1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti kommunikáció II.

Távoktatási tankönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bevezetés

A kommunikáció elmélet egyik rendszerezése közvetlen és közvetett kommunikációt különböztet meg. E tankönyv bevezető részének megfogalmazása szerint: „A közvetlen kommunikációban az... Tovább

Előszó

Bevezetés

A kommunikáció elmélet egyik rendszerezése közvetlen és közvetett kommunikációt különböztet meg. E tankönyv bevezető részének megfogalmazása szerint: „A közvetlen kommunikációban az adó és a vevő egymással teljes észlelési kapcsolatban áll. A kommunikációban szerepet kaphatnak olyan közlési és észlelési módok is, mint az érintés és az illatok észlelése. A közvetett kommunikációban az adó és a vevő (üzenet küldő és fogadó) közé valamilyen közvetítő eszköz - gyakran csúcstechnikai eszköz - ékelődik be. A közvetett kommunikáció leggyakoribb változata az írás. Ide tartozik továbbá a tömegkommunikáció legtöbb eszköze, a művészetek tolmácsolását szolgáló film, a rögzített kép és hang, az elektronikus információ-továbbítás egyre bővülő eszköztára."
Az írásos kommunikáció - technikai megoldásaitól függetlenül - a közvetett, személyes kommunikáció alapvető formája. A közvetlen kommunikációban az üzenet gondolati tartalmát, a kapcsolat jellegét az alapvető kommunikációs csatorna (pl. beszéd) mellett metakommunikációs elemek is közvetítik. Az írásos kommunikációban az írott szöveget (tartalom és stílus) csak a kivitelezés, a formai elemek gazdagíthatják másodlagos jelzésekkel.
Ebből következően az írásos üzleti kommunikáció során különösen törekednünk kell a pontos, szabatos fogalmazásra és a cég, valamint saját imázsunkat is befolyásoló vizuális arculati elemek (pl. levélpapír), a kivitelezés igényessége (íráskép) és az üzleti etikett (pl. udvarias hangvétel) érvényre juttatására. Az említett követelmények együttes érvényesülése vezet el a sikeres üzleti levél megszületéséhez.
Az üzleti kommunikációban tehát számos írásos elem kap szerepet és maga a levelezés is sokrétűén tagolható. Első lépésként ezen összetett eszközrendszer alkotóelemeit, funkcióit tekintjük át. Vissza

Tartalom

ÍRÁSOS KOMMUNIKÁCIÓ
1. Az írásos kommunikáció alapjai 7
11. Iratok 8
12.. Bizonylatok, bizonylat jellegű íratok 9
12.1. A bizonylatok alkalmazása 9
12.2. Néhány alapvető bizonylat 12
13. Külső és belső levelezés 17
Ellenőrző kérdések 17
Feladatok 18
Vitakérdés 18
2. Külső levelezés 19
21. Az üzleti levelekkel kapcsolatos tartalmi követelmények 19
21.1. A levél megtervezése 20
21.2. A levél szerkezete 21
21.3. Fogalmazási és stíluskövetelmények 26
22. Az üzleti levelek formai követelményei 32
22.1. Levélpapír, boríték 32
22.2. A levél részei és kivitelezése 34
23. Kereskedelmi levelezés 44
23.1. Tájékozódás 45
23.2. Üzletkötés 48
23.3. Teljesítés 57
23.4. Egyéb üzleti levelek 61
Ellenőrző kérdések 62
Feladatok 62
Javasolt irodalom 64
3. Belső levelezés 65
31. A belső levelezés tartalmi és formai követelményei 66
32. A belső írásos kommunikáció főbb fajtái 68
Ellenőrző kérdések 75
Feladatok 75
4. Iratkezelés, írásos irodai munkák 77
41. A levelek iktatása és irattározása 78
42. Irodai technika és ergonómia - 84
42.1. Az írásos kapcsolatok korszerű elemei
42.2. Az irodai munka ergonómiája 90
Ellenőrző kérdések 96
Feladatok 97
Vitakérdések 97
Javasolt irodalom 97
5. Írásos alkotómunkák 99
51. A belső szakmai tájékoztatótól a publikációig 101
52. Szakdolgozat, diplomamunka 106
52.1. A dolgozat elkészítése 106
52.2. A dolgozat ismertetése (prezentálása) 113
Ellenőrző kérdések 118
Feladatok 118
Vitakérdés 119
Javasolt irodalom 119
Felhasznált irodalom 121

Dr. Pásztor György

Dr. Pásztor György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Pásztor György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Üzleti kommunikáció II.
Állapot:
2.180 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba