kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 387 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 11 |
A közuti közlekedés és szerepe | 11 |
A hazai közuthálózat | 12 |
Gépjárművek | 13 |
Gép-ember-pálya rendszerkapcsolat a közuti közlekedésben | 14 |
Közlekedésdinamikai alapok | 15 |
Változó sebességü járműmozgások változó emelkedőjü utpályákon | 15 |
Gépjárműellenállások alakulása | 15 |
Vonóerők alakulása | 16 |
Emelkedő szakaszon kifejthető sebesség és a gyorsítóerő | 18 |
Sebességváltozások emelkedőkön | 21 |
Lassulási-gyorsulási diagramok és alkalmazásuk | 22 |
Gépjárművek üzemanyagfogyasztása és gumikopás az utpályától függően | 23 |
Az utburkolat csuszásellenállása és szerepe az uttervezésnél | 24 |
A surlódási erőátvétel szükségessége a burkolat és a gumiabroncs között | 24 |
A hosszirányu és oldalirányu surlódási tényező összefüggése | 25 |
A kihasznált surlódási tényező és a lassulás-gyorsulás közötti kapcsolat | 27 |
A csuszásellenállás és fő befolyásoló tényezői | 28 |
A burkolatfelület strukturájának és fajtájának hatása a csuszásellenállásra | 30 |
A burkolatok csuszásellenállásának mérési módszerei | 32 |
Uttervezés számára alapul vehető surlódási tényezők | 37 |
A fékezés és a megállási látótávolság | 37 |
A fékut számítása állandó lassulással | 37 |
A fékut számítása változó lassulással | 39 |
Az uttervezésnél figyelembeveendő megállási látótávolságok | 41 |
A körives utpályán történő mozgás | 45 |
A körivben való haladás jellege | 45 |
A szabad oldalgyorsulás szerepe az ivben | 45 |
A tulemelések és a minimális körivsugarak a tervezési szabályzatokban | 46 |
A kerekek tulterhelése és ennek hatása ivben | 47 |
A jármüvek felborulási veszélye ivben | 52 |
Az ivbe forduló gépjármü pályája: az átmenetiiv | 54 |
Az átmenetiiv keletkezése és alapegyenlete | 55 |
A keletkező köriv befelé-tolódás jelentősége | 55 |
A legkisebb szükséges átmenetiivhosszak nagysága | 56 |
Forgalmi alapismeretek | 58 |
A forgalmi tervezés és a közuti forgalomtechnika szerepe | 62 |
A jármütanfolyamok sebességei | 62 |
Sebességeloszlási ábrák külső utszakaszokon | 63 |
Jellegzetes sebességi alapfogalmak | 63 |
Előzések, előzési látótávolság | 65 |
A biztonságos előzési látótávolság | 67 |
Forgalmi vizsgálatok az előzés körülményeire vonatkozóan | 67 |
Megszakítás nélküli utszakaszok teljesítőképessége és megengedett forgalomnagysága | 68 |
A teljesítőképesség és a kapacitáskihasználás | 70 |
A kapacitás, a kapacitáskihasználás és a sebesség elvi kapcsolata | 70 |
Adott utszakasz kapacitásának számítása a HCM módszer alapján | 73 |
A forgalmi körülmények és a szolgáltatási szint | 74 |
A megengedett forgalomnagyság a HCM módszer alapján | 77 |
A megengedett forgalomnagyság megállapítása az 1971. évi RAL-Q módszer szerint | 78 |
Hazai előírások a megengedett forgalom nagyságára | 79 |
A jelenlegi forgalom megállapítása | 81 |
A forgalomnagyság jellemzése az átlagos ÁNF értékkel és az MOF csucsóra-értékkel | 81 |
Forgalomösszetétel és egységjárműre való átszámítás forgalmi vizsgálatnál | 82 |
Az országos forgalomszámlálás reprezentativ mintavételes módszere és eredményei | 83 |
A forgalom előrebecslése analógiás-projektív módszerrel | 86 |
Az előrebecslés szükséges időpontjai | 86 |
A forgalom-előrebecslés lehetőséges alapmódszerei | 87 |
A forgalomfejlődési szorzószámok | 89 |
A fajlagos járműellátottság alakulása hazánkban | 89 |
A forgalombiztonság és a közuti balesetek | 91 |
A baleseti vizsgálatok célja | 91 |
A relativ baleseti mutatószámok | 91 |
A balesetek és a forgalmi körülmények | 92 |
A balesetek és az ut műszaki jellemzői | 93 |
Baleseti karakterisztika a balesetek megoszlása fajta szerint | 94 |
Baleseti térképek és az uttervezés kapcsolata | 94 |
Keresztmetszeti tervezés | 95 |
Az utkeresztmetszet forgalmi és geometriai tervezése | 95 |
Az utkeresztmetszet forgalmi tervezése | 95 |
A közutak mintakeresztszelvényei | 97 |
Az utkeresztszelvények részletei | 102 |
Uttartozékok és utburkolati jelek | 107 |
Az utkeresztszelvény és elemeinek forgalombiztonsági, baleseti értékelése | 111 |
Az utkeresztszelvény szerkezeti tervezése és a pálya teherbíróképessége | 115 |
Az utpályaszerkezet felépítése és fő anyagai | 115 |
A földmű és a teherbíróképesség | 117 |
Az utpályaszerkezet és a tavaszi csökkent teherbiróképesség | 124 |
A fagy és olvadás hatása a szerkezeti tervezésre | 126 |
Olvadási burkolatkárok és megelőzésük alapelvei a tervezésnél | 126 |
Fagykárok és megelőzésük a tervezésnél | 129 |
Térfogatváltozásból eredő károk megelőzése a tervezésnél | 131 |
Az utpályaszerkezet-méretezés elvi és kísérleti alapjai | 132 |
Az utpályaszerkezet méretezésének fő lehetőségei | 132 |
Az AASHO utkisérletek és a pályaszerkezet egyenérték vastagsága | 132 |
Az AASHO-kisérletek és a lehajlások nagysága a burkolaterősítéseknél | 140 |
A pályaszerkezet méretezés más fejlődési irányai | 143 |
A hajlékony utpályaszerkezetek méretezésének hazai gyakorlata | 144 |
Hajlékony utpályaszerkezetek méretezése a hazai Utasítás (1971) szerint | 144 |
A védőrétegek méretezése és tervezése | 151 |
Meglévő pályaszerkezetek megerősítése és szélesítése | 156 |
Utak, autópályák vonalvezetése | 162 |
A vonalvezetés és a tervezési sebesség | 162 |
A térbeli vonalvezetés és felbontása | 162 |
A tervezési sebesség | 162 |
A vizszintes vonalvezetés | 165 |
A vizszintes vonalvezetés elemei | 165 |
Egyszerü ivek alkalmazása | 170 |
Összetett ivek és ivsorozatok | 172 |
A vonvalvezetés ivessége és hatása a sebességre | 177 |
A magassági vonalvezetés, a pályaszint | 178 |
A magassági vonalvezetés jellege és értékelése | 178 |
Hossz-szelvény lekerekitések alkalmazási elvei | 183 |
Hossz-szelvény lekerekitések helyszükséglete | 188 |
Burkolatszélek vonalvezetése | 194 |
Burkolatszélek vonalvezetése tulemelés átmenetnél | 194 |
Burkolatszélek vonalvezetése pályaszélesítésnél | 199 |
Burkolatszélek vonalvezetése a pályaszélességek változásánál | 204 |
A látótávolságok biztosítása és ellenőrzése a vonalvezetés tervezésekor | 207 |
A látótávolságok meglétének alakulása az ut hosszában | 207 |
A látótávolságok ellenőrzése térbeli módszerrel | 208 |
Közelitő látótávolság ellenőrzés sikban | 210 |
A látótávolságok biztositása kisebb javitásokkal | 211 |
Térbeli vonalvezetés- a helyszinrajz és hossz-szelvény összehangolása | 212 |
A vonalvezetés esztétikai hatása | 212 |
A helyszinrajz és a hossz-szelvény összehangolásának alapelvei | 212 |
Térbeli sikgörbék alkalmazása a helyszinrajz és hossz-szelvény összehangolásánál | 216 |
Fő hibalehetőségek az összehangolási munkáknál | 221 |
Az összehangolás végrehajtásának munkamódszere | 225 |
Segédeszközök és módszerek az utak távlati képének előzetes ellenőrzéséhez | 225 |
Az utmenti fásitás szerepe az ut térbeli vonalvezetésének hangsulyozására | 228 |
Uttengelyek számitása | 230 |
A köriv és az átmenetiiv adatai és koordinátái | 230 |
A köriv | 231 |
A klotoid-görbe koordinátás alakja | 231 |
Az egységklotoidgörbe | 233 |
Szabványklotoid-táblázatok | 234 |
Harmadfoku parabola-átmenetiiv | 234 |
2 R sugaru előiv | 234 |
Klotodigörbe kitüzése kerületi (polgár) szögekkel | 236 |
A vízszintes tengelyszámítás a főérintők és a sarokpontok alapján | 236 |
A főérintők és sarokpontok alapján való kitüzés és számitás alapelve | 236 |
Egyszerü köriv főpontkitűzése | 238 |
Szimmetrikus átmenetiives köriv | 238 |
Aszimmetrikus átmenetiives köriv | 239 |
Inflexiós átmenetiiv tervezése | 240 |
Részletpontkitüzés | 242 |
Vizszintes tengelyszámitás koordinátarendszerben, kitüzés alapsokszögről | 243 |
A módszer alapelve és alkalmazása | 245 |
A segédérintők módszere | 245 |
Ellenőrzés a hurpoligon módszerével | 246 |
A közvetlen kitüzési adatok számitása | 247 |
Az elektronikus számítógéppel végzett vizszintes tengelyszámitás geometriai tartalma | 248 |
Vizszintes tengelyszámitás, kissugaru összetett ivsorozatnál, burkolósokszög kitűzésével | 248 |
Tengelyszámitás a hossz-szelvényben, a pályaszint-vonal | 249 |
A lekerekítőivek számitása | 249 |
Az esésváltoztató módszer | 250 |
Külső közuti csomópontok és üzemi létesitmények tervezése | 254 |
A csomópontok fajtái | 254 |
Egyszintü külső csomópontok kialakítása | 255 |
Az egyszintű csomópontok kialakításának alapelvei | 255 |
Csomópontok tervezésének elvi menete | 256 |
A csomóponti járműmozgások és a nyomkijelölés | 256 |
A jármümozgások szabályozása és a nyomkijelölés | 260 |
Szintbeli csomópont-alaptípusok | 261 |
Néhány különösen kedvezőtlen szintbeli csomópontfajta | 273 |
A csomóponttervezés részletproblémáinak áttekintése külső szakaszon | 274 |
A csomópont főirányának kiképzése | 276 |
A csomópont mellékirányának kiképzése | 282 |
Látótávolságok ellenőrzése szintbeli csomópontokon | 293 |
Külső szintbeli közuti csomópontok megitélése teljesitőképességi szempontból | 297 |
Autópályák felhajtó-lehajtó csomópontjai | 305 |
Autópálya csomópontok felosztása jellegük szerint | 305 |
Autópálya felhajtó-lehajtó csomópontok alapelrendezései | 308 |
A főpályák és az összekötőágak kiképzése a csomópontban | 315 |
Az alárendelt utakhoz való szintbeli összekötőpálya-csatlakozások kiképzése | 324 |
Autópálya csomópontok megitélése teljesítőképességi szempontból | 332 |
Autópályák találkozó csomópontjai | 336 |
Autópályák találkozó csomópontjainak kialakítási alapelvei | 336 |
Autópályák találkozó csomópontjainak alapelrendezései | 345 |
Különszintü csomópontok autópályán kivül | 365 |
Utak és autópályák fontosabb forgalmi és üzemi létesitményei | 368 |
Autóbuszmegállók | 368 |
Leállóhelyek és pihenőhelyek vegyesforgalmu utakon | 370 |
Üzemanyagtöltő állomások | 372 |
Autópályák pihenőhelyei és állomásai | 378 |
Autópálya-fenntartó állomás | 381 |
Autópálya-telefon és biztonsági szolgálat | 384 |
Dijas autópályák pénzbeszedő állomásai | 384 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.