1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti kommunikáció I.

Távoktatási tankönyv

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 201 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Hallgató!
A fenti jelmondat nem csupán egy ideillő idézet. A szerző szándéka szerint az ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ elsajátításának lényegére kíván utalni. Arra, hogy a tankönyv fejezetei... Tovább

Előszó

Kedves Hallgató!
A fenti jelmondat nem csupán egy ideillő idézet. A szerző szándéka szerint az ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ elsajátításának lényegére kíván utalni. Arra, hogy a tankönyv fejezetei alapgondolatokat tartalmaznak és ezek megismerése, majd továbbgondolása vezethet el a saját, egyéni állásponthoz. Ez az a kiindulási alap, amelyre - a siker érdekében - az ön kommunikációs gyakorlata, konkrét helyzetekben tanúsított magatartása épülhet.
Ehhez az alkotó jellegű tanulási folyamathoz kíván biztos alapot nyújtani ez a tananyag és természetesen a kommunikáció általános összefüggéseinek ismerete is.
A kommunikációs ismeretek korábban tanult első része - A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPJAI - a kommunikáció elméletével, a téma elsajátítását elősegítő lélektani és szociológiai alapvetéssel, a verbális és nonverbális kommunikációval, valamint a kommunikáció mindennapi életben használható gyakorlati elemeivel foglalkozik. E bő témacsoport a távoktatás első ciklusában kapott helyet, a nappali jellegű képzésben pedig az első éves program tartalmazza.
A kommunikáció már elsajátított alapjainak célja volt egyrészt átadni mindazt a tudást, ami a művelt emberek kommunikációs kapcsolataiban szerepet kaphat, másrészt elősegíteni, hogy a személyes kapcsolatokban a szellemi foglalkozásra készülő vagy ott tevékenykedő embertől elvárható illem és jólneveltség tudatos formában érvényesüljön.
Számos gyakorlati megfigyelés, az embertársainktól érkező üzenetek megértése és helyes értelmezése csakúgy, mint saját üzeneteink egyértelmű és hatásos közlése gazdagítja a - karunk valamennyi hallgatója számára egységes - kommunikációs ismeretek alapjait.
A saját élettapasztalatokra, valamint a kommunikáció tanult alapjaira építve adjuk most közre kedves kereskedelmi szakos hallgatóink számára a menedzsereknek szóló ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ anyagát. Vissza

Tartalom

Bevezető 9
I. RÉSZ
A KOMMUNIKÁCIÓ ÉS A VÁLLALATI KULTÚRA ALAPJAI AZ ÜZLETI KAPCSOLATOKBAN
1. Áttekintés a kommunikáció alkotóelemeiről és folyamatáról 15
11. A kommunikáció fogalma, folyamata, elemei 15
12. Kommunikáció formái és fajtái, szerepük az üzleti kapcsolatokban 17
Ellenőrző kérdések 20
2. A verbális és nonverbális kommunikáció alkalmazása az üzleti kapcsolatokban 21
21. A verbális kommunikáció szerepe és kifejezési módjai 21
21.1. A beszédet kísérő metakommunikáció alkalmazása 25
21.2. Az előadás szerepe és szabályai az üzleti életben 26
22. A nonverbális kommunikáció szerepe és alkotóelemei 29
22.1. A megjelenés szerepe az üzleti kapcsolatokban 30
22.2. A testbeszéd elemei és alkalmazásuk az üzleti kapcsolatokban 31
22.3. Távolságtartás üzleti helyzetekben 37
Ellenőrző kérdések 37
3. Az üzleti kultúra, a cég- és személyes imázs összefüggései 39
31. Az üzleti kultúra és megnyilvánulásai 40
31.1. A vállalati kultúra, mint a kommunikáció iránytűje 40
31.2. A vállalatok arculata 41
32. A cég- és személyes imázs összefüggései 43
Ellenőrző kérdések 46
Feladatok az első részhez 46
Vitakérdések az első részhez 47
II. RÉSZ
AZ ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ ALAPHELYZETEI
1. Álláspályázat 51
11. Az álláspályázat szerepe és alkalmazása 51
12. Előkészületek a munkaadó részéről 53
13. A munkavállaló helyzete és felkészülése 56
14. Kapcsolatfelvétel, álláshirdetés 62
15. Önéletrajz készítés 67
15.1. Alapéletrajz 67
15.2. Pályázati önéletrajzok 68
15.3. Az önéletrajz megfogalmazása és kivitelezése 75
15.4. Kísérőlevél, egyéb levelezés 78
16. Felvételi beszélgetés 85
17. Munkábaállás 90
Ellenőrző kérdések 91
Feladatok 93
Vitakérdések 93
Ajánlott irodalom 93
2. Munkahelyi kommunikáció - Értekezlet 95
21. A szervezeten belüli kommunikáció sajátosságai 95
22. Értekezlettípusok 97
23. Az értekezletek szervezése 101
24. Az értekezletek lebonyolítása 105
24.1. Az értekezlet vezetése 105
24.2. Részvétel az értekezleten 107
24.3. Értekezlet utáni teendők 110
Ellenőrző kérdések 112
Vitakérdések 112
Feladatok 112
Ajánlott irodalom 113
3. Az üzleti tárgyalás alapjai 115
31. Az üzleti tárgyalás szerepe a kereskedelmi kapcsolatokban 115
32. Tárgyalástípusok - tárgyalási témakörök 117
33. A tárgyalás előkészítése 118
33.1. A tárgyalás résztvevői 118
33.2. Tájékozódás és helyzetelemzés 122
33.3. Tárgyalási stratégia 123
33.4. Tárgyalási taktika 127
33.5. A tárgyalás szervezési és technikai előkészítése 130
34. Az üzleti tárgyalás folyamata 132
34.1. A tárgyalás bevezető része 132
34.2. Az üzleti tárgyalás érdemi része 134
34.3. Az eredmény rögzítése, a további kapcsolatok előkészítése 139
35. A tárgyalás értékelése, tárgyalás utáni teendők 140
Ellenőrző kérdések 140
Vitakérdések 141
Feladat 141
Javasolt irodalom 141
4. Kommunikáció a bolti és áruházi eladás során 143
41. Az eladók felkészítése 143
42. Az eladó felkészülése az eladói munkára 145
42.1. Vevőtípusok, a vásárlás motivációi és folyamata 145
42.2. A kereskedő közvetlen eladási előkészületei 149
43. A vevő fogadása 150
44. Kommunikáció a kapcsolatfelvételtől az elköszönésig 151
Ellenőrző kérdések 158
Feladatok 158
Vitakérdések 159
5. Telefonkommunikáció 161
51. A telefonkapcsolat kommunikációs sajátosságai 161
52. A telefonálás szabályai az üzleti életben 162
52.1. Üzleti telefonetikett 163
52.2. Egyéb szabályok és tudnivalók 168
53. Az üzleti telefonálás taktikai követelményei 170
Ellenőrző kérdések 172
Feladatok 172
6. Az üzleti etikett és protokoll alapjai
61. Illem, etikett, protokoll 173
62. Munkahelyi illemszabályok 176
63. Üzleti és kereskedői etikett 178
64. Az üzleti protokoll 186
64.1. Protokolltevékenység, protokollfeladatok 186
64.2. Az értekezlet és tárgyalás protokolláris feladatai és követelményei 187
64.3. Néhány üzleti kapcsolat és program protokolláris feladatai 194
64.4. Reprezentációs feladatok 198
Ellenőrző kérdések 199
Feladatok 200
Javasolt irodalom 200

Dr. Pásztor György

Dr. Pásztor György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Pásztor György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Üzleti kommunikáció I.
Állapot:
2.440 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba