1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalatok környezete, céljai, szervezete

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-221-567-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv a vállalatok környezetének, céljainak és szervezetének összefüggéseivel foglalkozik; közelebbről azzal a problémával, hogy az összefüggésekben bekövetkező változások hogyan jelentkeznek... Tovább

Előszó

Ez a könyv a vállalatok környezetének, céljainak és szervezetének összefüggéseivel foglalkozik; közelebbről azzal a problémával, hogy az összefüggésekben bekövetkező változások hogyan jelentkeznek a szervezet funkcióiban, ill. külső- és belső kapcsolatainak módjában. E probléma vizsgálata során elméleti, gyakorlati, módszertani megközelítések váltogatják egymást. A szervezés elmélete és módszertana Magyarországon az 50-es évek vége óta folyamatosan fejlődött és gazdagon szétágazott. A fejlődés irányát nyomon követve válik érthetővé, hogy most hol tartunk, merre kell tovább haladnunk és milyen lépések következnek. Ezek ismeretében tudjuk a fejlődést elősegítő külföldi szervezéselméleti és -módszertani eredményeket itthon alkalmazni. Ezért egy-egy témakör kifejtése előtt röviden összefoglaljuk a hazai fejlődés vonalát, hogy ehhez igazíthassuk a megítélésünk szerint következő fejlesztési lépéseket. A hazai vállalatvezetés gyakorlatát vizsgálva a környezet, a célok és a szervezet összefüggéseinek kezelése terén olyan tapasztalatokat ismerhetünk meg, amelyek forrásai az elméletnek és közvetlenül is hasznosíthatók a hasonló helyzeteket átélő vállalatoknál. Olyan vállalatokról szóló esettanulmányok találhatók e könyvben, amelyek a vállalat és környezetének viszonyában bekövetkező jelentős változásokat előretekintően felmérték, e változásokra új stratégia kialakításával válaszoltak, a vállalat szervezetét pedig képessé tették a környezeti változásokhoz való alkalmazkodásra és a stratégiai célok elérésére. A vállalatokra vonatkozó tények hiteles forrásokból származnak, de az összefüggések megfogalmazásáért - a magyarázó modell valóságra való „rávetítéséért" - már a szerző a felelős. Vissza

Tartalom

Bevezető 9
I. A szervezés táguló kapcsolatai 11
1. A szervezeti összhang hármas követelménye 11
2. A gyártásszervezési karakterisztikától a vállalati szervezet szituatív modelljéig 21
3. A szituatív és a stratégiai megközelítés előretörése 29
II. A stratégia és a szervezeti struktúra összefüggései a BUDAFLAX Lenfonó- és Szövőipari Vállalatnál 38
1. Az értelmezés kerete 38
2. A stratégia és a szervezetfejlesztés irányai 41
III. Az értékesítés, fejlesztés, termelés kapcsolata 49
1. Az irányító és a gazdasági környezetre orientált stratégia hatása a szervezetre 50
2. Prioritások az értékesítés, fejlesztés, termelés kapcsolatrendszerében 52
3. Termelési orientáció 53
4. Fejlesztési orientáció 55
5. Értékesítési orientáció 58
IV. A szervezetfejlesztés fogalma, elvei, modellje 62
1. A szervezetfejlesztés értelmezése 62
2. A szervezetfejlesztés tíz alapelve 69
3. A szervezetfejlesztés KCSz-modellje 72
V. A környezet, a célok és a szervezet változásai az ALBA REGIA
Állami Építőipari Vállalatnál 79

Dr. Antal Iván

Dr. Antal Iván műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Antal Iván könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem