1.068.961

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalati stratégia

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Általános Vállalkozási Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"Amikor egy vállalkozás vezetőiben felmerül a stratégia kialakításának gondolata, általában kiderül, hogy az emberek fejében egészen más felfogások élnek arról, mit is kell... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Amikor egy vállalkozás vezetőiben felmerül a stratégia kialakításának gondolata, általában kiderül, hogy az emberek fejében egészen más felfogások élnek arról, mit is kell kidolgozni. Lesznek akik részletes, hosszú távú terv kimunkálására gondolnak (és a gyors környezeti változások miatt rögtön megkérdőjelezik ennek realitását), mások a fő irányok kijelölését szorgalmazzák, s előfordulhat, hogy néhányan egyszerűen csak azt remélik, végre döntés születik a fontos dolgokban.
A gyakorlati élethez hasonlóan a szakirodalomban sem találkozhatunk azonos értelmezéssel. A stratégiának, - mint számos más, vezetéssel kapcsolatos fogalomnak nincs egyértelműen és általánosan elfogadott definíciója. A különböző felfogások létjogosultságának érzékeltetésére, a vezetéstudomány egyik legnevesebb tudósa Henry Mintzberg a "vakok és az elefánt" hasonlattal él. Ha a vakok körülállják az elefántot, és arra kérjük őket, mondják el milyen is az elefánt, a legkülönbözőbb válaszokat fogjuk kapni. Aki a füléhez áll közel és azt tapogatja meg, valami puha lágy dologként jellemzi. Egészen mást fog mondani az elefánt agyarát tapogató ember. Megint mást fogunk hallani az állat talpát érintőtől. Mindenki az elefántról beszél, mindenki igazat mond, de csak az egyes véleményeket összegezve tudjuk meg, milyen is valójában az elefánt.
Hasonló a helyzet a stratégiával is. Az elméleti és gyakorlati szakemberek más-más szemszögből közelítve kísérelték meg definiálni. Sokan a stratégia kialakításának, kialakulásának lehetséges módjai szerint tettek kísérletet a stratégia értelmezésére. Mások a stratégia tartalma, szintjei, tárgya szerint próbáltak meghatározást adni." Vissza

Tartalom

Bevezetés

1. Mi is az a stratégia 1
1.1. A stratégia létrejöttének lehetséges módjai 2
1.2. A stratégiával kapcsolatos alapfogalmak 11
1.3. A stratégiaalkotás folyamata, lépései 17

2. Stratégiai elemzés 24
2.1. A külső feltételek vizsgálata 24
2.1.1. A makrokörnyezet feltérképezése 24
2.1.2. A mikrokörnyezet felmérése 28
2.2. A belső feltételek diagnózisa 40
2.3. A belső és külső feltételek összefoglaló értékelése 59
2.4. Az érdekcsoportok elvárásainak azonosítása 66

3. Misszió, jövőkép, értékek 71
3.1. A fókuszpontok kijelölésének okai 72
3.2. A misszió és jövőkép értelmezése, tartalma 76
3.3. A vállalati jövőkép, misszió kidolgozása 84

4. A stratégia kialakítása 87
4.1. Stratégia típusok 87
4.2. Stratégiai kiegyensúlyozott mutatószámrendszer kialakítása 98

Függelék 109

A dohányipari cégek versenye Magyarországon 110
A miénk volt a legkényelmesebb nyugágy a Titanicon. A GE
fejlődési pályájáról és Jack Welch vezetési módszeréről 129
Aki bebútorozta a világot. Az IKEA története 144
Nokia történet: Üstökös-e a Nokia, amely olyan gyorsan tűnik
majd el, ahogy megjelent? 153

Salamonné Huszty Anna

Salamonné Huszty Anna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Salamonné Huszty Anna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem