Fülszöveg
Jelen kötetre - melyet az ELTE „Reszocializáció és kultúrák párbeszéde az új vallásos mozgalmakban" nevű kutatóműhelye állított össze - a vallásos mozgalmak és az oktatás kapcsolatának multidiszciplináris megközelítése jellemző.
A kötet témája annak feltérképezése, hogy a különféle vallásos mozgalmak milyen válaszokat kerestek és találtak az új idők kihívásaira a következő területeken:
• a családi élet megszervezésében;
• a mindennapi élet rendjének megtervezésében, az életmód alakításában;
• mi a véleményük a mai magyar iskolarendszerről;
• hogyan tudnak a közösséghez tartozó gyermekek beilleszkedni az iskolában;
• vannak-e a mozgalomnak saját oktatási intézményei, és azok milyen alapelvek szerint működnek;
• milyen eredményeik, elképzeléseik, jövőre vonatkozó terveik vannak.
A tanulmányok többek között bemutatják az Egyiptomi Halottaskönyv életvezetési tanácsait, az esszénusok szabályzatait, a családi életre és az oktatásra vonatkozó krisnás és regnumi alternatívákat, a...
Tovább
Fülszöveg
Jelen kötetre - melyet az ELTE „Reszocializáció és kultúrák párbeszéde az új vallásos mozgalmakban" nevű kutatóműhelye állított össze - a vallásos mozgalmak és az oktatás kapcsolatának multidiszciplináris megközelítése jellemző.
A kötet témája annak feltérképezése, hogy a különféle vallásos mozgalmak milyen válaszokat kerestek és találtak az új idők kihívásaira a következő területeken:
• a családi élet megszervezésében;
• a mindennapi élet rendjének megtervezésében, az életmód alakításában;
• mi a véleményük a mai magyar iskolarendszerről;
• hogyan tudnak a közösséghez tartozó gyermekek beilleszkedni az iskolában;
• vannak-e a mozgalomnak saját oktatási intézményei, és azok milyen alapelvek szerint működnek;
• milyen eredményeik, elképzeléseik, jövőre vonatkozó terveik vannak.
A tanulmányok többek között bemutatják az Egyiptomi Halottaskönyv életvezetési tanácsait, az esszénusok szabályzatait, a családi életre és az oktatásra vonatkozó krisnás és regnumi alternatívákat, a kisegyházak és népszokások életvezetésre történő hatását, a Bokor közösség nagycsaládos modelljét, a harcművészet és a pedagógia közös értékeit, valamint az Opus Deit, a Golgota Keresztény Gyülekezetet, az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus Egyházát, a Jehova tanúit, az Agykontroll mozgalmat. A befejezés egy interjú a berlini Konfliktusos Csoportokkal Foglalkozó Tanácsadó Központ munkatársaival az ottani tapasztalatokról.
A szemléletében, tartalmában és a kutatási módszerekben is heterogén kötet ajánlható mindenkinek, aki választ keres a 21. század kihívásaira és ehhez mások tapasztalatait is meg akarja ismerni.
Vissza