1.060.346

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti etika

Szerző
Budapest
Kiadó: Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 430 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-638-362-6
Megjegyzés: Hatodik, bővített, átdolgozott kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Van olyan, hogy egy könyv témáját lassan utoléri a valóság és az üzleti gyakorlat. Úgy tűnik ez történt az Üzleti etika könyv hatodik átdolgozott kiadásával is. A témakör, amely a nemzetközi... Tovább

Előszó

Van olyan, hogy egy könyv témáját lassan utoléri a valóság és az üzleti gyakorlat. Úgy tűnik ez történt az Üzleti etika könyv hatodik átdolgozott kiadásával is. A témakör, amely a nemzetközi vállalati gyakorlatban jó egy évtizede életbe- és profitba vágó, a hazai gazdasági szereplők között is megkerülhetetlen kérdéssé vált. Ami egy évtizede néhány magyar kutató hóbortjának számított, és csak néhány etikailag érzékeny ágazatot (pld. vegyipar, gyógyszeripar) érintett, az mára az igazgatótanácsok gyakori döntésbefolyásoló szempontjává fejlődött. Ezt a vállalati trendet követve, a nemzetközi üzleti iskolák gyakorlatához hasonlóan a magyar gazdasági felsőoktatásban is az alap- és a mesterképzések gyakran kötelező kurzusává vált.
A könyv előnye, hogy szerkesztője tudatosan széles témakörből válogat, hogy az üzleti etika lehetőleg egyetlen kapcsoló területe se maradjon érintetlenül. Szintén kiemelendő az egyes fejezetek szerzőinek sokfélesége. A Budapesti Gazdasági Főiskola Menedzsment és Emberi Erőforrások Intézetének szakmai műhelyén kívül a Főiskola társtanszékeinek, valamint számos más hazai felsőoktatási intézmény, így a Budapesti Corvinus Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem oktatói és kutatói is írtak fejezeteket.
A könyv előző kiadásaiban már megszokott gyakorlatorientáltságot ezúttal is biztosítják a szakmai szervezetek - mint az APEH, a PSZAF és a Reklámszövetség - munkatársai által írt fejezetek, valamint az újságírók, hallgatók és gyakorlati szakemberek által gyűjtött számos példa.
A hatodik kiadás újdonsága többek között a pénzügyi-, banki- és biztosítási etika integrált szemléletű megközelítése. A könyv a szerzők sokféle szakmai háttere miatt biztosítja az üzleti etika megközelítésének széles tárházát, a szerkesztő kutatási témában eltöltött több évtizedes tapasztalata viszont mindezek strukturált egyberendezését, a témák jól követhető logikájú egymás után fűzését garantálja. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
I. Erkölcs, etika, szaketikák 7
II. Az emberi erőforrás menedzselésének etikai vetületei 32
III. A pénzügyi közvetítéssel kapcsolatos etikai kérdések 99
IV. A fogyasztóvédelem erkölcsi kérdései 143
V. Az üzleti kommunikáció etikájának néhány kérdése 206
VI. Reklámetika 235
VII. Az informatikai társadalom etikai kérdései 283
VIII. Adómorál 317
IX. A számviteli munka etikája - A vállalatok társadalmi átvilágítása, etikus befektetés 340
X. A nemzetközi üzleti élet etikája 392
Felhasznált és ajánlott irodalom 423
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem