A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
MÓDSZERTANI JAVASLAT A PÉLDATÁR HASZNÁLATÁHOZ
- A példatár segítséget ad a tananyag megértéséhez. Bár a tankönyv tartalmaz példákat, azok köre és annotációja lényegesen szűkebb, mint a példatáré. Javasolt, hogy az egyes fejezeteket együtt olvassa.
- Az utolsó előadásnapon a példatárból válogatott esetleírásokat beszéljük végig. Itt hangsúlyt kap a közös gondolkodás, a vélemények ütköztetése és a példák, esetleírások sokszempontos elemzése.
- A példatár harmadik funkciója, hogy segítséget adjon a házi dolgozat elkészítéséhez.
Egy eseményt, egy hírt az alábbi módon fel lehet vázolni. Olvastuk a hírt: Antibiotikummal „kezelt" szárnyas hús került az üzleti forgalomba, amely az ember vérképző rendszerében súlyos károkat okozhat. Ismerjük a viszonylag olcsó, valóságban nagyon drága „számla nélküli" szolgáltatások konzekvenciáit. A sérült autó újrafényezés után újként eladása sem ritka esemény (amely tény ugyan műszeres vizsgálattal megállapítható, de kinek jutna ez eszébe, amikor...
Tovább
Fülszöveg
MÓDSZERTANI JAVASLAT A PÉLDATÁR HASZNÁLATÁHOZ
- A példatár segítséget ad a tananyag megértéséhez. Bár a tankönyv tartalmaz példákat, azok köre és annotációja lényegesen szűkebb, mint a példatáré. Javasolt, hogy az egyes fejezeteket együtt olvassa.
- Az utolsó előadásnapon a példatárból válogatott esetleírásokat beszéljük végig. Itt hangsúlyt kap a közös gondolkodás, a vélemények ütköztetése és a példák, esetleírások sokszempontos elemzése.
- A példatár harmadik funkciója, hogy segítséget adjon a házi dolgozat elkészítéséhez.
Egy eseményt, egy hírt az alábbi módon fel lehet vázolni. Olvastuk a hírt: Antibiotikummal „kezelt" szárnyas hús került az üzleti forgalomba, amely az ember vérképző rendszerében súlyos károkat okozhat. Ismerjük a viszonylag olcsó, valóságban nagyon drága „számla nélküli" szolgáltatások konzekvenciáit. A sérült autó újrafényezés után újként eladása sem ritka esemény (amely tény ugyan műszeres vizsgálattal megállapítható, de kinek jutna ez eszébe, amikor egyébként bizalommal vagyunk a szalon munkatársai iránt.) Ezt is olvashattuk: a tájékozatlan idegennel a taxis elhiteti, hogy a személy és a csomag külön kocsiban szállítandó Magyarországon, így még egy fuvar adódik a maffiának. A taxis történeteknek pedig nincs vége-hossza.
Az Üzleti etika tárgyból készítendő házi dolgozatban azonban ennél többet kell tenni. A dolgozat második részében a hallgató által összegyűjtött pozitív-negatív példák kell megjelenjenek. Ez a hallgató saját tapasztalása, családja, barátai, környezete által megélt esetek leírása. Támaszkodhat forráskutatás dokumentumaira is, korrekt forrásadatok feltüntetésével. Lényeges azonban, hogy az esetleírás mellett tartalmazza a dolgozat minden esetben a hallgató véleményét, állásfoglalását, az eset etikai megítélését.
Naponta számtalan olyan esettel találkozunk, ami megítélésünk, saját normarendszerünk szerint etikátlan. Az ezekben résztvevő „szenvedő alanyok" gyakran semmit nem tesznek annak érdekében, hogy az eset ne ismétlődhessen. Van, amikor felemeljük szavunkat az „ügyeskedők" ellen, van amikor állásféltés, vagy egyéb személyes okok miatt rejtve marad az etikátlanság.
Ha kritikus szemmel vizsgáljuk az eseteket, ha véleményt alkotunk azokról, ha véleményünket elmondjuk, vagy leírjuk, úgy a tankönyvben foglaltak elsajátítása mellett közelebb kerülünk a tárgy egyik célkitűzéséhez.
Vissza
Tartalom
1. Vállalkozás és etika 4
Mire kötelez a szerződési ajánlat? 4, Csalárd állítás 5, A másolásról 6, Hogyan ne
6, „Az összes vonal jelenleg foglalt, kérem, tartsa a vonalat." 7, Legális, illegális?
7, Eltérő érdekek 8, Valóban marketing funkció-e az üzleti hírszerzés? 8
2. Fogyasztóvédelem 10
A sajnálkozáson túl 10, Hiányos történelem ismeret 10, Korrektség 11, Reklamálok, tehát vagyok! 12, Túlzás vagy blöff 13, Elhallgatott információ 13, A bizalom
ára 14, Diszkrét átverés 15, Totál átverés (nyeremény pénzbefizetéssel) 15, Mit
várunk el reklamációnktól? 16, Kölcsön 17, Kifizettetik velünk! 18, Jogos-e a
No.1. jelölés használata? 18, A törvényes, tisztességes és igaz reklám a célravezető 19, Kinek hiszünk jobban? 20, Extra szolgáltatás mobil módra 20, (Milyenek vagyunk? 21, Vélemény az élelmiszerek minőségbiztosításáról 22, A fogyasztó becsapása 22, Divat és minőség 23, Őrlődünk 23, Jogos a bizalom? 24,
Gondolatok a gyermekeknek szóló reklámokról 25, Felelősség a fogszuvasodás
és a túlsúlyosság növekedéséért 27, Címoldalon 27, A sok kilencesre végződő
árú termékek más megvilágításban 28, Ön tudatos (öntudatos) vásárló? 28
3. Társadalometika 29
Technika-kommunikáció-ember 29, Autó és mobiltelefon 29, Kialakulhat SMS
függőség? 30, Kommunikációs pestis 30, Életminőség 31, Tudatos vásárló 31,
4. A vállalkozás társadalmi felelőssége 33
Környezettudatos termékek 33, Az emberközpontú környezeti etika 33, Valójában
kié az erdő? 34, Két példa a munkahelyi diszkriminációról 35, Munkahelyi telefonok 36, Adalékok az etikus vállalati gondolkozáshoz 37,
5. Szaketika, foglalkozásetika 44
A korrupció 44, Bizalom 45, A szabálysértő és a rendőr 45, Gondok a közbeszerzések körül 47, Korrupció és vesztegetés 47, A vállalat és a rendőrség kapcsolata 48, Ha betegek vagyunk... 48, Gondolatok az egészségügyi biztosítási rendszer etikájáról 50, Az aprócska hirdetések gyöngyszemei 52, Számítógépetika
53, Hiperszenzitív közösségek netikettje 54, A cenzúráról 55, Erkölcsi példák 57,
Gondolatok a biztosítótársaságokkal kapcsolatos ügyletekről 58, Egyéni etikai
norma - kontra többletjövedelem 59, Logikus-illogikus reklám 60, Üzlet az egész
világ! 61, Egyes gyógyszerreklámokról 61, Az összehasonlító reklámokról 62, Mit
olvasok reggel? 64, Reklám 65, Reklám, ami felháborít 65, Mi marad meg egy
gyerekben a számtalanszor látott reklám után? 66, „Nem győzlek tanítani, hogyan
csináld" 67, „Mert gyerekes, azzal fog meg!" 67, öncélúság a reklámban 68, „Erőszakra buzdít, félelemérzetet kelt." 68, A tudós felelőssége 70, Film minősítőrendszer 71,
6. Etikai kódex 76
7. Házi dolgozat (Példa) 84
8. Forrásmunkák 102
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.