1.061.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika 4. osztály

Annotált irodalomjegyzék az általános iskola 4. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Debrecen
Kiadó: Debreceni Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím: Tantárgyi Ajánló Bibliográfiák
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7288-02-3
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi évtizedekben megindult egy folyamat, amelyet egy szóval leginkább matematizálódás néven emlegetnek. Korunkra ez a folyamat felgyorsult, matematika nélkül manapság már mozdulni sem lehet.... Tovább

Előszó

Az utóbbi évtizedekben megindult egy folyamat, amelyet egy szóval leginkább matematizálódás néven emlegetnek. Korunkra ez a folyamat felgyorsult, matematika nélkül manapság már mozdulni sem lehet. Épp ezért nagy súlyt kell fektetni a jövő generációjának nevelésére, matematikai ismereteinek bővítésére. Előtérbe került a matematikai gondolkodás, a problémamegoldó gondolkodás, illetve a logika készség fejlesztése. Ez pedig elsősorban a pedagógusok feladata, főleg a matematikát tanító pedagógusoké, akik számára bibliográfiám készült.
A matematikai alapok kialakításán, megtanításán túl egy másik feladat is előtérbe került: a könyvek szeretetére nevelés, a többkönyvűség elvének megvalósítása. A tömegkommunikációs eszközök (TV, rádió, video stb.) térhódítása korában a pedagógusnak minden eszközt meg kell ragadnia, rá kell vezetni a gyereket arra, hogy használja és szeresse a könyvet, meg kell mutatni az előnyeit, bemutatni azt is, hogy a könyvből játszva is lehet tanulni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a pedagógus ismerje szakmájának irodalmát, s ezáltal is egyfajta többletet tudjon nyújtani a gyerekeknek. Különösen vonatkozik ez a matematikára, amelyet nagyon sok tanuló csak idegenkedve tanul, nem ismeri fel szépségeit, egy szükségszerű rossznak tartja. Ennek oka jórészt az eddigi rossz tanítási módszerekben van. A korszerű matematika oktatásban nemcsak a tankönyvre kell támaszkodni, meg kell tanítani a gyereket tanulni, ehhez próbáltam segítséget adni munkámban. Vissza

Tartalom

Bevezetés4
A 4. osztályos matematikaanyag tanításához felhasználható kézikönyvek9
1. ciklus
Állítások igazságának eldöntése14
Nyitott mondatok kiegészítése igazzá, nem igazzá15
Műveletek az ezres számkörben. Műveleti tulajdonságok. Szöveges feladatok16
Sorozatokban táblázatokban szabályok keresése. Szabályok kifejezése nyitott mondattal, nyíllal17
Mérések19
2. ciklus
Osztályozások adott szempont szerint. Osztályozások több szempont szerint22
Relációk ábrázolása gráfokkal, színezéssel23
Számrendszerek, helyi értékrendszerek23
Testek építése, síkidomok előállítása25
Összes lehetőség keresése, diagramok. Azonos gráfokra vezető kombinatórikus feladatok27
3. ciklus
Állításokhoz halmazok összeállítása31
Halmazok jellemzése állításokkal31
Valóság és nyitott mondat kölcsönös megfeleltetése; szöveges feladat és nyitott mondat32
Több művelet összekapcsolása; zárójel32
Területmérés növekvő pontossággal33
Adatok gyűjtése, rendezése, ábrázolása34
4. ciklus
Halmazok megadása tulajdonsággal37
"Nem kisebb", "nem nagyobb"37
Sorozatok adott számú elemének kitalálása37
Összekapcsolt gépek38
Szöveges feladatok felesleges adatokkal, hiányos feltételekkel is39
Sík és tengelyes tükrözés40
5. ciklus
Törtszám54
6. ciklus
Nyitott mondat megoldása próbálgatással45
Írásbeli szorzás kétjegyű számmal; az eredmény előre becslése45
Mérések szabványos egységekkel46
Kapcsolatok keresése. Valószínűségi megfigyelések46
7. ciklus
Halmazok egymáshoz való viszonya; alaphalmaz-részhalmaz, részhalmaz-kiegészítő halmaz; alá- és fölérendelt fogalmak, tagadás49
Negatív számok49
Szögmérés50
8. ciklus
Különbség-, hányadsorozat. Összegsorozat52
Sorozatok, függvények menetének rendszeres vizsgálata. Nyitott mondat megoldása tervszerű próbálgatással52
Oszthatósággal kapcsolatos feladatok53
Zárójelek elhagyására vonatkozó megállapítások54
Gyakoriság; valószínűbb, kevésbé valószínű54
9. ciklus
Írásbeli osztás egyjegyűvel57
Néhány relációtulajdonság57
Nyújtás és zsugorítás58
Szakaszok másolása körzővel; arányok összevetése. Felezés közelítéssel59
Egy adat rendszeres változtatása; sorozat készítése, folytatása59
Hatványozás, hatványjelölés59
10. ciklus
Halmazok metszete, több feltétel egyidejű teljesülése62
Nyitott mondat megoldása grafikus módszerrel63
Szöveges feladatok63
Nagyítás, hasonlóság64
11. ciklus
Nyitottmondat-rendszerek67
Arányosságok67
Egybevágósági transzformációk68
A törtszám, mint két egész hányadosa69
12. ciklus
Halmazok egyesítése; logikai "vagy"72
Sorozatok és függvények tapasztalati adatokból72
13. ciklus
Halmazokra vonatkozó állítások tagadása. Átfogalmazás egyező jelentésű állítássá74
Számtani közép74
14. ciklus
Kapcsolatokról következtetés új kapcsolatokra76
Testhálók76
15. ciklus
Műveleti azonosságok. A négy alapművelet együttes gyakorlása79
Írásbeli műveletek gyakorlása; az ellenőrzés célszerű megválasztásával79
Oszthatósággal kapcsolatos feladatok80
Egy, vagy több adat rendszeres változtatása; táblázatok kitöltése81
Függelék82
Mutatók
Szerzői névmutató92
Címmutató94
Sorozatmutató97
Tárgymutató98

Vadászné Balogh Mária

Vadászné Balogh Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vadászné Balogh Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem