1.067.243

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Veterán 2006/2.

Kicsit ráz, de a miénk/Autó és motor - X. évfolyam 2. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oldtimer Média Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím: Veterán
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva. Megjelenik minden hónap első napján. További kapcsolódó személyek a magazinban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Késésben vagyok, ezért tekintettel az üres utakra, a megengedett sebességet túllépve igyekszem az előre megbeszélt találkozóhely felé. Hirtelen megjelenik mögöttem egy sárga autó, hogy a... Tovább

Előszó

Részlet:
Késésben vagyok, ezért tekintettel az üres utakra, a megengedett sebességet túllépve igyekszem az előre megbeszélt találkozóhely felé. Hirtelen megjelenik mögöttem egy sárga autó, hogy a következő pillanatban meg is előzzön, és eltűnjék a szemem elől a kanyarban. Mire ráeszmélek, hogy egy ritka FIAT-tal találkoztam, már nyomát sem látom.
A Moretti céget Giovanni Moretti alapította 1925-ben, motorkerékpár-gyártás céljából. 1928-ban építették első törpeautójukat, majd miután a II. világháborúban elektromos kisteherautókat és targoncákat készítettek, 1946-ban végleg áttértek a személyautók előállítására. Ezen a kategórián belül szinte mindent kínáltak, a limuzinon és kombin túl kupét, kabriót, furgont, sőt még együléses versenyautót is. A következő nagy változás az ötvenes évek végén történt a cégnél, amikor is abbahagyták a teljesen saját építésű kocsik gyártását, mivel a FIAT-tal sem árban, sem mennyiségben nem tudtak versenyezni. Moretti, felhasználva Angellivel való igen jó barátságát, elintézte, hogy FIAT-alapokon folytathassák tovább az autógyártást. Kisszériás kocsijaikkal végigkövették a FIAT modellválasztékának alakulását, kezdve az 500-assal, majd jött a 600-as, 1100-as, 1300-as, 1800-as, 2100-as, 850-es, 126-os, 127-es és végül a 128-s alapjainak fölhasználása. Így jutunk el tesztünk tárgyához, amely illusztrálja, amit a Moretti gyár próbált véghezvinni: egy stílusosabb, egyedibb, jobb autót építeni, mint a FIAT, amelynek mégis olcsónak kellett lennie. Vissza

Tartalom

4 FIAT Moretti
10 Hivatali veteránügyek
12 Osenat-aukció
14 Hírek
18 Chevrolet hathengeres
24 Pf. 66
26 Ikarus 30
32 Album
34 Indian Racer 1924
40 Veszprémi minősítés
42 BMW múzeumi raktár
48 Keres-kínál
58 Műhely - Jó gyújtást!
60 Múzeum a szobában
62 Oldtimer-bajnokság
65 Programok
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem