A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató az általános és kisegítő iskolákban folyó egész napos foglalkoztatás igazgatói irányításához

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-681-41-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden harmadik hat-tizennégy éves gyerek - a hat-tíz évesek közül minden második - naponta nyolc-tizenkét órát tölt az iskolában. A hazai neveléstörténetben példa nélkül való, hogy az iskola ennyi... Tovább

Előszó

Minden harmadik hat-tizennégy éves gyerek - a hat-tíz évesek közül minden második - naponta nyolc-tizenkét órát tölt az iskolában. A hazai neveléstörténetben példa nélkül való, hogy az iskola ennyi gyerekre ennyi időben fejthesse ki nevelőhatását. Nevelők, igazgatók, közoktatás-irányításban dolgozók felelőssége e tekintetben alig túlozható.
Minthogy a tanítási órákon és a tanórákon kívüli időben folyó nevelés elválaszthatatlan egymástól, az általános és a kisegítő iskola alapvető feladatát csak akkor töltheti be, ha sikerül egységes folyamattá alakítania a tanórai és tanórán kívüli nevelőhatásokat, vagyis ha képes az egész napos foglalkoztatás megújítására is. Erre a megújításra indít a művelődési miniszter útmutatónk mellékletében is közölt utasítása és az utasítást kifejtő szakmai irányelvek.
Az általános és a kisegítő iskolába járó gyerekek egész napos foglalkoztatására különböző szervezeti formák alakultak ki. A századdal egyidős napközi otthoni foglalkoztatás eredményei és saját keretei között megoldhatatlan problémái teremtették meg az utóbbi évtizedek új szervezeti formáit, az iskolaotthont és klubnapközit. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
Az egész napos foglalkoztatás iskolaszintű tervezése, a csoportszintű tervezés ellenőrzése9
Iskolaszintű tervezés9
A csoportszintű tervezés ellenőrzése11
Az egész napos foglalkoztatás működési feltételeinek biztosítása15
Személyi feltételek biztosítása15
Szervezeti keretek kialakítása16
Tárgyi feltételek biztosítása31
Az igazgató koordináló szerepe az egész napos nevelési feladatok végrehajtásában37
A nevelők munkájának koordinálása37
Együttműködés a szülőkkel40
A kapcsolatrendszer további elemei41
Együttműködés az úttörőcsapattal42
Az igazgató és a szakfelügyelő kapcsolata44
Az iskola közlési rendszere44
A nevelőmunka eredményességének ellenőrzése, értékelése47
Az ellenőrzés módjáról47
Az egészséges életmódra nevelés eredményessége49
A közösségformáló tevékenység eredményességének ellenőrzése52
Az önnálló szabadidő-felhasználásra nevelés eredményessége54
A szünidei foglalkoztatás eredményessége57
A tanulás- irányítás eredményessége58
Munka és önkiszolgálás61
Az adminisztráció ellenőrzése63
Mellékletek69
Irodalom128
Tárgymutató129
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Útmutató az általános és kisegítő iskolákban folyó egész napos foglalkoztatás igazgatói irányításához Útmutató az általános és kisegítő iskolákban folyó egész napos foglalkoztatás igazgatói irányításához

A gerinc enyhén szakadozott.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba