1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filmrendező és a filmszínész művészete

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 258 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Vszevolod Pudovkin nemcsak mint rendező tartozik a filmművészet legnagyobbjai sorában, hanem elméleti munkássága is rendkívül jelentős, egyes kérdésekben korszakalkotó. Balázs Béla, Szergej Eisenstein és Rudolf Arnheim mellett ő a némafilm korának egyik legnagyobb teoretikusa.
Most megjelnet válogatott tanulmányai három főkérdés köré csoportosulnak: a realizmus kérdése a filmművészetben, a montázs mint a kinematográfiai szemlélet és kifejezés alapja, a színész szerepe és jelentősége a filmen. Halhatatlan filmalkotásai - Az anya, Szentpétervár végnapjai, Dzsingisz Khán utóda - mellett a filmművészet titkait elemző gondolatai is a film fejlődésének fontos útjelzői maradnak.

Tartalom

Előszó5
Hogyan lettem rendező?9
A filmrendező művészete
A FILMRENDEZŐ ÉS A FILMANYAG23
A filmanyag sajátosságai23
Film és színpad23
A film módszere24
A kinematográfiai idő és tér27
A film anyaga28
Elemzés30
A montázs: a kinematográfiai elemzés logikája32
A rendezőknek be kell avatkoznia a mozgásba
Az anyag megszervezése a felvétel céljaira36
A plánok összehangolása38
A "véletlen anyag szervezése38
Ábrázolás a filmvásznon42
A rendezői munka technikája44
A rendező és a forgatókönyv46
A film "környezete"46
Emberek a környezetben49
A film ritmusának meghatározása51
A rendező és a színész52
Az együttes52
A kifejező mozgás53
A kifejező tárgy54
A rendező: az együttes megalkotója55
A rendező és az operatőr56
Az operatőr és a kamera56
A kamera és a nézőpont57
A mozgás fényképezése58
A kamera rákényszeríti a nézőt, hogy úgy lásson, ahogy a rendező akarja59
A képszerkesztés60
A laboratórium64
A kollektivitás: a filmmunka alapja65
A FORGATÓKÖNYV66
Bevezetés66
Mi a "technikai forgatókönyv"?67
A forgatókönyv szerkezete68
A téma69
A téma cselekményes megformálása69
Plasztikus anyag71
Az anyag feldolgozásának módszere73
A montázs mint a benyomáskeltés fegyvere77
Az idő közelképen80
A montázs86
A filmszínész művészete és Stanyiszlavszkij rendszere
A színész a filmen105
Színház és film105
Ellentmondások a színész munkájában110
A színészi munka szétdaraboltsága a filmen115
A tagoltság elméleti előfeltételei120
A próba-munka126
A montázs-alak132
A dialógus140
A hang és a kép kettős ritmusa145
Dikció, maszk, gesztus149
A színészi alakítás realizmusa154
A "nem színésszel" végzett munka158
A szerep kiválasztása163
Az alkotó kollektíva166
Egyéni tapasztalatok172
Összefoglalás175
A realizmus, a naturalizmus és Sztanyiszlavszkij "rendszere"178
A filmszínész munkája és Sztanyiszlavszkij "rendszere"193
Az alkotó nevelésről237
Függelék
Jegyzetek247
Név- és filmcím-mutató251

V. I. Pudovkin

V. I. Pudovkin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: V. I. Pudovkin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A filmrendező és a filmszínész művészete A filmrendező és a filmszínész művészete A filmrendező és a filmszínész művészete

A gerinc foltos, elszíneződött. Az előlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
3.800 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba