1.045.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató környezeti nevelési tantervek fejlesztéséhez

Fordító
Fotózta

Kiadó: Magyar Környezeti Nevelési Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím: Környezeti Nevelési Téka Tanároknak
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 23 cm
ISBN: 963-00-4015-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A környezeti nevelés korunk egyik legnagyobb kihívása. Fel kell készítenünk a diákokat arra, hogy megtalálják helyüket a gyorsan változó világban, természeti és társadalmi környezetükben. Ez sokrétű feladat, és ráadásul még sok vonatkozásban nem is tudjuk pontosan, hogy milyen lesz az a jövő, amely elé nézünk. A felkészítés tehát rugalmas és általános jellegű kell, hogy legyen.
Ez a könyv ahhoz kíván segítséget nyújtani, hogy tantervfejlesztők, nevelési programok kidolgozói, oktatási szakemberek - és bármilyen szakos pedagógusok, akik szeretnék jobban megérteni a környezeti nevelés lényegét - munkájukat könnyebben és sikeresebben végezzék. A könyv végigveszi a környezeti nevelési tantervek készítésének minden fázisát az elvi alapok meghatározásától kezdve az egyes tantárgyak, illetve műveltségi területek sajátos lehetőségeinek számbavételén keresztül a módszerek megválasztásáig és az eredmények értékeléséig.
A könyv nem elméleti tanulmányokat tartalmaz, hanem gyakorlati... Tovább

Fülszöveg

A környezeti nevelés korunk egyik legnagyobb kihívása. Fel kell készítenünk a diákokat arra, hogy megtalálják helyüket a gyorsan változó világban, természeti és társadalmi környezetükben. Ez sokrétű feladat, és ráadásul még sok vonatkozásban nem is tudjuk pontosan, hogy milyen lesz az a jövő, amely elé nézünk. A felkészítés tehát rugalmas és általános jellegű kell, hogy legyen.
Ez a könyv ahhoz kíván segítséget nyújtani, hogy tantervfejlesztők, nevelési programok kidolgozói, oktatási szakemberek - és bármilyen szakos pedagógusok, akik szeretnék jobban megérteni a környezeti nevelés lényegét - munkájukat könnyebben és sikeresebben végezzék. A könyv végigveszi a környezeti nevelési tantervek készítésének minden fázisát az elvi alapok meghatározásától kezdve az egyes tantárgyak, illetve műveltségi területek sajátos lehetőségeinek számbavételén keresztül a módszerek megválasztásáig és az eredmények értékeléséig.
A könyv nem elméleti tanulmányokat tartalmaz, hanem gyakorlati vezérfonalat nyújt a nevelési programok, tantervek kidolgozásához. Vissza

Tartalom

Ajánlás v
Előszó vii
Előszó a magyar kiadáshoz ix
Bevezetés
Háttér 2
A tantervkészítés lépései 2
Milyen a jó tanterv? 5
A környezeti nevelés miértje és filozófiája
Miért van szükség környezeti nevelésre? 8
Filozófia 10
Irodalom 11
Irodalom magyar nyelven 11
Cél és részcélok
1. részcél: Észlelési tudatosság 14
2. részcél: Ismeretek 20
3. részcél: Környezeti etika 34
4. részcél: Állampolgári cselekvési készségek 41
5. részcél: Állampolgári cselekvési tapasztalatok 47
Irodalom 49
Irodalom magyar nyelven 50
Elméleti alap
Bevezetés 52
Fejlődéselmélet 52
Viselkedéselmélet 59
A holisztikus elmélet 64
A kutatási eredmények alkalmazása 72
Modellek 75
Irodalom 78
Irodalom magyar nyelven 80
Az egyes műveltségi területek szerepe a környezeti nevelésben
Az egyes műveltségi területek szerepe 82
A részcélok megvalósítása 105
Speciális környezeti tanulmányi programok 109
Irodalom 110
Irodalom magyar nyelven 110
Stratégiák, módszerek kiválasztása és fejlesztése
A tanítási-tanulási tevékenységek csoportosítása 112
A tanulók segítése az észlelési tudatosság kialakításában 116
A tanulók segítése az ismeretek felépítésében 118
A tanulók segítése a környezeti etika kialakításában 120
A tanulók segítése az állampolgári cselekvési készségek kialakításában 124
A tanulók segítése az állampolgári cselekvési tapasztalatok szerzésében 125
Vitás kérdések kezelése 127
Oktatástechnológia 128
Feltételek iskolán belül és kívül 128
Irodalom 129
Irodalom magyar nyelven 130
Értékelés
Az értékelés céljai 132
Folyamatos értékelés 132
Az eredmények felhasználása 135
Irodalom 135
Irodalom magyar nyelven 136
Mellékletek
Tantervfejlesztési követelmények Wisconsinban 138
Wisconsin környezeti nevelési törvénye (1990) 139
Tanári képesítés szabályozása Wisconsinban 141
Egyenlőség és multikulturalitás a környezeti nevelésben 142
Segédlet környezeti nevelési program fejlesztéséhez 143
Tbiliszi Nyilatkozat 146
A gyerekek jellemzői és ezek jelentősége a környezeti nevelők számára 149
Fogalomtérképezés 153
Egy kalap alatt 156
Szótár 157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem