1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Utazás a föld alatt

A moszkvai Metró/A budapesti földalatti gyorsvasút

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1950 május 15-énvolt tizenötödik évfordulója, hogy a moszkvai földalatti gyorsvasút, a Metró első vonala megnyílt a forgalom számára.
A metró a sztálini ötéves tervek egyik legkimagaslóbb műve, a... Tovább

Előszó

1950 május 15-énvolt tizenötödik évfordulója, hogy a moszkvai földalatti gyorsvasút, a Metró első vonala megnyílt a forgalom számára.
A metró a sztálini ötéves tervek egyik legkimagaslóbb műve, a szovjet tudomány, technika, művészet ragyogó alkotása, a szovjet nép büszkesége. A 15. évfordulót az egész szovjet nép megünnepelte.
A szokvai Metró mintaképe lett annak, milyennek kell lennie a széles néptömegek kiszolgálására rendelt közüzemnek, különösen pedig a városi közlekedésnek.
Ezért csak természetes, hogy a Magyar Népköztársaság kormánya, mikor az ötéves tervről szóló törvény alapján elhatározta, hogy Budapesten földalatti gyorsvasúti hálózatot kell építeni, egyben rámutatott, hogy a vonalak és állomások építését a moszkvai Metrónál alkalmazott legújabb technika alapján kell elvégezni. Vissza

Tartalom

Előszó3
Rákos Ferenc: A moszkvai Metró5
Sztálini korszak5
Miért volt szükség a Metróra?6
A moszkvai Metró9
Az egész ország építi a Metrót11
Milyen legyen a Metró: földalatti vagy földfeletti?12
A metró első vonalai14
A moszkvai talaj15
Munkamódszerek16
A káderek iskolája17
Az első vonal megnyitása18
Forgalmi berendezések19
A Metró a Nagy Honvédő Háború alatt23
A Metró vonalhálózata25
A szocialista építőművészet remekei27
Forgalom31
A Metró jövője Moszkva közlekedésében35
György István: A budapesti földalatti gyorsvoasút39
Budapest közlekedésének múltja39
Régi tervek a budapesti földalatti vasút építésére46
Előmunkálatok48
Honnan - hová utasszámlálás48
Törzshálózat50
Kelet-Nyugat vagy Észak-Dél52
Mélyvezetés55
Talajviszonyok57
Aknák építése60
Munkaalagút építése66
Alakútcső építése69
Állomások építése75
Mozgólépcsők ferde alagútjai78
Felszín alatti építkezések79
Állomások kiképzése és berendezése80
Szellőző berendezések82
Az alagutak tisztántartása83
Vágányzat83
Kocsik84
A földalatti vasút forgalma85
Áramellátás87
Biztosító berendezések88
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem