1.062.338

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató és tanmenetjavaslat A képzelet világa 3-4. könyvekhez

Szerző
Lektor
Celldömölk
Kiadó: Apáczai Kiadó Kft.
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 28 cm
ISBN: 963-464-649-2
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér illusztrációkat gazdagon tartalmaz. Tankönyvi szám: AP-306.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Kollégák!
Reméljük, hogy az 1-2. osztályos rajz kézikönyvünkhöz hasonlóan ezzel a kézikönyvvel is segíthetjük értékes munkájukat, szolgálhatunk néhány - a tanítási órákon hasznosítható... Tovább

Előszó

Kedves Kollégák!
Reméljük, hogy az 1-2. osztályos rajz kézikönyvünkhöz hasonlóan ezzel a kézikönyvvel is segíthetjük értékes munkájukat, szolgálhatunk néhány - a tanítási órákon hasznosítható kreatív ötlettel, tanáccsal.
Az általunk összeállított program megfelel a Kerettantervben előírt tantárgyi követelményeknek, amelynek alapját a NAT követelményrendszere képezte.
A kerettantervi követelmények szigorú megtartása mellett tiszteletben tartottuk az egyéni választás szabadságát mind a pedagógus, mind a gyerekek szempontjából. Ezért alkalmaztunk sokszor több - hasonló szempontokat szem előtt tartó - választható feladatvariációt. Az anyagválasztást, ill. a technikai megoldásokat tekintve is csak indokolt esetben kötöttük meg, hogy mivel és hogyan készíthetők el az egyes feladatok. A munkánk során fontosnak tartottuk még az alábbiakat.
Az alsó tagozatos gyerekekre nagyon jellemző a világ iránti nyitottság, az ösztönös és könnyen mozgósítható kíváncsi rácsodálkozás. Érdeklődőek, aktívak, a látványban rejlő jelentést, művészi kifejezését, a közlések tartalmát adott szempontok alapján olvassák, elemzik. Szívesen alkalmaznak szokatlan, egyéni megoldásokat.
Képzelőerejük igen eleven. Ez a konkrét belső képekben, képzetekben való gondolkodásmódjuk, valamint képzettársításaik könnyedségében, tartalmi sokrétűségében és a képi-plasztikai kifejezőerejükben, konstruáló képességük bátorságában nyilvánul meg.
Nagyon eredeti expresszív gondolatvilággal rendelkeznek, arány- és színkeverésükben szubjektívek. Ez a szubjektivitás az erőteljes képi fokozásokban, kiemelésekben mutatkozik meg leginkább.
A konkrét tevékenységük során lelkesek, szinte azonnal szeretnének nekilátni a feladatnak, de ugyanazzal a lendülettel képesek abbahagyni - főleg az első osztályosok - a még be nem fejezett munkát. Ezért fontos kitartásukat - biztató szavakkal, kedves mosollyal, pozitív kisugárzással, sok-sok türelemmel, dicsérettel - növelni, fejleszteni. A harmadik, negyedik évfolyamon tanuló gyermekeknél ez a jelenség már kevésbé figyelhető meg. Egyre inkább képesek a bonyolultabb, összetettebb jelenségek, tárgyak, formák részletgazdag megjelenítésére. Vissza

Tartalom

Előszó 3
A vizuális kultúra általános nevelési és oktatási céljai és feladatai 4
A teljesítmény értékelése 4
Részletes tantervi követelmények 3. osztály 5
Belépő tevékenységformák 5
Technikák, anyagok 5
Témakörök. Tartalmak, tevékenységek 6
Megismerésre, elemzésre ajánlott műalkotások a 3. osztályban 8
A továbbhaladás feltételei a 3. évfolyam végén 8
Részletes tantervi követelmények 4. osztály 8
Belépő tevékenységformák 8
Technikák, anyagok 9
Témakörök. Tartalmak, tevékenységek 9
Megismerésre, elemzésre ajánlott műalkotások a 4. osztályban 11
A továbbhaladás feltételei a 4. évfolyam végén 11
A harmadik osztály tanmenete. Óratervek 12
A negyedik osztály tanmenete. Óratervek 68
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem