1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Se vele, se nélküle?

Tanulmányok a médiáról

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az üzlet új fizetőeszköze az emberi figyelem, az a könnyen kifogyó lehetőség, amelyet az információs túlterhelés a végletekig kiaknáz. Az emberi figyelem voltaképpen tőke, amely a tudástársadalom indusztrializálásával válik hozzáférhetővé, és amelynek megnyerésében a kommunikációs technológiáknak egyedülálló szerepük van. (Aczél Pertra)

A blogok jellemzően radikálisabbak, általánosítóbbak, pártosabbak és pontatlanabbak, mint a nyomtatott sajtó. A tömegmédia és a nagy pártok témáit és érveit visszhangozzák az unalomig, kivéve egy-két véleményiparos megabloggert. A sokféle bullshitgenerátor pontosan azt jelzi, hogy az amatőr tartalomgyártás mennyire felszínes, triviális és önismétlő. Az „önkifejezés" a kapott tartalmak visszaadása, jól-rosszul megrágva. Az állampolgári újságírás a véleményt tényként mutatja be, a pletykát beszámolóként, nincsenek erkölcsi korlátai, de a normasértés amúgy is erény az interneten uralkodó libertárius szellemben. (Molnár Attila Károly)

Abban, hogy... Tovább

Fülszöveg

Az üzlet új fizetőeszköze az emberi figyelem, az a könnyen kifogyó lehetőség, amelyet az információs túlterhelés a végletekig kiaknáz. Az emberi figyelem voltaképpen tőke, amely a tudástársadalom indusztrializálásával válik hozzáférhetővé, és amelynek megnyerésében a kommunikációs technológiáknak egyedülálló szerepük van. (Aczél Pertra)

A blogok jellemzően radikálisabbak, általánosítóbbak, pártosabbak és pontatlanabbak, mint a nyomtatott sajtó. A tömegmédia és a nagy pártok témáit és érveit visszhangozzák az unalomig, kivéve egy-két véleményiparos megabloggert. A sokféle bullshitgenerátor pontosan azt jelzi, hogy az amatőr tartalomgyártás mennyire felszínes, triviális és önismétlő. Az „önkifejezés" a kapott tartalmak visszaadása, jól-rosszul megrágva. Az állampolgári újságírás a véleményt tényként mutatja be, a pletykát beszámolóként, nincsenek erkölcsi korlátai, de a normasértés amúgy is erény az interneten uralkodó libertárius szellemben. (Molnár Attila Károly)

Abban, hogy az online portálokon a tudományos rovatok állandó menüpontot jelentenek, és szinte naponta termelődnek „címlapos szenzációk", már annak az előjelét láthatjuk, hogy egy tudományos írástudással felvértezett, állampolgári tudományokban jártas, autonóm generáció formálódik. (Z. Karvalics László)

A reklámüzenet kisgyermekkorban legalább annyira egészségromboló, mint a passzív dohányzás. A gyermekek 12 éves korig nem rendelkeznek a reklámokban rejlő rábeszélő szándék azonosításához szükséges készségekkel. Számukra a reklám nem reklám, hanem a felnőttek által közvetített mese, üzenet, felszólítás, ígéret. Ezen pedig az sem változtat, ha a média „okos" fogyasztására tanítjuk őket. Ha ez lehetséges volna, a politikára is taníthatnánk és a szavazófülkéhez is odaengedhetnénk őket. (Antalóczy Tímea-Pörczi Zsuzsanna)

A képernyőn megjelenő szöveg mindig átírható, darabokra tördelhető és áthelyezhető. Az olvasás helyére ebben az értelemben valóban az írás nyomul be: a befejezett voltától megfosztott szöveg értelmezése átalakul a szöveg folyamatos farigcsálásává, barkácsolássá. S mert az utak és olvasatok esetlegesek, természetesen pillanatnyi és esetleges vagyok én magam is. Ami tulajdonképpen van, az egyedül a Hálózat. (Tallár Ferenc) Vissza

Tartalom

Bevezető 7
I. rész: Új média
Aczél Petra:
Az új 15
Z. Karvalics László:
Hírek az új médiában 31
Molnár Attila Károly:
Arctalan hangok 51
II. rész: Médiademokrácia?
Tallár Ferenc:
Légy a levesben? 83
Kovács Gábor:
A politikai demokrácia sorsa az internet-galaxisban 105
Lányi András:
Hogyan mondjuk meg nekik? 127
III. rész: Médiahatás
Bognár Bulcsu:
A tömegmédia és a funkcionálisan differenciálódó
modern társadalom kapcsolata 143
Antalóczy Tímea - Pörczi Zsuzsanna:
Könnyű célpont - a gyermek mint piaci szereplő 167
Kósa Éva:
A média: a változások oka vagy eszköze? 191
László Miklós:
Példakép mint indikátor 217
Vajda Zsuzsanna:
Egyéni identitás a hálóvilágban 245
IV. rész: Közszolgálat
Bajomi-Lázár Péter:
Homokot a sivatagba? 271
Lányi András:
Lássuk, Uramisten, mire megyünk ketten! 277
Bajomi-Lázár Péter:
Közszolgálati média: a feneketlen kút 283
Lányi András:
Néhány észrevétel 292
Nemesi Attila László:
Nyelvi norma a közszolgálati médiában 297
A szerzőkről 321
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem