kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 223 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-0271-4 |
Megjegyzés: | 1. kiadás. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi száma: 58 331. |
Előszó | 9 |
A kommunikáció alapjai (Dr. Raátz Judit) | 11 |
Bevezetés | 11 |
Az emberi kommunikáció | 12 |
A kommunikáció fogalma | 12 |
Egy kis történelem | 12 |
A kommunikáció nyelvi modellje | 13 |
A kommunikáció alaptételei | 16 |
A kommunikáció típusai | 17 |
A kommunikáció csatornái | 17 |
A kommunikáció kódjai | 19 |
A nem verbális jelek | 19 |
A nem verbális jelek típusai | 20 |
A szimbolikus kommunikáció | 32 |
A verbális jelek | 36 |
A beszéd és az írás | 36 |
A szóbeli kommunikáció | 37 |
A helyes beszéd, a beszédtechnika | 37 |
A mondat- és szovegfonetikai eszközök | 39 |
A szóbeli kommunikációs kapcsolatok | 42 |
A kapcsolatfelvétel | 42 |
A kapcsolat tartása | 45 |
A beszélgetés | 45 |
A vita | 48 |
Az előadás | 49 |
A kapcsolat lezárása | 51 |
Kapcsolat telefonon | 51 |
Az írásbeli kommunikáció | 53 |
A kapcsolatfelvételt segítő névjegy | 54 |
Az önéletrajz | 56 |
A levél | 61 |
A hivatalos levél | 61 |
Általánosan használt kisebb ügyiratok | 73 |
Feladatok | 76 |
Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 87 |
Az üzleti tárgyalás (Langer Katalin) | 89 |
Bevezetés | 89 |
Az üzleti kommunikáció mint alkalmazott kommunikáció | 90 |
A tárgyalás | 94 |
A tárgyalás jelentősége | 95 |
A tárgyalási helyzet | 95 |
Összefoglalás | 97 |
A sikeres tárgyalófél | 98 |
Az együttműködés és kommunikáció elve | 98 |
A szerep mint interakciós forma, a szerepteljesítés | 99 |
Tárgyalási készségek, tulajdonságok | 100 |
Tárgyalási stílus, stratégia, taktika | 107 |
Kultúrák és tárgyalási stílusok | 109 |
Összefoglalás | 111 |
A nyolcfázisú tárgyalási modell | 113 |
Az előkészület | 115 |
A tervezés, átgondolás fázisa | 115 |
A ráhangolás fázisa | 122 |
Az interakció | 125 |
A légkörteremtés fázisa | 125 |
A bizalomkeltés, szükségletfelmérés fázisa | 128 |
Az aktív ráhatás, motiválás fázisa | 133 |
Az elfogadtatás (döntés, megegyezés) fázisa | 141 |
A lezárás, befejezés fázisa | 141 |
Az utógondozás | 143 |
Az értékelés, státuselemzés fázisa | 143 |
Összefoglalás | 145 |
Feladatok | 147 |
Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 150 |
Az önismeret, mások ismerete (Langer Katalin) | 151 |
Bevezetés | 151 |
A tréning | 152 |
A tréning fogalma | 152 |
A tréning célja és funkciója | 154 |
A tréning története | 154 |
Az első szakasz | 155 |
A második szakasz | 156 |
A harmadik szakasz | 158 |
A negyedik szakasz | 158 |
A tréningmódszer magyarországi története | 159 |
A tréningmódszer elméleti háttere | 160 |
Csoportdinamikai ismeretek | 160 |
A csoport fogalma | 161 |
Csoporttípusok | 161 |
Csoportfejlődés | 162 |
Szerepek a csoportban | 163 |
A konfliktus | 164 |
Konfliktusmegoldási stílusok | 165 |
Összefoglalás | 170 |
Feladatok | 171 |
A személyiség | 173 |
Az önismeret jelentősége az üzleti kommunikációban | 173 |
A személyiség a különböző nézőpontok és elméletek tükrében | 174 |
A diszpozicionális nézőpont | 174 |
Típus- és vonáselméletek | 174 |
Az interakcionizmus | 176 |
A motivációszemléletű megközelítés | 177 |
Összefoglalás | 181 |
A biológiai nézőpont | 181 |
Bluss és Plomin elmélete | 182 |
Zuckerman elmélete | 182 |
A hormonok a viselkedés szervezésében | 183 |
Összefoglalás | 183 |
A pszichoanalitikus nézőpont | 184 |
Az analitikus elmélet vagy freudizmus | 184 |
A személyiség fejlődése | 191 |
A kötődéselmélet | 197 |
Erikson elmélete | 198 |
Összefoglalás | 201 |
A tanulásellméleti nézőpont | 201 |
A formálás | 205 |
Az önmegerősítés | 206 |
Kontrollhelyelvárások | 207 |
A hatékonysági elvárások | 208 |
A megfigyeléses tanulás | 208 |
Összefoglalás | 210 |
A fenomenológiai nézőpont | 210 |
Az önmegvalósítás | 210 |
Az önmeghatározás | 211 |
Összefoglalás | 212 |
A kognitív önszabályozás nézőpontja | 212 |
A kogníció fogalma | 212 |
Az énséma | 212 |
Az önszabályozás | 213 |
A célválasztás | 213 |
A visszacsatoláson alapuló kontroll | 214 |
Összefoglalás | 216 |
A személyiség fogalma | 216 |
Feladatok | 218 |
Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 219 |
Kulcsfogalmak | 220 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.