1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti stratégia - üzleti tervezés

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím: Alkalmazott stratégia
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-2421-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 42508. Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tartalmas és érdekes felsőoktatási tankönyvet tart kezében az olvasó, s egyben sajátos vállalati tervezési útmutatót is - több szakmai újdonsággal. A tankönyv a tervezésnek azokat a tartalmi elemeit hangsúlyozza, amelyeket kevésbé érint a nyugati és hazai szakirodalom. A szerző gyakorlatiasan és szemléletesen mutatja be a tervezés menetét és "fázistermékeit" mind stratégia, mind az üzleti tervezés területén. Hangsúlyozza lépték és tartalom összefüggését, a kétféle tervtípus rokon és eltérő vonásait.
Újdonságként kerül az olvasó elé az AGISTRA folyamatmodell, az eddig sehol sem publikált OLIGOFED ígéretesség-hasznosság térkép, az akció-potenciál és akciókapacitás fogalomhasználata és a stratégiai akciók sajátos csoportosítása. A mű zárófejezete a gerkeni jövőszemlélettel átitatott jövőorientált marketing gondolatköréből ad ízelítőt, és olyan új irányzatokat vetít előre, amelyekre időben fel kell készülnie a stratégiai gondolkodású cégvezetésnek.
Az illusztrációk szépek, beszédesek... Tovább

Fülszöveg

Tartalmas és érdekes felsőoktatási tankönyvet tart kezében az olvasó, s egyben sajátos vállalati tervezési útmutatót is - több szakmai újdonsággal. A tankönyv a tervezésnek azokat a tartalmi elemeit hangsúlyozza, amelyeket kevésbé érint a nyugati és hazai szakirodalom. A szerző gyakorlatiasan és szemléletesen mutatja be a tervezés menetét és "fázistermékeit" mind stratégia, mind az üzleti tervezés területén. Hangsúlyozza lépték és tartalom összefüggését, a kétféle tervtípus rokon és eltérő vonásait.
Újdonságként kerül az olvasó elé az AGISTRA folyamatmodell, az eddig sehol sem publikált OLIGOFED ígéretesség-hasznosság térkép, az akció-potenciál és akciókapacitás fogalomhasználata és a stratégiai akciók sajátos csoportosítása. A mű zárófejezete a gerkeni jövőszemlélettel átitatott jövőorientált marketing gondolatköréből ad ízelítőt, és olyan új irányzatokat vetít előre, amelyekre időben fel kell készülnie a stratégiai gondolkodású cégvezetésnek.
Az illusztrációk szépek, beszédesek és jól érzékeltetik a tananyag lényegi összefüggéseit. Az EXCEL táblázatkezelővel készült DATATOP modell közvetlenül is segíti a tervezési ismeretek elsajátítását. A mű kiterjedt irodalmi háttere olyan érdekességeket kínál, melyek a hallgatók látókörét tágíthatják, és a gondolkodva tanulást segíthetik. Vissza

Tartalom

Előszó9
A tervezés szerepe a gazdaságban11
Terv és piac11
A piaci viszonyok hatása a tervezési szemléletre12
A tervezés elvi alapjai13
Elméleti és módszertani források14
A tervvel szemben támasztott klasszikus követelmények21
A vállalati tervezés fejlődése22
Hazai remények 22
A tervezőmunka forradalma26
Tervvariások, sávos tervek - a jövő útján26
Cégsiker és stratégia29
Elvi alapok30
Verseny és alkalmazkodás30
Ideális csapatmunka31
Jövőformáló szándék33
Diagnosztikai alapozás34
Dinamizáló időtáv és prognosztika35
Célok és lehetőségek36
A stratégia cselekvő ága36
Cél és tartalom a gyakorlatban37
Egy általános folyamatmodell39
Az AGISTRA forgatókönyv41
Intuitív környezet- és jövőtérképek43
Nagyléptékű jóslatok46
A működései kör alakítása48
A stratégiai mozgástér kerete: az idő50
Diagnosztika a gyakorlatban54
A cégdiagnózis buktatói55
A cégsiker titka56
Stratégiai célrendszer57
Akciók, tartalékok, stratégiai vezetés57
Strukturális alkalmazkodás65
Lépések, módszerek, információk65
Versenyelemzési egységek meghatározása66
Versenyelemzés a szakirodalomban67
Kritériumok68
OIigofol versenytérképmodell68
A szakértői minősítés számszerűsítése70
A versenyképesség pontozása71
Pozíciómátrix, esélymátrix felvázolása71
Az ígéretessés és hazsnosság OLIGOFED mátrixa72
Diagnózis és cégterápia73
Magyar cégek tipikus gyengéi74
Az erős pontok76
Kockázatkerülő sémák, esélyek77
Privatizációs kilátásaink78
Üzleti és céggyarapítás79
Tulajdonváltás a múlt árnyékában80
Stratégiai gondolkodásminták82
Üzleti terv és cégérték kapcsolata84
Az üzleti terv tartalma85
Lehetőségelemzés86
Az üzleti terv célrendszere88
Alapos felvételvizsgálat90
Informatikai alapok91
A versenytársak követésének esélyelemzése94
Inflációs hatásokkal szembenézve96
A vevőorientáció fontossága96
Információs célállapot97
Üzleti információk - emberközelben98
Üzleti információk hasznosítása100
Hozamkövetelmény és motiváció102
Üzemkövetelmény és motiváció104
Üzleti tervfejezetek tartalma108
Tervszámítások a gyakorlatban110
Üzleti terv és menedzseri mozgástér111
Menedzseri szerepek113
A "tervbe bújtatott" eredmények115
Hatásvizsgálatok a piacgazdaságban118
Befektetői sikersklála119
Strukturális hatékonyság mint sikermérce119
Az éves jelentések informatív értéke120
Az anyacég befektetéseinek differenciált kezelése122
Ajánlott elemzésmódok123
Célszerű megítélési irányelvek123
Jövőorientált marketing127
Marketing: A társadalmi csere motorja127
A marketing szerepe az üzleti sikerben127
Marketingmozgástér napjaink piacgazdaságában128
Piac és jövőorientáció130
Globális trendek és marketingvetületeik131
Jövőorientált marketingkultúra136
Prognosztikai eszköztár137
Hasznosítási esélyek137
Tervmunka a jövőben139
Függelék141
Datatop tervtábla és oligotop diagramok141
Esetjáték üzleti tervdöntések megalapozásához147
Ajánlott irodalom159
Név- és tárgymutató169

Varsányi Judit

Varsányi Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Varsányi Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem