kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
A hitbeni fejlődés pszichológiája | 3 |
Bevezetés | 3 |
Életünk hitbeni szakaszai | 3 |
Hit a kisgyermekkorban | 6 |
A kezdet határozza meg a célt | 6 |
Bizonytalanságból a biztonságba | 9 |
Családi szocializáció | 14 |
Bevezetés | 14 |
Az ember kimunkálása | 15 |
Az elsődleges szocializáció, a család | 16 |
A társak szerepe az emberi fejlődésben | 18 |
Anya nélkül | 18 |
Ami pótolhatatlan | 19 |
Az anya szenzitív megnyilvánulása | 19 |
Az anyába kapaszkodás | 20 |
Oltalom és biztonság | 20 |
Visszatekintés a kezdetekre | 21 |
A praenatalis időszak | 21 |
A kezdetek | 22 |
Az abortus, az ember testi életének elpuszítása | 24 |
Emberi fejlődés a megfogalmazástól a megszületésig | 25 |
A magzat megismerő tevékenysége | 25 |
A megszületés | 27 |
Az első hónapok - évek | 27 |
Az első közösség | 29 |
A gyermek kommunikációjának kezdete | 29 |
A beszéd fejlődése | 29 |
A gyermek önmaga testének irányítója | 30 |
Érzékszervek és a környezet | 30 |
Egy védőnő tapasztalata | 30 |
A kétszemélyes szocializáció | 31 |
Az egyedi lelki rendszer kialakulása | 32 |
A belső tilalmi szabályozó rendszer kialakulása | 32 |
Az én egyensúlyának védelme | 32 |
Utánzás, mintakövetés, azonosulás | 33 |
Az apa szerepének jelentősége | 34 |
A nevelésben felhasználható tanulságok | 34 |
Hit az óvodáskorban | 35 |
Amikor a gyermekség Istene elhalványul | 35 |
A tetterő ajándéka | 38 |
Életbevágóan fontos rituálék | 42 |
A megszületés utáni valláserkölcsi megalapozás | 46 |
Az életkornak megfelelő játékok és játékszerek a kisgyermekkorban | 51 |
Iskoláskor | 52 |
Az első iskolai évben | 52 |
Bevezetés | 52 |
Élettani jellemzők | 52 |
Gondolkodás és képzelet | 53 |
Szociális és morális magatartás | 54 |
Vallásosság az első iskolai évben | 54 |
A második iskolai évben | 56 |
A hétéves gyermek vallásossága | 56 |
A gyermek bűnei | 57 |
A gyermekek gyónása | 58 |
A harmadik és negyedik iskolai évben | 62 |
Társas és erkölcsi magatartás | 67 |
Szociometria | 71 |
A 8-9 évesek vallásossága | 77 |
Hit a gyermekkor közepén | 79 |
Fogalmak és ideák helyett - történetek és képek | 79 |
A naiv erkölcs | 81 |
A leegyszerűsített elgondolások átalakulása | 84 |
Függetlenedés | 93 |
A felnőtt lét küszöbén | 96 |
Identitásváltozás a serdülőkorban | 96 |
Lelki vezetésük | 99 |
A serdülők hitoktatása | 99 |
A testi és lelki érés aránytalansága és valláspedagógiai következményei | 100 |
Következmények | 102 |
Megérteni a nagy gyermeket - Előzetesen is megérteni a gyermeket - Megérteni a fiatalt | 102 |
Fiatalokat felnőtté nevelni | 103 |
Fiatalok félárnyékban | 104 |
Mit mondanak a szakemberek | 104 |
Hol keressük a gyógyítás lehetőségeit? | 105 |
A hit fiatalkorban | 108 |
Újfajta belső viszonyulás önmagunkhoz és a világhoz | 108 |
Élő és érett hit | 111 |
Esélyek és veszélyek | 114 |
A pályaválasztás folyamata | 118 |
Választás előtt | 120 |
Mire vagyok küldve? | 120 |
A legszentebb hivatások lélektana | 121 |
Miért választja valaki a papi vagy szerzetesi hivatást? | 121 |
Az egyházi hivatások útján | 123 |
A hivatástudat kibontakozása | 124 |
Az önazonosság kialakulása | 126 |
Lassan felnőtté válni | 127 |
A családból való kiválás, mint feladat | 128 |
A kiszakadás, mint probléma | 128 |
A fiatal házasok és a rokonság | 129 |
A házasság, mint feladat | 129 |
A párválasztás lélektanához | 129 |
A gyermekvállalás pszichológiája | 130 |
A család belső szerkezete | 130 |
Fiatalok és szerelem | 130 |
Útban a másik felé | 131 |
A szerelem kibontakozása | 131 |
Fiatalkori szerelem | 132 |
Szeretetre való nevelés | 132 |
A házasság előtti nemi viszony problémái | 132 |
A házasság előtti nemi viszony, mint tünet | 133 |
A házasság előtti nemi viszony, mint nevelési probléma | 134 |
A nemiség fiatalkorban | 134 |
A normák és a tények közötti feszültség | 136 |
A fiatalok vallásosságáról (a 20. század utolsó évtizedeiben) | 138 |
A fiatalok istenhite | 140 |
Fiatalok és az egyház | 141 |
Hogyan látják az egyházat? | 141 |
Ifjúság az egyházban | 141 |
A küzdő, vándorló egyház feladatai | 142 |
Hit a fiatal felnőttkorban | 143 |
A "felvilágosodás" kritikus időszaka | 143 |
Hit a felnőttkor közepén | 147 |
Az élet "delének" izgalmas időszaka | 147 |
Az életbölcsesség elmélyülése | 150 |
Hit az idős korban | 154 |
Isten szemével látni a világot | 154 |
Az idős ember bölcsessége | 157 |
Gyermek és aggastyán egy személyben | 161 |
A boldog öreg | 164 |
Fiatalnak maradni | 165 |
Virrasztás | 168 |
Kérés | 169 |
A mélységben | 170 |
Feloldozottan | 171 |
A testi széteséssel szemben | 173 |
Szemben a halállal | 174 |
A gyász | 177 |
A lélek vezetése Istehnez | 180 |
Megtérés és önismeret | 180 |
Lelki élet, lelki fejlődés | 183 |
Módszeres önnevelés | 184 |
Együtt Isten felé | 184 |
Együtt az úton | 184 |
A Krisztusban élő ember öntudata | 187 |
Isten akaratának keresése - megtalálása | 188 |
Létünk egyre mélyebb átélése | 189 |
Azoknak, akik leszólják az imádságot! | 191 |
A keresztény imádság és a keleti meditációk | 192 |
Imádság a személyiség oldaláról | 194 |
Imádságunk a pneuma oldaláról | 197 |
A lélek gyógyító gondozása | 198 |
A segítő pszichoterápia | 199 |
Orvos-beteg kapcsolat | 202 |
Klinikai filozófia - teológia | 204 |
A terápiás kezelés | 206 |
Alapvető hozzáállás a terápiához | 209 |
Biblikus - teológiai segítség a terápiában | 212 |
Az Isten-történetek gyógyító ereje | 216 |
Gyógyító beszéd Istenről | 217 |
Az emmauszi úton | 218 |
A gyógyító kísérés módszerei | 222 |
Jézus megjelenik tetteinkben | 224 |
A keresztények diakóniája: ha Isten megjelenik tetteinkben | 224 |
A diakóniai-gyógyító lelkigondozás körvonalai | 225 |
A vallásos pszichoterápia első- és alapfázisa az imádság | 226 |
Az imádság gyógyító ereje: szeretetkapcsolat Istennek | 226 |
Ráhangolódás Isten akaratára | 227 |
A szentségek és a liturgia gyógyító ereje | 228 |
A személyiség ismerete | 230 |
A személyiség megismerésének módjai | 230 |
Szubjektív megismerés | 230 |
Objektív (tudományos) megismerés | 231 |
Személyiségelméletek | 231 |
Mélylélektani személyiségelméletek | 232 |
A pszichoanalitikus elmélet általános értelmezése | 232 |
Más dinamikus személyiségelméletek | 233 |
Humanisztikus pszichológiai irányzatok | 234 |
A behaviorizmus személyiségmodellje | 235 |
Az önkép | 235 |
A személyiség zavarai | 236 |
Normális és deviáns magatartásmódok | 236 |
A személyiségzavarok pozitív aspektusa | 236 |
Elsődleges és másodlagos személyiségzavarok | 236 |
Rugalmasság - rugalmatlanság | 237 |
Sajátos személyiségzavarok | 237 |
Paranoid személyiségzavar | 238 |
Skizoid személyiségzavar | 238 |
Skizotip személyiségzavar | 238 |
Hisztrtionikus személyiség | 239 |
Narcisztikus személyiség | 240 |
"Szorongásos" személyiségzavarok | 242 |
Személyiségzavarok: dilemmák és tévedések | 245 |
Az antiszociális személyiség | 245 |
Az antiszociális személyiség jellemzése | 245 |
Patológián át az életszentség felé | 250 |
Patológiás alapokra épülő személyiségtípusok | 250 |
Aszténiás személyiség: passzív-magányos lelkialkat | 250 |
Visszahúzódó személyiség: aktív-magányos lelkialkat | 251 |
Inadekvált személyiség: passzív-függő lelkialkat | 252 |
Hisztériás személyiség: aktív-függő lelkialkat | 253 |
Narcisztikus személyiség: passzív-független lelkialkat | 54 |
Agresszív személyiség: aktív-független lelkialkat | 55 |
Kompulzív személyiség: passzív-ambivalens lelkialkat | 255 |
Negativista személyiség: aktív-ambivalens lelkialkat | 256 |
A személyközpontú terápia | 257 |
Carl R. Rogers és a személyközpontú terápia története | 257 |
A személyközpontú terápia fejlődési szakaszai | 257 |
Rogers személyközpontú terápiájának emberképe | 258 |
A személyközpontú terápia és a pasztoráció | 258 |
A személyközpontú terápia és a pasztoráció érintkezési pontjai | 259 |
Az emberképben lévő különbségek | 259 |
Pasztorálpszichológiai nézőpont | 260 |
A lelki sebek és gyógyításuk | 261 |
Gyógyulás az emberi fejlődés nyolc szakaszán keresztül | 262 |
A gyógyulás folyamatának megtapasztalása | 262 |
Csecsemőkor | 263 |
Az alapvető bizalom és istenképünk | 265 |
Imádás és bizalom | 265 |
A bizalom szakaszának pozitív és negatív emlékei | 266 |
Kisgyermekkor | 266 |
Gyógyítás kisgyermekkorban | 268 |
A kezdeteket gyógyító szentség | 268 |
Gyermekkorban kezdődő, elhúzódó zavarok | 270 |
Autisztikus zavar | 270 |
Az autizmus klinikai képe | 270 |
Az autizmus magyarázatai | 270 |
Szociokulturális nézőpontok | 270 |
Pszichológiai nézőpontok | 271 |
Biológiai nézőpontok | 271 |
Az autizmus kezelése | 271 |
Viselkedésterápia | 271 |
Kommunikációs tréning | 272 |
Szülői tréning | 272 |
Közösségi integráció | 272 |
Mentális retardáció | 273 |
Intelligencia | 274 |
Adaptív viselkedés | 274 |
Az értelmi fogyatékosok jellemzői | 274 |
Enyhe retardáció | 274 |
Mérsékelt, középsúlyos és súlyos mentális retardáció | 275 |
Az értelmi fogyatékosok kezelése | 276 |
Lakhatási lehetőségek | 276 |
Oktatási programok | 276 |
Terápia | 276 |
A személyes, szociális és szakmai fejlődés lehetőségei | 277 |
A gyermekkor zavarai | 277 |
Ürítési zavarok | 278 |
Tanulási, kommunikációs és koordinációs zavarok | 278 |
Neurotikus potenciál és fejlődés | 279 |
Neurotikus zavarok a gyermekkorban | 280 |
A szocializáció és a devianciák | 281 |
Végzetes önbüntetés | 281 |
Út a kriminalitás felé | 281 |
Menekülés a valóságból | 282 |
Reflexió | 282 |
A gyermekkor és a serdülőkor zavarai | 282 |
A gyermekkor és a serdülőkor zavarai | 282 |
Gyermekkori szorongásos zavarok | 283 |
A kamaszkor személyiségzavara | 284 |
Hogyan találhatom meg önmagamat? | 284 |
A személyiség építés szakaszának pozitív és negatív emlékei | 284 |
Az emlékek gyógyítása a kreatív képzelet imájával | 285 |
Egészség, egészséges barátaink által | 285 |
A sérülésekből származó ajándékok | 285 |
Képünk önmagunkról és Istenről | 285 |
Összetartozás: nőies érték - függetlenség: férfias érték | 285 |
A férfi és a nő képe Istenről | 286 |
A kamaszkor gyógyítása | 286 |
Ifjúkor: Meghittség - elszigetelődés | 286 |
Mit jelent a meghittség? | 87 |
A meghittség megteremtésének útjai | 287 |
A megerősítés négy momentuma | 288 |
Gyöngédség önmagunk és mások iránt | 288 |
Mi tartja össze a házasságokat? | 289 |
Negatív emlékeink gyógyítása | 290 |
Páros imádság barátoknak, jegyeseknek, házasoknak | 290 |
Családterápia | 291 |
A családterápia rövid története | 291 |
Pszichodinamikus családterápia | 291 |
Családi neurózisok | 292 |
Tranzakcionális interakciómódok | 292 |
Kötődés és kitaszítás | 292 |
Delegáció | 292 |
Vonatkozási individuáció | 293 |
Érdem és hagyaték többgenerációs perspektívája | 293 |
A családterápia működése | 293 |
A családterápia és a házassági pasztoráció ellentétes útjai | 293 |
Előítéletek a családterápia részéről | 294 |
Lelkigondozás és családterápia | 294 |
A szexuális élet zavarai | 295 |
Szexuális diszfunkciók (Zavart, rendellenes működés) | 295 |
Parafiliák a pszichológia nézőpontjából | 298 |
Parafíliák a katolikus keresztény ember nézőpontjából | 300 |
Serkentőszerek a keresztény ember szemszögéből | 302 |
A serkentőszerek | 302 |
Az öngyilkosság | 308 |
Bevezető gondolatok | 308 |
Az öngyilkosság misztérium | 308 |
Az öngyilkosság rizikófaktorai | 309 |
Stresszes események és helyzetek | 09 |
A hangulat és a gondolkodás változásai | 309 |
Alkohol és más drogok használata | 309 |
Elmezavarok | 310 |
Skizofrénia | 310 |
Modellkövetés: az öngyilkosság ragályos | 310 |
Bátorság vagy gyávaság az öngyilkosság? | 310 |
Az öngyilkosság magyarázatai | 311 |
A szenvedély hálójában | 315 |
Szenvedés | 316 |
Szenvedés Jézussal | 316 |
Vallásalapítók a szenvedésről | 316 |
Jézus és a szenvedés | 317 |
Bonyolultság - Egyszerűség | 317 |
A motivációk és cselekvések zavarai | 318 |
A motivációkról általában | 318 |
A motivációk osztályozása | 318 |
A motivációk zavarai általában | 318 |
A motivált cselekvések zavarai | 319 |
Kóros késztetések és impulzusok | 319 |
A biológiai késztetések zavarai | 321 |
Diszfunkcionális attitűdök - tévhiedelmek | 328 |
Az értelem és zavarai | 330 |
Az érzelmek és zavaraik | 330 |
A beszéd - kommunikáció zavarai | 331 |
Szociálisan meghatározott cselekvések zavarai | 332 |
Az érzékelés zavarai | 334 |
A képzetek és a fogalomalkotás zavarai | 334 |
Az emlékezés és zavarai | 334 |
A gondolkodás | 335 |
Az elfogultság | 336 |
A fóbiák | 337 |
A kényszerek | 337 |
A téveszmék | 337 |
Az élet kríziseiben | 338 |
A válság | 338 |
A válság mibenléte | 338 |
Lelkipásztori megfontolások | 338 |
Kegyelmet gátló tényezők | 339 |
Evangéliumi pszichoterápiás elvek | 339 |
Természet és kegyelem | 340 |
Aki mindenáron ki akar tűnni: a hisztériás | 341 |
A hisztéria tünetei | 241 |
A hisztéria pszichodinamizmusa | 241 |
Lelkipásztori megfontolások | 241 |
A neurózis pszcihodinamikája | 342 |
Egzisztenciális szorongás | 343 |
Neurotikus szorongás | 343 |
Segítségnyújtás | 344 |
Korunk pszichopatológiája: az egzisztenciális neurózis | 344 |
A bűntudat patológiája és a depresszió | 346 |
Kóros érzelmi állapotok | 349 |
A szorongás | 350 |
A szorongás vegetatív-testi tünetei | 351 |
A szorongás magatartásbeli megnyilvánulásai a vizsgálat során | 352 |
A kóros szorongás szubjektív struktúrája | 353 |
A szorongás megjelenési formái a klinikumban | 353 |
Az agresszió | 353 |
Egyéb kóros érzelmi állapotok | 354 |
Pozitív tónusú kóros érzelmi állapotok | 354 |
Az érzelmi reakció intenzitásának csökkenése | 355 |
Az érzelmi reakciók minőségi zavarai | 355 |
Stressz-zavarok | 356 |
A stressz-zavarok magyarázatai | 358 |
Az akut és poszttraumás stressz-zavar kezelése | 359 |
Lépésváltás - megújulás | 360 |
Hangulatzavarok kezelése | 361 |
Az unipoláris depresszió kezelése | 361 |
A szorongás humanisztikus és egzisztenciális megközelítése | 363 |
A skizofrénia különböző nézőpontokból | 267 |
Szociokulturális nézőpont | 369 |
A skizofrénia terápiája | 370 |
Az élet kései szakaszának rendellenességei | 374 |
Szorongás és szer eredetű zavarok idős korban | 374 |
Delirium és demencia | 375 |
Disszociációs zavarok | 376 |
Disszociatív amnézia | 377 |
Elfojtott gyermekkori emlékek vagy hamis emlékezeti szindróma | 377 |
Ősi emlékezés - feledés | 379 |
A legfontosabb felhasznált irodalom | 381 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.