Fülszöveg
Az igazi portré önmagáért beszél. Lehet rokonszenvező vagy elutasító, hízelgő vagy kiábrándító, tárgyszerű vagy a múló pillanaton tűnődő, lehet bármilyen a látásmódja, az igazi portré azonnali, erőteljes hatással van ránk, és ha elsőre egyszerűnek látszik is, tengernyi érzést, gondolatot ébreszt bennünk.
A könyv, amelyet az Olvasó most a kezében tart, nagyszerű portrék gyűjteménye. A képek önmagukban is különlegesek, de egymás társaságában még többet, még többről mesélnek: a korszakok, ízlések, eszmék változását, a technikai fejlődést követve megmutatják, miként találta meg mai arcát a portréfényképezés műfaja.
Habár évtizedek választják el a kettőt, Edward Curtis 19. századi indiánportréja és a menekült afgán lány képe, Steve McCurry 1984-es keltezésű, szívbe markoló fotója között rögtön kiderül a szellemi kapcsolat; ugyanakkor azt is érzékeljük, hogy a kettő más-más hangnemben, felfogásban szól a korról, amelyben született. Ebben a kötetben leginkább olyan képekkel találkozunk,...
Tovább
Fülszöveg
Az igazi portré önmagáért beszél. Lehet rokonszenvező vagy elutasító, hízelgő vagy kiábrándító, tárgyszerű vagy a múló pillanaton tűnődő, lehet bármilyen a látásmódja, az igazi portré azonnali, erőteljes hatással van ránk, és ha elsőre egyszerűnek látszik is, tengernyi érzést, gondolatot ébreszt bennünk.
A könyv, amelyet az Olvasó most a kezében tart, nagyszerű portrék gyűjteménye. A képek önmagukban is különlegesek, de egymás társaságában még többet, még többről mesélnek: a korszakok, ízlések, eszmék változását, a technikai fejlődést követve megmutatják, miként találta meg mai arcát a portréfényképezés műfaja.
Habár évtizedek választják el a kettőt, Edward Curtis 19. századi indiánportréja és a menekült afgán lány képe, Steve McCurry 1984-es keltezésű, szívbe markoló fotója között rögtön kiderül a szellemi kapcsolat; ugyanakkor azt is érzékeljük, hogy a kettő más-más hangnemben, felfogásban szól a korról, amelyben született. Ebben a kötetben leginkább olyan képekkel találkozunk, amelyek a múló idő mentén sorba fűzve, Leah Bendavid-Val és a National Geographic Society öt világhírű fotográfusa: Sam Abell, Stuart Franklin, Jodi Cobb, William Albert Allard, David Allan Harvey ékesszóló esszéjével fűszerezve még többet mondanak, még inkább magukkal ragadják a szemlélőt.
Albumunk képanyaga jó évszázadnyi időt ölel át, korszakról korszakra halad, gondolatmenetében is követi a hosszú utat, amelyet a fényképezés bejárt, míg az ormótlan dobozgépek és a végeérhetetlen expozíció nyűgét levetve eljutott a könnyű és sokoldalú eszközökig, a színes nyersanyagig, a korlátok nélküli, ihletett portré műfajáig. Kétszáznyolcvan fotó adja a remekbe szabott tablót, amelyen végigkövethetjük, miként változott az évek során a fotográfusok látásmódja, és miként formálta felfogásunkat a világról, önmagunkról.
Vissza