Szubjektív előszó | 11 |
Meghatározó élmények - sarkkövek | 13 |
Humanisztikus tanárrá válni | 13 |
Hogyan készültünk mi egy Március 15-i ünnepre? | 19 |
Gyermek- és ifjúsági programok | 25 |
A pedagógia tanításának műhelyéből | 31 |
Közoktatási vezetőképzés néhány tapasztalata | 43 |
Hogyan lettem személyközpontú tanár? | 51 |
Külföldi tanulmányutak élményei | 57 |
Tanulási lehetőségek Izraelben | 57 |
Egy hét tanulmányút Dániában | 65 |
Ismerkedés Németországgal és Luxemburggal | 70 |
Interkulturális tanulás | 77 |
Interjúk: Ahogyan a fiatalok látják | 81 |
Pedagógusképzés - továbbképzések tapasztalatai | 93 |
A Neveléstudományi Tanszék megújulási törekvései | 93 |
A tanítás tanulása saját élményen keresztül | 100 |
Egy jobb és tartósabb eredmény ígérete | 106 |
Az együttműködés tanulása | 112 |
A foglalkozásokról hallgatói szemmel | 116 |
Új értékek belsővé válása | 135 |
Ismerkedés a Total Quality Managament filozófiájával | 141 |
Útkeresés a minőségmenedzsment témakörében | 151 |
Esély - szabadság - személyiség | 151 |
A szervezeti minőségkultúra fejlesztése, a minőség emberi tényezői | 159 |
Minőség és személyiség | 164 |
Együttműködés és minőség | 172 |
Mestervizsga felkészítő tanfolyam | 180 |
Kisvállalkozások minőségügyi állapotának feltárása telefoninterjúk segítségével | 186 |
A hétköznapiság formálódó minőségjavulás | 190 |
A hétköznapi minőség - minőség a hétköznapokban | 198 |
Idegennyelvű tanulmányok | 201 |
Mellékletek | 231 |
Pedagógiai dilemmák, pedagógiai esetek | 231 |
Közoktatás vezető szakirányú képzésben részt vett kollegák és intézményeik | 233 |
Műhelymunka: Az emberi jogok oktatása | 237 |
Személyközpontú megküzelítési mód elemeinek alkalmazása tréningprogram-keretek között | 239 |
Állampolgári ismeretek és polgári technikák tanulása | 241 |
Az Együttműködés tanulása | 242 |
Kooperáció | 243 |
A TQM témakörben tanórai keretek között szervezett ismeretterjesztő előadások, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék | 245 |
Minőségüggyel kapcsolatos tevékenységek | 249 |
A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszéke által szervezett alap-, és másoddiplomás levelező képzésben részt vett szakképző intézmények a képzés időrendi sorrendjében | 252 |
A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszéke által ajánlott Minőségre hangoló, felkészítő feldolgozások | 255 |
A szerző ismertebb művei | 257 |
Felhasznált irodalom | 263 |
Képek jegyzéke | 271 |