Előszó
Erőteljes verseny, a piacon megjelenő új versenytársak, új termékek és a termékekkel, szolgáltatásokkal szembeni új elvárások gondoskodnak a piac mind gyorsabb változásáról. Az Európai Belső Piac...
Tovább
Előszó
Erőteljes verseny, a piacon megjelenő új versenytársak, új termékek és a termékekkel, szolgáltatásokkal szembeni új elvárások gondoskodnak a piac mind gyorsabb változásáról. Az Európai Belső Piac kialakulása és mindenekelőtt a kelet-európai változások további, ma még nem látható átalakulásokat eredményeznek, és szükségessé teszik a piacok földrajzi újraelosztását.
A vállalkozásoknak egyre kevesebb reakcióidő áll rendelkezésükre, hogy alkalmazkodjanak a változásokhoz, az eredményes működéshez megbízható navigációs eszközökre van szükségük.
Az elektronikus adatfeldolgozás elengedhetetlen feltétele a gyors reagálásnak és annak is, hogy megfelelő mennyiségű információt tudjunk gyűjteni és feldolgozni. A számítógépes adatgyűjtés és kiértékelés lehetővé teszi, hogy a vállalkozás ne csak az aktuális adatokkal legyen tisztában, hanem a rövid távon kívánatos kombinációkkal és mutatószámokkal is.
Az értékelés minősége természetesen a bemenő adatok minőségétől függ. Ezért van nagy jelentősége az eladóknak és képviselőknek, akik közvetlen kapcsolatban állnak a piaccal. A vevőkkel való közvetlen kapcsolatuk alkalmassá teszi őket arra, hogy időben felismerjék a piaci helyzet alakulását, változását.
Ha az eladókat és képviselőket ilyen szempontból erőteljesen bevonjuk a piackutatásba, be kell tartanunk néhány alapszabályt:
- Tudatosítani kell, hogy milyen előnyei származnak a marketingnek a piacelemzésből és piackutatásból.
- A tudatosítás és az információk gazdasági megszervezése mellett gondoskodni kell a háttéradatok és a gyakorlati adatfelmérési módszerek megismertetéséről is. Az üzlet- vezetőknek és eladási vezetőknek gondoskodniuk kell a megfelelő jelentésekről is.
Vissza