Fülszöveg
„Eckhart mesterről csak nagy, pontosabban szárnyaló szavakkal lehet beszélni. Sőt, csak úgy lehet megérteni őt, ha azokat az igazságokat, amelyekről beszél, asszimiláljuk, hozzájuk alakulunk. El lehet róla mondani, hogy amikor olvassuk, inkább ő olvas vagy még inkább ír minket, mintsem mi őt. ( ) Eckhart olyan gondolkodó, akit nehéz besorolni a filozófus, a teológus, a lelki vezető, a misztikus kategóriákba, ahogy ez az őt megemészteni akaró terjedelmes irodalom eltérő
//
álláspontjai alapján is látszik. O maga elsősorban nem szakfilozófusokhoz vagy képzett teológusokhoz akart szólni, hanem az ige potenciális to-vábbhirdetőihez, minden kereső emberhez" - írja bevezetőjében a fordító, Schneller István.
A kötet a mester német nyelvű szövegeiből ad válogatást, részben eddig meg nem jelent prédikációk fordításával, részben régebbi fordítások újraközlésével.
„Van egy erő a lélekben, ez az értelem. Kezdettől, amint Istent megpillantja és megízleli, öt tulajdonsággal bír. Először is...
Tovább
Fülszöveg
„Eckhart mesterről csak nagy, pontosabban szárnyaló szavakkal lehet beszélni. Sőt, csak úgy lehet megérteni őt, ha azokat az igazságokat, amelyekről beszél, asszimiláljuk, hozzájuk alakulunk. El lehet róla mondani, hogy amikor olvassuk, inkább ő olvas vagy még inkább ír minket, mintsem mi őt. ( ) Eckhart olyan gondolkodó, akit nehéz besorolni a filozófus, a teológus, a lelki vezető, a misztikus kategóriákba, ahogy ez az őt megemészteni akaró terjedelmes irodalom eltérő
//
álláspontjai alapján is látszik. O maga elsősorban nem szakfilozófusokhoz vagy képzett teológusokhoz akart szólni, hanem az ige potenciális to-vábbhirdetőihez, minden kereső emberhez" - írja bevezetőjében a fordító, Schneller István.
A kötet a mester német nyelvű szövegeiből ad válogatást, részben eddig meg nem jelent prédikációk fordításával, részben régebbi fordítások újraközlésével.
„Van egy erő a lélekben, ez az értelem. Kezdettől, amint Istent megpillantja és megízleli, öt tulajdonsággal bír. Először is azzal, hogy elválik ittől és mosttól. Másodszor azzal, hogy semmire sem hasonlít. Harmadszor azzal, hogy tiszta és vegyítetlen. Negyedszer azzal, hogy önmagában működik és keres. Ötödször azzal, hogy ő maga egy kép."
„Isten és a lélek közelsége bizonnyal nem ismer semmiféle különbözőséget. Ugyanaz a megismerés, amellyel Isten önmagát megismeri, egyben minden egyes szellem megismerése "
Vissza