1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató az óvodai nevelés programjához

Az óvódás nevelőotthonok részére

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1971. szeptemberében életbe lép az új óvodai program, első évben a kiscsoportban, majd folyamatosan felmenően. Ha a gyermekotthonok nevelői gondosan áttanulmányozzák a programot, látni fogják, hogy... Tovább

Előszó

1971. szeptemberében életbe lép az új óvodai program, első évben a kiscsoportban, majd folyamatosan felmenően. Ha a gyermekotthonok nevelői gondosan áttanulmányozzák a programot, látni fogják, hogy az nem egyszerűen a régi kézikönyv módosítása, bővítése vagy rövidítése. Új szemléletet tükröz. Ez az új szemlélet tette szükségessé megalkotását. Két oldal felől vezetett az út az új szemlélet kialakításához. Az egyik nevelési céljainknak a 3-6 éves gyermek életkori sajátosságaival való egyeztetése: nemcsak alkalmazkodás e sajátosságokhoz, hanem e sajátosságok minél teljesebb kiaknázása. Mindig tudtuk, hogy a 3-6 éves gyermek központi tevékenysége, értelmi képességeinek és érzelmi életének legfőbb fejlesztője a játék; tudtuk azt is, hogy az óvodás korú gyermeket mennyire jellemzi aktivitása, de ugyancsak jellemző rá érdeklődése,mindent megtudni, megismerni akarása. Régi kézikönyvünk is hangsúlyozta ezt, de nem eléggé vonta le a belőle folyó következtetéseket. A zsúfolt napirend nem engedett elég időt a gyermek játékának; nem nyújtott elég teret tevékenysége gyakorlására, nem állítottuk szellemi tevékenységét próbára tevő feladatok elé. Azáltal, hogy az első perctől kezdve szoktatással, fegyelmezéssel készítettük mondanivalónk meghallgatására, nem hagytuk kibontakozni igazi érdeklődését. Hirdettük, hogy az óvoda elsőrendű célja a nevelés, a gyermek személyiségének fejlesztése, de ezt, a közösségi nevelésen belül egyéni bánásmódot kívánó feladatot az óvónő, megint csak a napirend zsúfoltsága miatt, nehezen tudta teljesíteni. Az új program itt hoz alapvető változást. A napirendet levegősebbé teszi, így sokkal több alkalmat nyújt egyrészt a gyermekek játéka számára, másrészt arra, hogy tevékenységi módjukat, - azt, hogy játszani, rajzolni, nézelődni vagy beszélgetni akarnak-e - maguk válasszák meg. A kiscsoport kötetlen foglalkozásai nem kényszerként tukmálják a gyermekekre az új ismereteket, hanem érdeklődésükre építenek. Vissza

Tartalom

Előszó
A gyermekek gondozása
Mozgásfejlesztés
Szabad levegő
Testápolás
Öltözködés
Táplálkozás (kulturált étkezés)
Pihenés-alvás
Helyiségek berendezése
Kisebb rendellenességek megelőzése és korrekciója
Betegszoba
Közösségi nevelés
Az átmenetek
Otthonosság
Napirend
Nyári életrend
Közösségi élet fejlesztése
Ünnepnapok alatti ügyeleti munka
Régi növendékek fogadása
Kapcsolat a szülőkkel, külső intézményekkel
Területi óvodába való kijárás
Egyéni bánásmód, nehezen nevelhető gyermekek
Játék
Lelki sérülések megnyilvánulása a játékban
Játékirányítás
Játékfeltételek
Munka
A gyermekmunka helye az óvodásotthon pedagógiájában
Korrekciós eljárások a munkára nevelés területén
Oktatás
Anyanyelvi nevelés
Testnevelés
Környezetismeret
Matematikai foglalkozások
Mese-vers
Ábrázolás, kézimunka
Ének-zene
A nevelés tervezése
A pedagógus személyiségének szerepe a nevelőmunkában
Irodalom

Kossuthi Lászlóné

Kossuthi Lászlóné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kossuthi Lászlóné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem