1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útközben

Szerkesztő
Lektor
Debrecen
Kiadó: Center for Higher Education Research and Development Hungary-Kiss Árpád Doktornaduszok Közhasznú Egyesülete
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 414 oldal
Sorozatcím: A Neveléstudományi Doktori Program Évkönyvei
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-473-445-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Debreceni Egyetem alapításának jubileuma jó alkalom arra, hogy az utóbbi két évtizedben alapított neveléstudományi doktori képzésekről számvetést készítsünk. Az évkönyv sorozat új kötete ehhez az értékelő, összegző munkához kíván hozzájárulni.
A könyv három fő részből áll. Az első három tanulmány a debreceni doktori képzés múltját, jelenét és jövőterveit foglalja össze, s átfogó képet ad a neveléstudományi doktori képzés változó kihívásokra adott válaszairól. A doktori műhelyek vezetőivel készült interjúk a működő neveléstudományi doktori,képzések kialakulását, helyzetét, eredményeit és nehézségeit tárják fel, s nemcsak a felsőoktatás kutatóinak, hanem az oktatáspolitika formálóinak is tanulságul szolgálhatnak. A kötet harmadik fejezete az Alumnusaink műhelyéből összefoglaló címet viseli. A debreceni neveléstudományi műhelyben végzett egykori doktorjelöltektől kértük el azokat a tanulmányaikat, könyvrészletüket, amit ők maguk vagy a szakmai közösség értékes, sokat hivatkozott... Tovább

Fülszöveg

A Debreceni Egyetem alapításának jubileuma jó alkalom arra, hogy az utóbbi két évtizedben alapított neveléstudományi doktori képzésekről számvetést készítsünk. Az évkönyv sorozat új kötete ehhez az értékelő, összegző munkához kíván hozzájárulni.
A könyv három fő részből áll. Az első három tanulmány a debreceni doktori képzés múltját, jelenét és jövőterveit foglalja össze, s átfogó képet ad a neveléstudományi doktori képzés változó kihívásokra adott válaszairól. A doktori műhelyek vezetőivel készült interjúk a működő neveléstudományi doktori,képzések kialakulását, helyzetét, eredményeit és nehézségeit tárják fel, s nemcsak a felsőoktatás kutatóinak, hanem az oktatáspolitika formálóinak is tanulságul szolgálhatnak. A kötet harmadik fejezete az Alumnusaink műhelyéből összefoglaló címet viseli. A debreceni neveléstudományi műhelyben végzett egykori doktorjelöltektől kértük el azokat a tanulmányaikat, könyvrészletüket, amit ők maguk vagy a szakmai közösség értékes, sokat hivatkozott munkaként tart számon. Négy fejezetbe rendeztük ezeket az írásokat, az első három felsőoktatási és tanárképzési kutatásokról ad számot, a második négy a tanári munka kihívásaira adott szakmai válaszlehetőségeket kutatja, a harmadik témakör a nemzeti, vallási vagy speciális igények miatt kisebbséghez tartozók oktatásügyét érinti, a negyedik és ötödik csokorba sorolt munkák a nevelés- és művelődéstörténeti, valamint a felnőttképzési és művelődéstudományi kutatások témaköréhez kötődnek.
A program oktatóinak kutatói arculatát, az alprogramok témavezetői erőforrásait bemutató fejezet után a kötet a habilitált és doktorált alumnusok, majd a doktori képzésük különböző stádiumában dolgozó doktoranduszok névjegyeivel zárul, melyben a debreceni neveléstudományi doktori programhoz köthető kutatói közösség legjelentősebb publikációiról is képet kaphat az olvasó. Vissza

Tartalom

Neveléstudományi doktori képzés az egyetemalapítás centenáriumán 7
Neveléstudományi doktori képzés 8
Pedagógiai kutatások 17
Doktori képzés társadalomkutató szemmel 33
Interjúk a neveléstudományi doktori képzések vezetőivel 51
Interjú Prof. Dr. Kozma Tamással
„A doktori program lehetőséget adott, hogy a neveléstudományt
kiszolgáló tevékenységből tudományos kutatássá igyekezzem tenni" 52
Interjú Prof. Dr. Szabó Ildikóval
„Tanárként is, kutatóként is foglalkoztat az iskola mindenkori szerepe
a társadalmi magatartások alakulásában " 62
Interjú Prof. Dr. Forray R. Katalinnal
„Nem könnyű dolog doktori iskolát alapítani, aztán fönntartani!" 72
Interjú Prof. Dr. Szabolcs Évával
„Tiszteletben kell tartani mindenki irányultságát, szakmai érdeklődését" 79
Interjú Prof. Dr. Csapó Benővel
„A legdinamikusabban fejlődő empirikus társadalomtudomány" 86
Alumnusaink műhelyéből 95
Felsőoktatás és tanárképzés 96
Tanárok munka közben 149
Oktatás és társadalom 213
Nevelés- és művelődéstörténet 257
Felnőttképzés és művelődés 331
A doktori program oktatói 361
Oktatáskutatás és alkalmazásai alprogram 362
Felsőoktatási kutatások alprogram 369
Felnőttképzési kutatások alprogram 374
Társadalomismeret alprogram 378
Alumnusaink és doktoranduszaink 381
A programban habilitáltak 382
A programban doktoráltak 388
Fokozatszerzési eljárásba léptek 402
Abszolutóriumot nyertek 404
Tanulmányokat folytatnak 410
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Útközben Útközben Útközben

A lapélek foltosak.

Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba