1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti kommunikáció

Szerző
Lektor
Gyöngyös
Kiadó: Szent István Egyetem Gazdálkodási és Mezőgazdasági Főiskolai Kar
Kiadás helye: Gyöngyös
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 125 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy tanítási célból írt anyagot - hasonlóan bármely egyéb kommunikációs formához - valamiféle figyelemfelkeltéssel vagy legalábbis a ráhangolódást segítő gondolattal illik kezdeni. Már ha van ilyen... Tovább

Előszó

Egy tanítási célból írt anyagot - hasonlóan bármely egyéb kommunikációs formához - valamiféle figyelemfelkeltéssel vagy legalábbis a ráhangolódást segítő gondolattal illik kezdeni. Már ha van ilyen ötlete a "szerző"-nek. Nekem most speciel nincs. így aztán megfordítom a jegyzetek írásánál szokásos rendet, és előre leírom a formabontó összefoglalást. A könyv elején egy kis kommunikáció elmélettel foglalkozom. A kommunikáció sok-sok szavunkhoz hasonlóan latin eredetű kifejezés. Röviden néhány szóval leírható: tájékoztatás, hírközlés, információk adás-vétele. Ezzel meg is vagyunk. Bővebben majd később. A továbbiakban a kommunikáció egynéhány speciális esetével találkozhat, azaz az üzleti kommunikáció néhány kérdését igyekszem körülírni. Ez így persze még homályos. Talán segít, ha elárulom, hogy az ellenvetések kezelése, az aktív figyelem, a tárgyalás, a visszacsatolás, a média kezelés, és a prezentáció tartozik ide. A következő fejezet szintén nem hosszú, és az üzleti levelezésről olvashat benne. Milyen szabályokat célszerű egy üzleti levél írásakor betartani és hogyan nézzen ki egy hivatalos levél. Ebben a fejezetben talál néhány nem túl eredeti gondolatot az önéletrajz írás fortélyairól és a motivációs levélről. Ha már eddig eljutott, alig van valamennyi hátra. Az utolsó fejezet elolvasásával az üzleti életben is fontos udvariassági, protokolláris ismereteit újíthatja fel. Láthatja, hogy itt csupa-csupa olyan dologgal fog találkozni, amit már többé-kevésbé ismer. Legfeljebb kicsit rendszerezheti magában, kicsit megújíthatja, netán itt-ott enyhén bővítheti tudását, tapasztalatát. Remélem, nemcsak tananyagot vesz most a kezébe, hanem egy életszerű, használható, érdekes és olvasmányos anyagot is, higgye el, számomra már az is megtisztelő, ha végigolvassa. Még egy dologra szeretném felhasználni, ezt a gondolatmenetet: megköszönöm dr. Németh Erzsébetnek, hogy engedte kéziratait felhasználni, lektoraimnak Elekes Juditnak és Mentusz Károlynak javító szándékú segítségét és Nagy György kollégámnak a kézirat megszerkesztését. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ HELYETT 3
1. TÖREDÉKEK A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETBŐL 4
1. 1. A kommunikáció fogalma, folyamata és korlátai: 4
1. 2. A kommunikáció alapvető jellemzői 8
1. 3. A verbális kommunikáció 11
1. 3. 1. A nyelv és jellemzői 11
1. 3. 2. A nyelv, mint a gondolkodás eszköze 12
1. 3. 3. A nyelv és a kultúra összefüggése 12
1. 3. 4. A nyelv és az adott helyzet összefüggése 13
1. 3. 5. A csoportnyelv 14
1. 3. 6. A diszkvalifikált (nem minősíthető) üzenetek 14
1. 3. 7. Metanyelv, metakommunikáció 15
1. 3. 8. A kérdezés 15
1. 3. 9. A beszélgetés elindítása 17
1. 3. 10. A meggyőző közlés 19
1.4. Nonverbális kommunikáció 21
1. 4. 1. A nonverbális kommunikáció jellemzői 21
1. 4. 2. A nonverbális kommunikáció funkciói 22
1.4. 3. A nonverbális kommunikáció csatornái 23
2. A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ NÉHÁNY SPECIÁLIS ESETE 34
2.1. Az ellenvetés kezelése 34
2. 2. Az aktív figyelem 38
2. 3. A tárgyalás 41
2. 4. A személyek közötti visszacsatolás 49
2.4. 1. A személyek közötti visszacsatolás funkciói 50
2. 4. 2. A személyek közötti visszacsatolás folyamata 51
2. 4. 3. A visszacsatolás adása 57
2 4 4. A visszacsatolás fogadása 61
2. 5. Médiakezelési tanácsok 66
2.6. Prezentáció 77
2. 6. 1. Felkészülés az üzleti prezentációra 72
2. 6. 2. Bemutatás, bemutatkozás 73
2. 6. 3. A prezentáció megnyitása 75
2. 6. 4. Témakifejtés 78
2. 6. 5. Audiovizuális eszközök használata 87
3. ÜZLETI LEVELEZÉS 87
3. 1. Az üzleti levél fogalmazása 87
3. 1. 1. Tapintatos 88
3.1.2. Személyes hangvétel 90
3.1.3. Pozitív tónus 91
3. 7. 4. Aktív szerkezetek használati 92
5. 7. 5. Tiszta szerkezet, egyöntetűség 93
5. 1. 6. Összefüggő. következetes fogalmazás 95
3. 1. 7. Világos fogalmazás 97
3. 7. 8. Tömör, velős fogalmazás 98
3. 7. 9. Olvashatóság 707
3. 1. 10. Korrekt helyesírás, korrekt mondatszerkesztés 702
3. 2. A levél részei és megjelenítése 102
3. 2. 7. A levél kellékei 103
3 2. 2. Az üzleti levél állandó részei 104
3. 2. 3. A levél egyéb kiegészítő részei 108
3. 2. 4. A levél formátuma 109
3. 3. A levél tervezése 109
3. 5. 7. A levél fő céljának meghatározása 110
3. 3. 2. A megcélzott olvasó feltérképezése 110
3. 3. 3. A gondolatok megválasztása és gondolati láncra fűzése 111
3. 3. 4. A legmegfelelőbb kommunikációs csatorna kiválasztása 111
3. 4. A levél írása és felülvizsgálata 112
4. KULTURÁLT VISELKEDÉS AZ ÜZLETI ÉLETBEN 114
4. 1. Apró kellemetlenségek 114
4. 2. Bemutatkozás, bemutatás 115
4. 3. Köszönés 115
4. 4. Üzleti vacsora 116
4. 5. Utcai, lépcsőházi viselkedés 117
4. 6. Ajándékozás 118
4. 7. Telefonálás 119
4. 8. Pontosság 121
IDEGEN SZAVAK ÉS KIFEJEZÉSEK 123
IRODALOMJEGYZÉK 125

Dr. Radó András

Dr. Radó András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Radó András könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem