1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti informatika

(Üzlet és informatika)

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: INOK Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9625-00-0
Megjegyzés: Fekete-fehér képekkel illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az informatika és ezen belül az üzleti informatika pár évtizedes története során állandó változáson ment és megy keresztül. Ennek a szakterületnek a kezdetei a múlt század ötvenes-hatvanas éveire... Tovább

Előszó

Az informatika és ezen belül az üzleti informatika pár évtizedes története során állandó változáson ment és megy keresztül. Ennek a szakterületnek a kezdetei a múlt század ötvenes-hatvanas éveire nyúlnak vissza, amikor a vállalati számítógépeket adatfeldolgozásra használták. A hatvanas évek végén, a hetvenes években fokozott mértékben kezdik felismerni az információ, a naprakész informáltság jelentőségét. Ezt az igényt a vezetői (menedzsment) információs rendszerekkel elégítették ki. A vállalati működés hatékonyságának fejlesztését szolgálták a 80-as évektől kezdődően a vezetői információs rendszerek szolgáltatási készletének bővítése, a döntéstámogató és a felső vezetést szolgáló, a főbb folyamatok összegzett eredményeit grafikusan is megjelenítő, a főbb vállalati működési paraméterek változásainak hatásait is modellező információs rendszerek. A hagyományos vállalati információs rendszerek itt bemutatott fejlődése, szolgáltatási spektrumának kiszélesedése egyrészt az információtechnológia és a távközlés eszköztárának mindenkori lehetőségeire épült, másrészt tükrözte azt a folyamatot, amely a számítástechnika és alkalmazásának korabeli vállalati megítélésében a „szükséges rossz"-tól az „irányítás nélkülözhetetlen eszköze" vélekedésig terjedt. A 90-es években már nyilvánvalóvá vált, hogy az egyes vállalatok versenyképességének megszerzéséhez és megtartásához naprakész információk szükségesek a vállalat működési körét érintő műszaki, tudományos, technológiai, gazdasági témákról, a piac alakulásáról, a versenytársakról, a jogszabályokról (külső információk) és természetesen fokozott mértékben vonatkozott ez az összes vállalati folyamatra is (belső információk). Ezek összegyűjtése, tárolása, feldolgozása és a műszaki-gazdasági döntések alapjául szolgáló szolgáltatása egyre nagyobb anyagi és szellemi ráfordításokkal járó terheket ró a gazdálkodó szervezetekre. A piaci verseny és a technológiai fejlődés miatt a rendszerek - természetesen elsődlegesen a nagyobb vállalkozások rendszerei - kiegészülnek üzleti intelligenciaalkalmazásokkal. Az utóbbi néhány évben vált meghatározó igénnyé, a nagyobb vállalkozások számára már követelménnyé az Interneten való megjelenés, lett általános a vállalatok információs rendszerében az internetes megoldások alkalmazása. Az üzleti élet egyes területein napjainkban egyre jelentősebb szerepet kap az e-Business, ahol valójában maga az „üzlet" tevődik át a korábbi fizikai térből az IT és a kommunikáció, mai kifejezéssel élve az infokommunikáció által képzett virtuális térbe. Vissza

Tartalom

Bevezetés | 5
1. Meghatározások, definíciók 9
2. Vállalatok informatikai stratégiája 15
2.1. Az IT és a vállalati információs rendszerek fejlődése 17
2.2. Az IT szerepe a vállalati stratégiában 24
2.3. Információs rendszerek használatát kikényszerítő tényezők 30
2.4. Stratégiai információs rendszerek 33
3. Információs rendszerek fejlesztése 37
3.1. Stratégiai szakasz 43
3.2. Módszertani szakasz 44
3.3. Számítógéppel segített rendszerfejlesztés (CASE) 47
4. Új irányzatok a vállalati folyamatok fejlesztésében és ezek informatikai
vonatkozásai 51
4.1. Minőségirányítás, teljes körű minőségmenedzsment (TQM) 54
4.2. Üzleti folyamatok átalakítása (BPR) 57
5. Vállalati információs rendszerek alkalmazásának előkészítése 63
5.1. Vállalati adatbázisok 65
5.1.1. Cikktörzs 66
5.1.2. Darabjegyzék és receptura 67
5.1.3. Technológiai műveletterv 68
5.1.4. Homogén munkahelyek 69
5.1.5. Egyéb adatbázisok 70
5.1.6. Adatbázisok nagysága 71
5.1.7. Az adatbázisok szerepe 73
5.2. Vállalati számrendszerek, bizonylatok 73
5.3. Termelő vállalatok modellezése 75
5.4. A gyártás típusa, jellege és a gyártási rendszer 77
5.5. Logisztikai rendszerek és filozófiák 79
5.5.1. „Éppen időben..." (JIT) 80
5.5.2. Kanban 81
5.5.3. Anyagszükséglet- és termelési erőforrás-tervezés (MRP) 82
5.5.4. Optimalizált termelési technológia (OPT) 85
5.5.5. Logisztikai filozófiák összehasonlítása 85
5.6. Készletezési politika 86
5.6.1. Beszerzési lehetőségek 87
5.6.2. Készletezési szempontok 87
5.6.3. ABC analízis 89
5.7. Kontrolling 90
6. Üzleti folyamatok támogatási lehetőségei 95
6.1. A számítógéppel integrált gyártás megvalósítása (CIM) 97
6.2. Termelésütemező rendszerek 100
6.3. Hálótervezés a termelésmenedzsmentben 102
6.4. Integrált erőforrás-tervező és vállalatirányítási információs (ERP) rendszerek 105
6.5. Szolgáltató cégek vállalatirányítási rendszerei 110
6.6. Vállalati eszközmenedzsment (EAM) 113
6.7. Workflow rendszerek 113
6.8. Folyamatok szimulációja 115
6.9. Archiválás 116
6.10. Elektronikus adatcsere (EDI) 118
6.11. Internet 120
6.11.1. Intranet 124
6.11.2. Extranet 126
6.11.3. Az Internet néhány üzleti alkalmazása 127
6.11.4. Az elektronikus kereskedelem (e-Commerce) biztonsági problémái 129
6.11.5. Az elektronikus (digitális) aláírás és dokumentum 131
6.12. Mesterséges intelligencia, szakértői rendszerek 137
6.13. Üzleti intelligencia alkalmazásai 140
6.13.1. Vezetői információs rendszerek 141
6.13.2. Döntéstámogató rendszerek 141
6.13.3. Adattárházak 142
6.13.4. Stratégiai döntéstámogató rendszerek (BSC) 144
6.13.5. Az ellátási lánc kezelés (SCM) 145
6.13.6. Ügyfélkapcsolat kezelés (CRM) 146
7. információs rendszer kiválasztása és bevezetése 151
7.1. Követelményrendszer és az elvárások megfogalmazása 155
7.2. Kiválasztási szempontok 156
7.3. Kiválasztás 159
7.4. A bevezetés lépései, projekt nehézsége, kockázata 163
7.5. A bevezetéshez kapcsolódó szervezési kérdések 168
7.6. Mibe kerül egy vállalati információs rendszer? 169
8. információs rendszerek üzemeltetése 175
8.1. Problémakezelés 178
8.2. Konfiguráció-kezelés 179
8.3. Változáskezelés 180
8.4. Kapacitásmenedzsment 180
8.5. Rendelkezésreállás menedzsment 181
8.6. Információs rendszerek fizikai és operatív védelme 182
8.7. Erőforrás-kihelyezés (Outsourcing) 185
8.8. Alkalmazás-szolgáltatás (ASP) 188
9. JÖVŐKÉP 191
9.1. Információs társadalom 193
9.2. A konvergencia 208
9.3. A digitális kor üzleti világa 209
Mellékletek 219
1.sz. Rövidítések jegyzéke 221
2. sz. Integrált vállalatirányítási információs rendszerek és forgalmazóik
Magyarországon 227
3. sz. Szerződés egy megoldásszállítóval ERP rendszer bevezetésére (minta) 233
4. sz. Diszkrét termelési folyamatok modellezése ERP rendszerrel 251
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem