1.067.104

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalati nyereség és üzletpolitika a gépiparban

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: KGM Műszaki Tudományos Tájékoztató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 81 oldal
Sorozatcím: Időszerű gazdaságirányítási kérdések
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. 800 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tartósan növekvő vállalati nyereséget a termékek elöállitása és eladása során kifejtett összes tevékenység együttes hatékonysága eredményezi, A saját és megrendelt kutatási-fejlesztési munkáktól... Tovább

Előszó

A tartósan növekvő vállalati nyereséget a termékek elöállitása és eladása során kifejtett összes tevékenység együttes hatékonysága eredményezi, A saját és megrendelt kutatási-fejlesztési munkáktól kezdve, az anyag és alkatrészbeszerzésen, készlettartáson, valamint a szorosabb értelembe vett termelő tevékenységen át, egészen az értékesítésig, minden egyes müvelet kihat az éves nyereség tömegére. A vállalatnak ezért minden területen résen kell lennie; körültekintő, jól informált fejlesztési politika mellett igen hatékony beszerzési és készletezési politikát, munka-, termelésszervezesi, s a nyereségre kedvezően ható piacszervezési és értékesítési politikát /árpolitika, reklám, propaganda, stb./ kell folytatnia. A vállalati nyereség érdekében végzendő minden tevékenységben a gazdaságosságnak, az üzleti szellemnek kell dominálni, úgy is mondhatjuk, hogy a vállalat üzletpolitikája az, amely döntően meghatározza eredményességét. Az üzletpolitika tehát - bár e fogalmat gyakran a marketinggel egyenértékűen használják - szélesebb értelmezésben kiterjed az alapanyag és alkatrész beszerzéssel és készletezéssel, a munka-, termelés- és ügyvitelszervezéssel, a készáru készletezéssel, valamint a piacszervezéssel és értékesítéssel kapcsolatos összes tevékenységre, sőt a kutató- fejlesztő munkára is. A helyes vállalati üzletpolitika célkitűzései között ezért fontos helyet kap:
- Az egyenletes anyag- és alkatrészellátásra való törekvés;
- A termelési és egyéb gazdasági folyamatok optimalizálásának követelménye;
- Gazdaságmatematikai módszerek alkalmazása;
- Korszerű irányitástechnika bevezetése;
- Az ügyvitel gépesitése nemcsak a számvitelben, hanem minden területen pl. a karbantartásban is;
- Gyors szállítóképességet biztositó készáru-készletezés;
- A vállalat piaci versenyképességét biztositó müszaki fejlesztés;
- Korszerű marketing /piackutatási, valamint egyéb piacszervezési és értékesítési feladatokat ellátó/ szervezet létrehozása. Vissza

Tartalom

1. GAZDASÁGOS KÉSZLETTARTÁS; KÉSZLETEZÉSI POLITIKA 8
1.1 Egyenletes, olcsó anyag- és alkatrészellátást 8
1.2 Az anyag- és alkatrésszükséglet előre jelzésének módszerei 9
1.3 A gépi adatfeldolgozás előnyei az alkatrészellátásban 11
1.4 A raktárkészletek számitógépes optimalizálásának szükségessége 11
1.5 Kontroli-készletek, szállitóképesség, értékesitési és termelési tervek 12
1.6 A számitógépes irányitás előfeltételei és eredményei 13
1.7 A készárukészletek megtervezése 14
1.8 A szükséges készárukészletek becslésének szempontjai 14
1.9 Összefoglalás 15
2. TERMELÉS-SZERVEZÉS ÉS A VÁLLALATI NYERESÉG 16
2.1 A termelő berendezések terhelése 16
2.2 Forgácsoló üzem termelésének optimalizálása 21
2.3 Szerszámgépek számjegyes vezérlése 22
2.4 A számjegyes vezérlés terjedése 24
2.5 A számjegyes vezérlés és a számítógépek 25
2.6 Számjegyes vezérlés, mint gyártási rendszer megvalósitása 26
2.7 Tapasztalatok a számjegyes vezérlés alkalmazásában 30
2.8 Várható fejlődési alapirányzatok a számjegyes vezérlésben 31
2.9 összefoglalás 34
3. KORSZERŰ ÜGYVITEL 35
3.1 Számitógépes ügyvitel a gyártásban 36
3.2 A számitógépes karbantartás eredményei 37
3.3 Számitógéppel irányitható karbantartási funkciók 38
3.4 A számitógépes karbantartás bevezetésének tapasztalatai 39
3.5 Könyvelési központok az elektronikus adatfeldolgozáshoz 40
3.6 Integrált költségszámitási rendszer szükségessége és területei 41
3.7 Az integrált költségszámítás elv alapjai 42
3.8 A "részköltséges" számitás 43
3.9 A "bruttó-eredmény" módszerbe 45
3.10 Magasszinvonalu számviteli rendszerek szükségessége 48
3.11 A számviteli tevékenység szervezetének alapjai 49
3.12 Összefoglalás 52
4. A MŰSZAKI FEJLESZTÉS ÉS A MARKETING KÖLCSÖNHATÁSA 55
4.1 A piackutatás szükségessége és módszerei a gépiparban 53
4.2 Munka elemzés - uj termékek piackutatása 55
4.3 Koncepció-központos műszaki előre becslés 56
4.4 Fejlesztés és üzletpolitika 60
4.5 A marketing dinamikus piactervezés 61
4.6 A technikai haladás és a piac információi 62
4.7 A termékterv elkészítése 63
4.8 Ár-, és költségprognózis 64
4.9 A piachoz igazodó ár-, nyereség és forgalomelemzés 65
4.10 Az értékelemzés a termék duális szemléletén alapuló módszer 68
4.11 Az értékelemzés módszere 69
4.12 Az ÉE Összehasonlitása egyéb költségcsökkentő eljárásokkal 72
4.13 Az ÉE bevezetése érdekében teendő intézkedések 73
4.14 Az értékelemzés a vezetés eszköze 75
4.15 Az értékelemzés alkalmazásának tapasztalatai 77
4.16 összefoglalás 78
IRODALOMJEGYZÉK 79
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalati nyereség és üzletpolitika a gépiparban Vállalati nyereség és üzletpolitika a gépiparban

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.740 Ft
690 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba