A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalatgazdaságtan II.

Kézirat

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 522 példányban. Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. Tankönyvi száma: J 7-930.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Közlekedésmérnöki Karon 1977-ben bevezetett uj tanterv szerint a "Vállalatgazdaságtan" c. tantárgy szakonként differenciáltan, eltérő tematika szerint kerül oktatásra. Ennek megfelelően a Tanszék... Tovább

Előszó

A Közlekedésmérnöki Karon 1977-ben bevezetett uj tanterv szerint a "Vállalatgazdaságtan" c. tantárgy szakonként differenciáltan, eltérő tematika szerint kerül oktatásra. Ennek megfelelően a Tanszék Munkaközössége célul tüzte ki az egyes szakterületek sajátosságait tükröző ágazatai és vállalati gazdasági ismereteket tartalmazó jegyzetek irását. Ennek keretében 1980-ban megjelent a "Vállalatgazdaságtan I" jegyzetünk, amely alapozó, általános vállalati gazdaságtani ismereteket tartalmaz.
Erre épitve került sor a "Vállalatgazdaságtan II"megirására, amely a jármügépész szakon oktatott vállalatgazdaságtan speciális fejezeteit tartalmazza a közuti és vasuti jármüipar szakterületei sajátosságainak megfelelően. A közlekedési eszközgyártás hazai helyzetét és a nemzetközi munkamegosztásba való bekapcsolását ismertető anyag mellett fő hangsulyt kaptak a jegyzetben a jármüipar hatékonyságát növelő módszerek, ezek közül is kiemelkedően az értékelemzés és a vállalati marketing kérdései. Ujszerüen foglalkozik az anyag az állóeszköz-gazdálkodás sajátos kérdéseivel.
A "Vállalatgazdaságtan II" a "Vállalatgazdaságtan I" anyagával együtt alkot egy teljes egészet és képezi a jármügépész szakon oktatott vállalatgazdaságtan ismeretanyagát. A jegyzetet a jármügépész szak II. évfolyam hallgatói használják, de segédletként javasolható a GMSz jármütechnikai ágazat hallgatói számára is.
Osztályunk munkaközössége tovább folytatja ezirányu kutatásait, kisérleteit, s ehhez kérjük mindazok hasznos észrevételeit, segitségét, akik a jármüipar vállalatgazdaságtani problémáinak megoldását szivügyüknek tekintik. Vissza

Tartalom

A közlekedési eszközgyártás hazai helyzete és a nemzetközi munkamegosztásba való bekapcsolódása11
A személy- és áruszállitási szükségletek alakulása és ezek hatása a jármüipari tevékenységre11
A szállitási szükségletek mennyiségi és minőségi változásának hatása a közuti jármügyártásra12
A szállitási szükségletek mennyiségi és minőségi változásának hatása a vasuti jármügyártásra17
A nemzetközi termelési együttmüködés, a külkereskedelem és a termelés kapcsolata20
Fejlődési tendenciák21
A termelés koncentrációja és a külkereskedelem22
A harmadik piacokkal való együttmüködés23
A népgazdasági termeléssel szemben támasztott követelmények25
A termelési kooperáció és a nemzetközi termelési együttmüködés kapcsolata27
A termelés-előkészitéssel és a termeléssel összefüggő alapvető gazdálkodási feladatok a közlekedési eszközöket gyártó és javitó vállalatoknál30
A munkaerő-gazdálkodás feladatai és módszerei a jármügyártó és javitó iparban30
A közlekedési eszközgyártó ipar munkaerő helyzete30
A munkaerő-szükséglet meghatározás módszerei31
A főbb munkaerő veszteségforrások a gépipar területén36
A közlekedési eszközgyártás területén alkalmazható érdekeltségi rendszertipusok37
Az anyagellátás feladatai, az anyagellátás hatékonyságát fokozó módszerek és azok alkalmazási lehetőségei a jármüiparban43
Az anyagellátás jelentősége és főbb jellemzői a jármüiparban43
Az anyagellátás fogalma és főbb feladatai45
A készletgazdálkodás módszerei49
Értékelemzésen alapuló hatékonyságjavitás a jármüiparban66
Az értékelemzés, mint a hatékonyságnövelés korszerü módszere66
Az értékelemzés alapfogalmai67
Az értékelemzés kialakulása, elterjedése és alkalmazásának előnyei70
Az értékelemzés helye, szerepe a jármüiparban71
Az értékelemzési eljárás menete és alkalmazásának sajátosságai a jármüiparban72
Az értékelemzés előkészitése72
Az információs fázis74
Az értékelemzésen alapuló önköltségcsökkentés lehetőségei a jármüiparban84
A funkcióteljesités mértékének felületvizsgálata84
Önköltségcsökkentés a funkciók szelektálásával90
Önköltségcsökkentés a funkciók transzportálásával90
Önköltségcsökkentés a funkciók koncentrálásával91
A funkcióteljesités kiemelt pontjának preferálásával megvalósitható önköltségcsökkentés92
Önköltségcsökkentés innovációs jellegü funkció-teljesitési mód feltárásával93
Az értékelemzési tevékenység illesztése a jármüipari vállalat gyártmányfejlesztési folyamatához93
A gyártmányfejlesztés alapvető formái93
A müszaki fejlődés uj irányai a gépkonstrukciók kialakitásában97
Szempontok az uj termékek fejlesztéséhez102
A marketing és az értékelemzés összefüggései108
Az állóeszköz-gazdálkodás sajátos kérdései a jármüiparban112
A vasuti jármüfenntartás gazdasági vizsgálata112
A vasuti jármüfenntartási rendszerek fejlődése112
A MÁV jelenlegi jármüfenntartási rendszere115
A vontatójármüvek fenntartási rendszere fejlesztésének szükségessége és lehetséges módjai125
A fődarabcserés fenntartási rendszer bevezetésének gazdasági vizsgálata131
Az állóeszköz-gazdálkodás sajátos kérdései a közuti jármüiparban141
Közuti jármügyártás állóeszköz-gazdálkodásnak sajátosságai141
A közuti jármügyártás területén a beruházások előkészitésével, kivitelezésével és hatékonyságával kapcsolatos kérdések és módszerek145
Az állóeszköz-gazdálkodás sajátos kérdései a közuti jármüjavitásban148
A közforgalmu közuti jármüjavitás területén a beruházások előkészitésével, kivitelezésével és hatékonyságával kapcsolatos kérdések és módszerek150
Közuti szállitást végző vállalatok jármüfenntartásának állóeszköz-gazdálkodási sajátosságai151
A közuti szállitást végző vállalatok jármüfenntartási beruházásainak előkészitésével, kivitelezésével és hatékonyságával kapcsolatos kérdések és módszerek154
Vállalati marketing a jármüiparban158
A vállalati marketingtevékenység célja158
A termelőeszközök marketingtevékenységének sajátosságai159
A fogyasztók köre, - tipusai és - motivációi160
A termékfejlesztés termék- és választék-politikája161
Az elosztás, az értékesitési csatorna megválasztása163
A beszerzési, vásárlási folyamatok165
Az információs csatornák és a reklám166
Termelővállalat marketingszervezésének felépitése168
A marketing összehangolt tevékenysége168
A marketing szerepe a vállalat piaci felkészitésében169
A beszerzési piackutatás171
A marketing piacbefolyásoló szerepe172
A marketing szerepe az optimális vállalati nyereség biztositásában173
A marketing és a termékfejlesztés különböző szervezeti megoldásai175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem