A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A Vállalati stratégia című könyv elsősorban tankönyv, de reményeink szerint szakkönyvként is használják a témakör iránt érdeklődő szakemberek.
a vállalati stratégiával foglalkozó szakkönyvek,...
Tovább
Előszó
A Vállalati stratégia című könyv elsősorban tankönyv, de reményeink szerint szakkönyvként is használják a témakör iránt érdeklődő szakemberek.
a vállalati stratégiával foglalkozó szakkönyvek, publikációk száma világszerte és hazánkban is igen jelentős. E könyv szerzői azért döntöttek mégis egy új könyv megírása mellett, mert a témakör több mint tizenöt évnyi oktatási tapasztalatait, valamint a stratégiai menedzsment legújabb eredményeit is be kívánták építeni az anyagba.
A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének munkatársai. Stratégiai képzési programjaikban elsősorban a Harvard Egyetem, valamint Michael Porter nevével fémjelzett stratégiai menedzsment irányzatot követik.
Újszerű eleme a könyvnek, hogy az úgynevezett "harvardi iskolához" köthető stratégiai alapok mellett a stratégiai menedzsment néhány új irányzatát, eredményét is bemutatja: a vállalatok nemzetközi válásának stratégiai összefüggéseit, a vállalati stratégia erőforrás alapú megközelítését, a stratégia és versenyképesség, valamint a stratégia és a vállalati érték kapcsolatát. A stratégiai menedzsment alapjainak a kiegészítését ezekkel az új irányzatokkal egyebek között az is segítette, hogy a szerzők mindegyike az utóbbi néhány év során stratégiai menedzsment témakörében készítette, illetve készíti el PhD disszertációját. A könyv támaszkodik a Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató Központjának vállalati felméréseire és kutatási eredményeire is.
A könyv szakmai anyagét kiegészítő példák, esetek összegyűjtésében és szerkesztésében végzett munkájukért köszönetet mondunk hallgatóinknak, Bársony Péternek, Jandó Zoltánnak, Kókai Zsuzsának, Losonczi Dávidnak, Pinczési Juditnak és Pődör Sárának.
Vissza
Fülszöveg
Egy vállalat a stratégiája kidolgozásával a jövőjét akarja alakítani, míg a megvalósítás során gyakran szembesül gyorsan változó külső és belső hatásokkal a piac, a fogyasztók, a versenytársak, a szabályozás, a tulajdonosok részéről.
Hogyan lehet eredményes stratégiát kidolgozni és megvalósítani a változások állandó áradatában? Egyedüli helyes recept nincs, de a stratégiai menedzsment megközelítéseinek és módszereinek megismerése, stratégiai sikerek és kudarcok példái segíthetnek megtalálni a vállalatunk számára helyes utat.
A Vállalati stratégia című könyv széles körű áttekintést ad a stratégiai menedzsment alapjairól és legújabb irányzatairól. A hagyományos stratégiai alapismeretek mellett új megközelítéseket tartalmaz a vállalati erőforrások és képességek stratégiai szerepéről, a vállalatok nemzetközivé válásának stratégiai következményeiről, valamint a vállalati érték és a stratégiai célok kapcsolatáról. A könyv szemléletében nagy hangsúlyt kap a stratégiai választás, a...
Tovább
Fülszöveg
Egy vállalat a stratégiája kidolgozásával a jövőjét akarja alakítani, míg a megvalósítás során gyakran szembesül gyorsan változó külső és belső hatásokkal a piac, a fogyasztók, a versenytársak, a szabályozás, a tulajdonosok részéről.
Hogyan lehet eredményes stratégiát kidolgozni és megvalósítani a változások állandó áradatában? Egyedüli helyes recept nincs, de a stratégiai menedzsment megközelítéseinek és módszereinek megismerése, stratégiai sikerek és kudarcok példái segíthetnek megtalálni a vállalatunk számára helyes utat.
A Vállalati stratégia című könyv széles körű áttekintést ad a stratégiai menedzsment alapjairól és legújabb irányzatairól. A hagyományos stratégiai alapismeretek mellett új megközelítéseket tartalmaz a vállalati erőforrások és képességek stratégiai szerepéről, a vállalatok nemzetközivé válásának stratégiai következményeiről, valamint a vállalati érték és a stratégiai célok kapcsolatáról. A könyv szemléletében nagy hangsúlyt kap a stratégiai választás, a választási lehetőségek feltárása, értékelése, az egyes alternatívák feltételeinek és következményeinek bemutatása, vagyis nem kész recepteket, hanem gondolati és módszertani keretet ad a stratégiaalkotáshoz.
A szerzők vállalati példák és valós gazdasági szituációk bemutatásával hozzák közelebb a módszertani fejezeteket és a stratégiai döntéseket segítő modelleket a stratégiaalkotás gyakorlatához.
Vissza
Tartalom
Előszó 7
A könyv szerkezete 9
Stratégiai kihívások és két vállalat válasza a generikus gyógyszerpiacon 11
I. ALAPOK 35
1. Alapfogalmak 37
2. A vállalati stratégia és jellemzői 49
3. A vállalati stratégiában megjelenő vállalatkép és a vállalati stratégia szintjei 59
4. A vállalati stratégia és az érintettek 65
II. A STRATÉGIAI ÜZLETI EGYSÉGEK STRATÉGIÁI: ÜZLETI STRATÉGIÁK 75
5. A környezet elemzése 77
6. Erőforrások és képességek 105
7. A SWOT-elemzés 129
8. A versenyelőnyök elemzése, versenystratégiák 141
III. A VÁLLALATI STRATÉGIA 175
9. Az összvállalati stratégia területei 177
10. A felelős vállalatirányítás és a vállalatkormányzás 219
11. Vállalatok nemzetközivé válása és a versenyképesség 231
IV. STRATÉGIAI VÁLASZTÁS ÉS A STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSA 279
12. A stratégiai célok értelmezése és a kettős értékteremtés 281
13. Stratégiai megközelítések, stratégia és a vállalati érték 289
14. A stratégiaválasztás 315
15. A stratégia megvalósítása 329
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.