1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalati stratégia - szervezeti kultúra

(Tanulmány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Szakszervezetek Fővárosi Művelődési Háza
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 106 oldal
Sorozatcím: Módszertani füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ön a Szakszervezetek Fővárosi Művelődési Háza Módszertani füzetek sorozat legújabb kiadványát tartja a kezében, Desseffy Olivér: Vállalati stratégia - szervezeti kultúra című munkáját. Ez a... Tovább

Előszó

Ön a Szakszervezetek Fővárosi Művelődési Háza Módszertani füzetek sorozat legújabb kiadványát tartja a kezében, Desseffy Olivér: Vállalati stratégia - szervezeti kultúra című munkáját. Ez a tanulmány tartalmában következetesen épül rá a sorozat előző kiadványára, Joó Lajos: A vállalati kultúra a gazdasági sikerek szolgálatában című szemelvénygyűjteményére.
A könyv címe első olvasásra sugallhatja azt a kérdést, vajon hogyan fér meg egymás mellett a stratégia és a kultúra fogalma, különösen akkor, ha gazdasági szervezetekre vonatkoztatjuk. A párosítás jogosságát azzal is magyarázhatjuk, hogy a stratégia mindig jövőbeni állapotra készülő elképzelés, és az elérendő célhoz szükséges kulturális feltételrendszer is hosszabb távon alakulhat ki.
Egy ország népességének - de az adott vállalatnál foglalkoztatott munkatársak - kultúrája, fékező illetve elősegítő erő lehet a vállalati stratégia megvalósulásában.
Rohamosan változó korunkban, a kialakuló piaci viszonyok közepette, a termékek világpiaci értékesítési lehetőségeinek tükrében megmérettetve, egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a jövőben is életképessé válni szándékozó vállalatok versenyelőnye a kultúrában foganhat meg.
A munkaszervezet önmagában és partnerei irányában egyaránt kultúrát közvetít. Működése során etikai, viselkedési, műveltségbeli normákat szocializál. A szervezet kultúrája, mint minta, akkor is befolyásolja az ott dolgozókat, ha akarják, ha nem. A szervezetben uralkodó értékek jelennek meg a vállalat által kibocsátott termékekben, a szolgáltatások minőségében, és az üzleti kapcsolatokban. A szervezeti kultúra tudatos alakítása, fejlesztése tehát döntően gazdasági érdek.
A tanulmány szerzője eredeti foglalkozását tekintve vegyész, emellett a hazai vállalati stratégiai gondolkodás egyik úttörője. Széleskörű humán műveltsége nyújt fedezetet a stratégia művészetének kifejtéséhez.
Az igényes történeti áttekintés is meggyőzi az olvasó arról, hogy a stratégiai gondolkodás nélkülözhetetlen a társadalmak, intézmények, szervezetek fennmaradása, életképessége szempontjából is.
E munka meggyőzően igazolja azt az összefüggést, hogy a vállalati szervezetek sikeres működéséhez szükség van a szervezet hosszútávú, üzleti, gazdasági elgondolásával egyező szervezeti kultúra kialakítására.
A kiadó szívesen idézi Dr. Varsányi Judit, a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Ipargazdaságtan tanszék adjunktusának lektori véleményéből: "A tanulmány szakmailag korrekt, nagy körfogatú, komoly oktatási értékű munka, és mind a szakemberek, mind a szakmán kívüliek számára lebilincselő olvasmány. A szerző művét átszövi a magyarázó, illusztratív törekvés és a magas humán műveltségű szakember sokoldalú igényessége. Kiváló stílusban, egyéni ízzel és vaslogikával vezeti végig az olvasót a sikerre számító gazdasági túlélés buktatóin, és megtanít bennünket arra, hogyan készüljünk fel az ismert és az ismeretlenből egyre-másra felbukkanó konkurensekkel, valamint a környezet egyéb kihívásaival szembeni helytállásra.
E könyv ezért természetesen nemcsak tudományos igényű ismeretterjesztő munka, hanem bővelkedik olyan szakmai jótanácsban, melyek a mai gazdasági vezetők számára nemcsak vállalati, hanem szélesebb körben is jól hasznosíthatók lehetnek. Vissza

Tartalom

Előszó (Mese a kenguruk természetéről)6
Bevezetés7
A szervezeti stratégiák8
Stratégia a modern gazdasági vállalkozásokban8
Első lépcső: pénzügyi tervezés és ellenőrzés8
Második lépcső: hosszú távú tervezés9
Harmadik lépcső: üzletági stratégiai tervezés9
Negyedik lépcső: az összvállalati stratégiai tervezés11
Ötödik lépcső: integrált stratégiai vezetés12
Hatodik lépcső: összvállalati stratégiai gondolkodás13
Régi idők - távoli területek13
A stratégia fogalmának eredete13
A stratégia fogalma a vállalatvezetésben14
A stratégia fogalma a hadászatban15
A stratégia fogalma a jövőkutatásban16
A stratégiai gondolkodás néhány jellegzetessége17
Általános jellemzők17
Hosszú távú tervezés és stratégia18
A stratégia művészet is19
Cselekvő versenystratégiák20
Koncentrálás a kulcselemekre24
A relatív előnyök elve24
A mozgástér kihasználása (elemzett innováció)24
Agresszív ötletek (intuitív innováció)25
A stratégiák tartalma26
A működési kör26
A háromdimenziós modell27
A negyedik dimenzió - a kooperáció tengelye30
Az álarcosbál vagy tranzakciós körforgás31
A négy "S" módszer34
Stratégiai magatartási elvek35
Az illeszkedés elve35
Stabilitás37
Kockázat37
Növekedés39
Önfinanszírozás40
A humán elv41
A magatartás változása a fogamzástól az elhalásig43
Célok és eszközök49
A célok általános jellemzése50
Történeti áttekintés53
A célhierarchia56
A stratégiai célkitűzés telepítése a vállalaton belül67
A vállalati kultúra hatása a stratégiára71
A stratégiai gondolkodás kulturális feltételei72
Autonómia73
Előrelátás76
Kitekintés78
Környezet. A Kondratyev ciklusok82
Az információs társadalom felé85
Értelmiség a vállalatban89
Vezetés89
Szakértelem93
Tanulás95
Egyén és társadalom97
Utószó (Mese a pisztrángok természetéről)100
Irodalomjegyzék101

Dessewffy Olivér

Dessewffy Olivér műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dessewffy Olivér könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem