Bevezetés | 5 |
Adatok Jevgenyij Bogratyinovics Vahtangov életéről | 33 |
1906-1918 | |
Nagyezsda Jerjomenko: Vahtangov ijfúsága | 39 |
Vahtangov három írása a vlagyikavkazi Tyerek című újságban, 1907 | |
A színjátszó kör előadása | 46 |
Vendégszereplés | 48 |
A kellékes | 54 |
Vahtangov feljegyzéseiből, 1908 | 60 |
Kritika Knut Hamsun Az ország kapujában című darabjának előadásáról, 1909 | 62 |
Vahtangov naplójegyzeteiből, 1911-1912 | 65 |
Levél V. V. Szokolovának és V. A. Aljohinának | 70 |
A békeünnep az Első Stúdióban, 1913 | 74 |
Részlet a rendezőpéldányból | 75 |
Részletek a próbanaplóból | 75 |
Színészek A békeünnepről | 80 |
Szofja Giacintova | 80 |
Ligyija Gyejkun | 81 |
A Lanyin-kúria, 1913-1914 | |
Leonyid Volkov: A Lanyin-kúria a Diákstúdióban | 83 |
A Lanyin-kúria próbajegyzőkönyveiből | 87 |
Vahtangov előadásai a Diákstúdióban, 1914 | 97 |
Nyikolaj Volkov: Vahtangov Tackleton szerepében | 112 |
Vahtangov naplójegyzeteiből, 1914 | 113 |
Etűd a három komédiásról a Diákstúdióban, 1914-1915 | 113 |
Levél Tatjanak Igumnovának | 122 |
Levél a Diákstúdiónak | 123 |
Levél Jelena Sik-Jelaginának | 127 |
Csehov Jól végződött című novellájának dramatizált feldolgozása a Diákstúdió próbáin, 1915 | 129 |
Olga Pizsova: Vahtangov | 133 |
Rendező jegyzetek Tolsztoj művéhez: Mese Bolond Ivánról meg a két bátyjáról, Vitéz Szemjonovról és a Potrohos Taraszról meg a kuka húgukról, Malanyáról, az öreg ördögről meg a három ördögfiókáról, 1915 | 136 |
Vahtangov feljegyzéseiből, 1915 | 137 |
Berger Özönvíz című darabja az Első Stúdióban, 1915 | |
Viktor Gromov: Mihail Csehov Fraser szerepében | 140 |
Szerafima Birman: Az Özönvíz Vahtangov rendezésében | 143 |
Olga Pizsova: Lizy szerepének kidolgozása | 145 |
Vahtangov beszéde a Diákstúdió negyedik évadának kezdetén, 1916. szeptember 14. | 148 |
Vahtangov emlékbeszéde Szulerzsickijről, 1917. január 25. | 151 |
A Szent Antal csodája a Vahtangov-stúdióban, 1916-1918 | |
Próbajegyzőkönyvek, 1916-1917 | 156 |
Anna Orocsko: A Szent Antal csodájáról | 169 |
Jurij Zavadszkij: A Szent Antal csodájáról | 172 |
A Rosmersholm az Első Stúdióban, 1917-1918 | |
Mire törekszem a Rosmersholmmal? | 175 |
Levél Alekszandr Csebannak | 188 |
Vahtangov naplójegyzeteiből és feljegyzéseiből, 1917-1918 | 190 |
1918-1922 | |
Vahtangov bejegyzései a Stúdió naplójába, 1918 | 195 |
Vahtangov naplójegyzeteiből, 1918 | 196 |
Levél Oleg Leonyidovnak | 197 |
Vahtangov elméleti feljegyzéseiből, 1918 | 199 |
Leonyid Sihmatov: Csehov-novellák a stúdióesten | 202 |
Az Ellenségek című Csehov-dramatizálás próbanaplójából, 1917 | 207 |
Vahtagov bejegyzései az ügyeletesnaplóba (Csehov-novellák), 1918 | 209 |
Vahtangov feljegyzéseiből, 1918 | 211 |
Vahtangov bejegyzései a stúdiónaplóba, 1918 | 212 |
Levelek a Stúdiónak, 1918. november | |
Levél B. J. Zahavának | 214 |
Levél a Stúdió Tanácsának | 214 |
Levél a Stúdió tagjainak és "munkatársainak" | 220 |
Leonyid Volkov: Vahtangov, a pedagógus | 227 |
Levelek a "Művész" Népszínház ügyében | 228 |
Levél Sztanyiszlvaszkijnak, 1918. december | 229 |
Levél a Moszkvai Városi Szovjet Színházi és Zenei Szekciójának | 231 |
Levél a Művész Színház Első Stúdiójának Tanácsához | 232 |
Vahtangov naplójegyzeteiből, 1919 | 239 |
Levél Vahtangov-stúdiónak | 239 |
Levél Nyemirovics-Dancsenkónak, 1919. január 17. | 239 |
Két levél Nyemirovics-Dancsenkónak, 1919. március 28. | 241 |
Levél Sztanyiszlaszkijnak, 1919. március 29. | 242 |
A Sztanyiszlvaszkij-rendszerről, 1919. március | |
A darab- és szerepelemzésről | 244 |
A rendszer vázlata | 244 |
Azoknak, akik a Sztanyiszlvaszkij-rendszerről írnak | 247 |
Vera Lvova: Elméleti feljegyzések 1918-1919-ből | 251 |
Olga Pizsova: Viola-Sebastian szerepének kidolgozása a Vízkeresztben | 260 |
Feljegyzések a népszínházról, 1919 | 263 |
A művész elkötelezettségéről | 265 |
Miért szeretnék dolgozni a TEO-ban? | 268 |
Levél Mejerholdnak, 1920. november 10. | 269 |
Tolsztoj halálának 10. évfordulójára | 270 |
Vahtangov feljegyzéseiből, 1921 | 273 |
Jurij Zavadszkij: A Szent Antal csodájának második változata, 1921 | 276 |
Strindberg XIV. Erikje az Első Stúdióban, 1921 | |
Jevgenyij Vahtangov: A XIV. Erik | 282 |
Szerafimja Birman: A XIV. Erik az Első Stúdióban | 284 |
Viktor Gromov: A XIV. Erik befejező jelenete | 286 |
Mihail Csehov: Vahtangov próbál | 287 |
Vahtangov tízéves jubileuma a Művész Színházban | 290 |
Levél Szerafima Birmannak | 293 |
A műveltség gyümölcsei színrevitelének terve. Javaslat K. Sz.-nek | 294 |
Ruben Szimonov: Csehov Lakodalomja Vahtangov rendezésében | 297 |
Levél Mejerholdnak, 1922. január 17. | 313 |
A Dibuk a Habima Stúdióban, 1921-1922 | |
Jurij Zavadszkij: A Dibuk a Habima Stúdióban | 315 |
R. Ben-Ari: Vahtangov a Dibuk próbáin | 319 |
Gozzi Turandotja a Harmadik Stúdióban, 1921-1922 | |
Nyikolaj Gorcsakov: A Turandot díszleteinek és jelmezeinek megszületése | 324 |
Cecilija Manszurova: Vahtangovról és a Turandotról | 331 |
Ruben Szimonov: Jelenetek a Turandotból | 334 |
Anna Orocsko: Adelma szerepe a Turandotban | 337 |
Nyikolaj Gorcsakov: Az "éjszakai jelenet" és Adelma-Kalaf jelenetének próbája | 337 |
A Turandot keringője | 345 |
Levél Sztanyiszlvaszkijnak, 1922. február 27. | 347 |
Vahtangov üzenete a Turandot főpróbájának közönségéhez | 348 |
Sztanyiszlvaszkij bejegyzése a Harmadik Stúdió vendégkönyvébe a Turandot főpróbája után | 350 |
Nyemirovics-Dancsenko bejegyzése a Harmadik Stúdió vendégkönyvébe a Turandot egyik előadása után | 350 |
Levél Nyemirovics-Dancsenkónak, 1922. április 8. | 351 |
Levél Nagyezsda Bromlejnek | 354 |
Vahtangov két beszélgetése tanítványaival a teatralitásról | 355 |
Vlagyimir Lunacsarszkij: Vahtangov emlékére | 364 |
Vahtangov fontosabb szerepei és rendezései | 365 |
Amatőr és félamatőr színjátszó együttesekben | 367 |
Moszkvai hivatalos színházakban | 371 |
Tájékoztató a kötetben szereplő személyekről és színházakról | 375 |
A kötetben előforduló fontosabb szakkifejezések értelmezése | 394 |
Tájékoztató bibliográfia | 401 |