1.045.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató az általános iskola 5-7. osztálya számára készült magyar nyelvtani munkafüzet használatához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-17-2209-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 91493.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

ÚTMUTATÓ
az általános iskola 5. osztálya számára készült magyar nyelvtani munkafüzet használatához
I.
A munkafüzet tartalma, felépítése
A nyelvtani munkafüzet a tankönyvvel együtt használatos,... Tovább

Előszó

ÚTMUTATÓ
az általános iskola 5. osztálya számára készült magyar nyelvtani munkafüzet használatához
I.
A munkafüzet tartalma, felépítése
A nyelvtani munkafüzet a tankönyvvel együtt használatos, a tankönyvet kiegészítő oktatási eszköz. Gyakorlatai és feladatai az ismeretek megszilárdítását és alkalmazását szolgálják.
A tankönyv felépítését követve, a munkafüzet is óraegységekre tagolja a tantervi anyagot. Az egységek a tanítási órán megoldandó gyakorlatokat és házi feladatokat tartalmaznak. A házi feladatok közül a csillag alattiak nem kötelező, ún. „szorgalmi" feladatok. Az egyes fejezetek (témák) anyagát rendszerező gyakorlatok foglalják össze. A témazáró ellenőrzést két változatban oldja meg a munkafüzet: ellenőrző dolgozatokkal, illetőleg versenyszerűen pontozható, „Ki mit tud?" elnevezésű feladatsorokkal. Ellenőrző dolgozat írására a tanév folyamán három alkalommal kerül sor: az első ellenőrző dolgozatot „A hangok és betűk", a másodikat „A szó jelentése és szerkezete" c. téma lezárásakor, a harmadikat pedig a tanév végén íratjuk. „Ki mit tud?" szervezését öt alkalommal javasoljuk: a mondattani bevezető, a magánhangzók, a mássalhangzók, a jelentéstan és az ige tárgyalása után.
Az új ismereteket feldolgozó fejezeteken kívül a tanév eleji és a tanév végi ismétlés anyagát is tartalmazza a munkafüzet.
Hogyan használjuk a munkafüzetet?
A nyelvtani munkafüzet bevezetését több éves kísérleti kipróbálás előzte meg. A kísérletek során kialakultak a munkafüzet alkalmazásának változatos eljárásai, és leszűrődött az a tanulság, hogy a munkafüzet felhasználásának leginkább célravezető eljárásait az osztályban adott feltételekhez alkalmazkodva, az egyes órák tapasztalataira építve dolgozhatjuk ki.
Az alábbiakban néhány olyan tájékoztató jellegű metodikai megjegyzést és javaslatot közlünk, amelyek - a kísérletek tanulságai alapján - a munkafüzetek felhasználásában irányadók lehetnek. Vissza

Tartalom

Útmutató az 5. osztály számára készült munkafüzethez 3
A munkafüzet tartalma, felépítése 3
Hogyan használjuk a munkafüzetet? 3
Mondattani bevezető 6
A hangok és a betűk 10
A szavak jelentése és szerkezete 18
Az ige 24

6. osztály. Általános tájékoztatás 31
Mit tanultunk a hangokról, a szavakról és a mondatokról? 32
A főnév és a főnévi igenév 33
A melléknév és a melléknévi igenév 43
A számnév 47
A névmások 48
A névszók összefoglalása 52
A határozószók 53
A határozói igenév 54
A névutók 54
Az igekötő és helyesírása 54
A névelő 55
A kötőszó 55
Tanév végi ismétlés 55

7. osztály. Általános tájékoztatás 58
Mit tanultunk a szófajokról? 61
A mondat részei 63
Az állítmány 64
Az alany 68
A tárgy 71
A határozók 76
A jelzők 89
Mit tanultunk a mondatrészekről? 97

Takács Etel

Takács Etel műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Takács Etel könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem