, mint elhatárolási kritérium51
A probléma és a zavar: a válságnak forrásai és hírnökei53
A probléma-fogalom új megvilágítása53
A zavar, a fejtörő megoldás-keresés jelenségeiről57
Katasztrófa: a válságosnál minőségileg súlyosabb helyzetek63
Katasztrófa-fogalmak és -modellek a társadalomtudományok térképén64
A humánökológiai, és bennük a természeti kockázatokkal foglalkozó kutatások68
A legszorosabb gazdaságelméleti kapcsolódások69
Egyéb összefüggések70
Célok, módszerek és eredmények az amerikai katasztrófakutató központ munkájában70
A változási és modell-építési módok73
A rendszerszerű kritikus gondolkodás (RKG) alkalmazása73
Az elemzés különféle megoldásai és érvényesítendő szemlélete75
A megoldási lehetőségek szintetizálása78
A választás megvalósítása79
Az iteráció és a rekurzív jelleg sikeres érvényesítése80
A társadalmi viszonylatok vizsgálatának nagy fontossága81
A labilitás-változási irányok felvázolása81
Módszertani elvek és eljárások
Egy sikeres megoldás és egy kudarccal végződő eset általánosítható tanulságai83
Tényleges világháborús veszély, mint elemezhető válságforma - a kubai rakéta válság példáján85
A számításba veendő távlatok86
A válság-fejlemények eseménynaptárai87
Szemlélet és eljárások a kubai rakétakrízis idején90
A kubai rakétaválság értékelése96
Általánosan érvényes módszertani megoldások a válságkezelésben99
Egy óriási közbeszerzési botrány válság-kezelése101
A TFX-eset: érdek-különbségek a nagyösszegű közbeszerzésekben101
Beszédes eseménynaptár102
A válságkezelés célmozzanatai és eszköz -kiválasztási folyamatai103
Az összefoglaló109
Az első elemzési változat: Helyes döntéshez helyes megközelítés110
A második változat: heléyes döntés - helytelen megközelítés111
A harmadik változat: rossz döntés - helyes megközelítés111
A negyedik (most valós) variáció: rossz döntés - rossz megközelítés112
Még egy értékelő észrevétel113
Az összehasonlító értékelés általános területei115
A döntési minőség és a végrehajtási eredményesség115
Igazodás a korlátozó tényezőkhöz (az összeférhetőség)115
A legkedvezőbb időpont megközelítése116
Az információk optimális mérete117
A döntéshozó hatása117
Az érdekkonfliktus118
A kockázatok mérlegelése118
A megértési, helyzet-felismerési színvonal119
Az egybevetés120
Szemlélet, magatartás és eljárások válság idején
Gyakorlati teendők, média-kapcsolatok, PR-feladatok és konkrét válság-kezelési tervek123
A szervezett válságkezelés szükségessége és felépítése125
A válságészlelés forgatókönyve125
A sürgős tájékoz tatás szükségessége127
A cselekvés-orientált gondolkodás ereje128
A válságkezelésre felkészülés szemléleti és személyi feltételei128
A válságkeltő humán tényezők131
Válságkezelő csoport létrehozása133
A válság-kezelés megszervezésének folyamata135
Belső reagálások a válságra137
A külső közvélemény reagálása a válságra137
A közvélemény és a szervezeten kívüli álláspontok bekapcsolása139
Fontossági skála tervezése141
A felkészülés döntő fontossága141
A szóvivők kiválasztása és képzése143
A kríziskommunikáció, mint sajátos válságkezelő eszköz az egyes válságperiódusokban145
A válságkezelés kulcskérdései145
Az eredményes válságmegelőzés kommunikációs feltételei és főbb teendői147
Szemléleti módok és eljárások a válság folyamán148
A válság "mit cselekedjünk most?" periódusának kommunikációs jellemzői150
A "mit teszünk legközelebb...?" szakasza, vagyis ajánlható magatartás és teendő-sorozat a válságot követően152
Nagyméretű válságok kommunikációs menedzselésének néhány elvi tanulsága153
A válságra való reagálásokról154
A médiával való kapcsolatok szervezése és irányítása157
A közlendők eljuttatási formái157
A hirdetés indokoltsága és várható hatása158
A sajtó szerepe és hatásai159
A riporterek személyes tájékoztatása162
A válságkommunikációban elkerülendő megnyilatkozások165
Összefoglaló jelentés a médiával való kapcsolatokról,166
A szóvivői tevékenység előkészítése és értékelése166
A válságkommunikációs rendszerek működésének sajátos elvei167
Általános PR-célok különböző válság helyzetekben169
A válságkezelő PR első lépései: a két vgálság-fogalom169
Teendők és szereplők a válság-veszélyt jelző listákon171
A társadalmi kapcsolódások összetétele és képviselői173
A kommunikációs átvilágítás177
A válság utáni magatartások és feladatok183
Az utóhatások felmérése és kezelése183
Minősítendő: mit tettünk jól és mit rosszul?185
Finomítás és összehangolás186
Néhány általánosítható tanulság egy multinacionális vállalat konkrét válság-eseményeiből186
Szemléleti módok esettanulmányokban189
Rövid összegezés: amikor a letörést áttöréssé fordítjuk át193
Konkrét "kezelési" tervek problematikus, zavaros, válságos és katasztrofális helyzetekre - vállalati szinten 197
Célok és teendők problematikus pé-nzügyi helyzetekben197
Lopások okozta problematikus helyzetek198
A termelést érintő - problémát kialakító - tűzesetek kezelési terve200
Szennyezett (rosszminőségű) termékgyártás okozta zavarok érzékelése és megszüntetése203
Társadalmi viszályokból eredő zavarok kezelése206
Zavart-kiváltó bombariadók208
Termék-bojkott: a kereslet válságos csökkenése211
Zsarolás előidézte válság-helyzet "kezelési" módja216
Emberrablás okozta válság-helyzet kezelése217
Kulcsfontosságú tisztségviselők elvesztése okozta katasztrofális szituációk menedzselése218
A számítógépes rendszer katasztrofális meghibásodása220
Forrásmunkák jegyzéke223
Melléklet
Információs és kommunikációs naplók a válságról229
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem